Microsoft förbereder för Windows XP SP3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Finns det SP3 till x64? Sista jag har sett var sp2

Vet ej, det var inte jag som installerade. Det var inte min dator. Men der var XP x64 och SP3 på den så jag antar att det finns.

Permalänk

Jag har en fråga, är det värt att köpa SP3? Vad är det som är nytt där?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Köper man Service Pack?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag har en fråga, är det värt att köpa SP3? Vad är det som är nytt där?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Köper man Service Pack?

Nej, ServicePack's är helt gratis och finns att hämta så fort de släpps för allmännheten. Vart fick ni "köpa" ifrån?

ServicePack 2 finns att hämta här alldelles gratis

Permalänk
Avstängd

Tänkte väl det, det har ju alltid varit gratis. Det hade ju varit förjävligt om Microsoft börjat ta betalt för service packen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

XP x64 hur fungerar det nu med tex SP3?

Testade XP x64 då det just hade kommit men hade alldeles för mycket problem. Bytte snabbt tillbaka till vanliga XP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
XP x64 hur fungerar det nu med tex SP3?

Testade XP x64 då det just hade kommit men hade alldeles för mycket problem. Bytte snabbt tillbaka till vanliga XP.

Datorn jag satt vid fungerade Ultimat, inga krascher eller problem med drivrutiner var det. Ingen direkt förbättring i spel däremot men stabilare gick det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej, ServicePack's är helt gratis och finns att hämta så fort de släpps för allmännheten. Vart fick ni "köpa" ifrån?

ServicePack 2 finns att hämta här alldelles gratis

Okej, det är bra.

Men vad är fördelen med SP3 då?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Okej, det är bra.

Men vad är fördelen med SP3 då?

Systemet bli snabbare, stabilare och mer pålitligt

Nu är det inte bara text utan det stämmer verkligen. Går man in på Den Här Datorn när man stoppat i en skiva precis innan så väntar den inte på att skivan har identifierats inann man kan klicka på ngt. Allt bara kommer på en gång. Snabbare system, office mm. Massor med små buggar som man inte märker som slöar ner datorn har fixats också. Risken att få bluescreen pga drivrutiner och ostabilt system har minskat rejält också.

Det var vad jag upplevde när jag testade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Systemet bli snabbare, stabilare och mer pålitligt

Nu är det inte bara text utan det stämmer verkligen. Går man in på Den Här Datorn när man stoppat i en skiva precis innan så väntar den inte på att skivan har identifierats inann man kan klicka på ngt. Allt bara kommer på en gång. Snabbare system, office mm. Massor med små buggar som man inte märker som slöar ner datorn har fixats också. Risken att få bluescreen pga drivrutiner och ostabilt system har minskat rejält också.

Det var vad jag upplevde när jag testade.

Låter nice! Slipper man vänta till den tuggar fram hela tiden!

Har du länk till den?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Låter nice! Slipper man vänta till den tuggar fram hela tiden!

Har du länk till den?

Nej, var som sagt inte min dator, han jag känner var en av de lyckliga 15 000 BETA testarna. Men jaja, det är ngt att se fram emot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej, var som sagt inte min dator, han jag känner var en av de lyckliga 15 000 BETA testarna. Men jaja, det är ngt att se fram emot.

Den här då?:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=85AF...

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Den här då?:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=85AF...

Det är SP3 till office, inte XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det är SP3 till office, inte XP.

Märkte det nyss. Hoppas att den kommer ut snart, man blir riktigt sugen!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vilken build är det som finns på BetaNews?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

ska bli jävligt intressant att se hur lång tid det tar för reverse engineer folket att cracka den nya WGA'n , jag tippar 2-5h efter release ser man en genuine crack för sp3!

gillar att dom fortfarande patchar xp, jag kommer vägra vista så länge som det är möjligt.

Permalänk
Avstängd

Äh XP är endå kasst

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Inaktiv

Har installerat sp3 nu och det är marginellt snabbare. Var dock tvungen att knöla på en ny uxtheme.dll fil...

Permalänk
Medlem

fint
vill ha

Permalänk
Medlem

en sak jag har märkt med sp3 beta är stödet för mtp mp3 spelare, snabbt och enkelt,

annars fungerade min mp3 spelare samsung som en värdelös ipod, alltså bara bilder o musik, nu kan jag använda den som usb minne med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeleGrodan
Som blir crackad 2 sekunder efter en uppdatering till den släpps, undra vad M$ ska hitta på nu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
WGA blir crackat snabbt. Jag köper det inte utan "köper" det;)

Jo vet, förklarade bara för Raghor vad det var

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
ska bli jävligt intressant att se hur lång tid det tar för reverse engineer folket att cracka den nya WGA'n , jag tippar 2-5h efter release ser man en genuine crack för sp3!

gillar att dom fortfarande patchar xp, jag kommer vägra vista så länge som det är möjligt.

Alla pratar om hur snabbt det kommer att crackas, hackas, haxxas, knäckas osv. Men vem bryr sig? . Inte vi som har Corporate Edition iaf, eller alla andra med äkta inte piratkopierad XP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Äh XP är endå kasst

Xp var kasst fram till SP2, då vart det riktigt bra, med SP3 blir det det bästa operativsystemet för vanliga användare. det är också grunden till Windows Server 2008? Av vad jag har hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Nej, däremot använder jag sen 2 år tillbaka ett operativsystem som efter 2 års utveckling bara innehåller runt 400 icke-kritiska buggar.

Ok, ja då måste det ju, per definition, vara betydligt bättre än windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag vet inte om det är placebo eller om det är fakta men jag tyckte det blev en markant skillnad i prestanda generellt i windows. Allt gick mycket kvickare än SP2 och tidigare konfigurationer. Jag visste ändå inte om att SP3 skulle innehålla prestandaförbättringar.

I spel märker jag nog ingen större skillnad tror jag. Det mesta flyter på bra ändå.

Inte §7

Ok, det låter bra. Ser fram emot det då

Visa signatur

Fractal Define S | Ryzen 9 5950X | Powercolor Radeon RX 7900 XTX RD | Aorus X570 Master | GSkill 32gb 3600 C14 | Corsair MP600 1tb | Kingston Fury Renegade 2tb | WD Black SN750 1tb | Corsair HX750
Loque Ghost S1 | Ryzen 5 5600X | Gigabyte RTX 3060ti Gaming OC | Aorus X570 I Pro | Crucial Ballistics 16gb 3600 C16 | WD Blue SN550 1tb | Corsair SF450 v2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Har installerat sp3 nu och det är marginellt snabbare. Var dock tvungen att knöla på en ny uxtheme.dll fil...

Var har du fått SP3 ifrån?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

1, SP3 innehåller inte 1000 nya fixar, det är ca 1000 fixar som ingår. Dvs, det som är ihoppaketerat sedan SP2.

2, SP3 kommer inte ge er några större prestandavinster.

3, XP64bitars, mycket stabilare än xp32bit? I så fall bör du se över ditt 32 bitars system.

Här har ni vad Microsoft skriver om SP3 så sluta ljug nu folk.

"Windows XP SP3 will be a rollup that includes all previously released updates for Windows XP, including security updates, out-of-band releases, and hotfixes. It contains a small number of new updates, but should not significantly change the Windows XP experience. "

För övrigt finns SP3 RC1 tillgängligt för alla Technet subscribers, inte enbart technet plus.

Edit: SP3 är cumulative från SP1 så det är sp1-sp2 uppdateringar inkluderat också.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

finns betor ute iaf på torrentsidor, men vad jag vet enbart till engelska xp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Nej, däremot använder jag sen 2 år tillbaka ett operativsystem som efter 2 års utveckling bara innehåller runt 400 icke-kritiska buggar.

Haha, vilket OS är det? Invaders from March, special edition 4?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
det är också grunden till Windows Server 2008? Av vad jag har hört.

SP1 till Vista och Server 2008 har väldigt mycket gemensamt och eftersom de är så lika i grund och botten kommer de lanseras i stort sett samtidigt. 27 februari är det många som säger då MS har ett event.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk

Vad har sp1 och w2k8 server för gemensamt?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta