Windows Vista sidebar (sidopanel) i Vista Home Basic

Permalänk

Windows Vista sidebar (sidopanel) i Vista Home Basic

Är det möjligt att aktivera Windows Vista sidebar (sve. sidopanel) i Vista Home Basic? Eller går det inte för att Vista Home Basic saknar Aero?

Enligt uppgifter som jag hittade på Paul Thurrotts webbplats så ska sidopanelen även finnas i Windows Vista Home Basic (förutom Aero förstås). Det är Home Basic förinstallerat på den ena datorn och Home Premium har jag själv installerat på den andra datorn och där var den synlig från första början. Jag skulle gärna vilja ha den i Home Basic datorn också. Min fråga är då, hur aktiverar jag den?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Skriv sidebar i sökrutan och se vad som hittas.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kolla : start - inställningar - kontrollpanelen - utseende och anpassning. så har du engenskaper för windows sidpanelen.

iallafall i home pre.

EDIT:
Aero finns tydligen i basic med:

Aero3D i Vista Basic

1. Kör>cmd skriv "net stop uxsms" enter sedan "net start uxsms"
2. Kör>regedit leta fram "HKEY_CURRENT_USER" sedan "Software" sedan "Microsoft" sedan "Windows" och sedan "DWM" dubble klicka på "Composition" ändra värde till 1. sendan dubbel klicka på "CompositionPolicy" och ändra till 2.
3. Kör>cmd skriv "net stop uxsms" enter sedan "net start uxsms"

(aldrig hört talas om detta innan men det kan säkert fungera, skriv gärna om ni testar!)

saxat från http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |