8800GT, Sönder? :'( Desperat, HJÄLP!

Permalänk
Medlem

8800GT, Sönder? :'( Desperat, HJÄLP!

Hejsan

Igår, så körde jag 3dmark06 och skärmen blev helt konstig, man såg knappt vad som fanns på skärmen, den visade typ konstiga vita& svarta streck :S Hänt mig tidigare när jag överklockat för hårt, men nu har jag kört samma klock(kolla sign) i en vecka.. så kan det verkligen vara problemet?

Så skärmen visa dom konstiga strecken, och fastnade där.. inget hände var jag än tryckte.. Så jag stängde datorn genom att hålla inne strömbrytaren. När jag startade datorn så sänktes upplösningen till 640x480(eller hur liten minimum upplösningen nu är ) och skärmen var "streckig" hela tiden, direkt från start.. Väl inne i windows(mycket svårt att navigera, men såg lite ändå) så öppnade jag RivaTuner för att sänka klocken om det nu var problemet, men den fanns inte.. :S Den hittade inte grafikkortet verkar det som..

Så jag stängde datorn genom Windows, tänkte fortsätta o mullemeka imorgon istället...

När jag kommer hem o startar datorn så reagerar inte skärmen alls Så jag testade sätta in min gamla 6600GT istället och det funkar, det är den jag använder nu

Jag har ersatt standardkylaren med en vf900-cu och har nu monterat en 120mm fläkt på den, idlar på 32 grader.. och maxtemp tror jag inte går över 50 grader, men har inte testat.. Och kortet ska tåla 120 grader utan att kärnan tar riktig skada så kylning kan omöjligt vara ett problem

Någon som vet vad som är problemet? Har jag utsatt kortet för statisk elektricitet? Några tips? Går det att "resetta" grafikkortet som man gör med moderkort? Den har ju trots allt två pinnar som mycket väl kan vara resettare...

Och man har ju ingen garanti efter man monterat en tredjepartskylare men jag har kvar kylare med skruvar o kylkuddar så jag kan montera tilbaka kylaren och skicka grafikkortet till onoff där jag köpte den från

All respons uppskattas! Tack!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Nej du "kan" inte reseta grafikkortets bios och det skulle nog inte hjälpa i vilket fall. Låter som att ditt kort är kaputt.

Edit: Prova att avinstallera alla drivrutiner och sätt sedan i 8800GT igen och installera drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Alla klockinställningar sparas i RivaTuner, ej i grafikkortet. Så om du avinstallerar RivaTuner, så försvinnar alla klockinställningar du gjort för grafikkortet också.
Dock låter det ju som att ditt grafikkort packat ihop helt. Skicka in den till återförsäljaren, för jag antar att du fortfarande har garanti?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

men :'( Okej jag lämnar in, och köper nog ett gts för 2700 kr eller så väntar jag till de nya korten kommer ut....

Hört något om att någon har flashat sitt grafikkort för dom har buggat lite eller något, ska googla på...

Har faktist ingen garanti på den, men när jag installerat tillbaka standardkylaren så har jag ju det

Tack för svaren

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Låter som om minnet är trasigt, hände mig en gång när jag voltmoddade mitt gammla x850xl kort. Sträck över hela skärmen och man såg inte ett jota. Kanske inte är de men men . .

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Neeeh det är inte det, det är jag säker på då datorn funkar med mitt gamla grafikkort

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

minnena på grafikortet kan ju vara trasiga..

Permalänk
Medlem

Hmm okej inte tänkt på det... Finns det något sätt som jag kan fixa detta på? Allra helst vill jag dumpa 8800gt och få pengarna tillbaka, och köra på en 8800gts eller vänta på dom nya grafikkorten (A)

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Hmm okej inte tänkt på det... Finns det något sätt som jag kan fixa detta på? Allra helst vill jag dumpa 8800gt och få pengarna tillbaka, och köra på en 8800gts eller vänta på dom nya grafikkorten (A)

Tänk lite själv? Sätt på originalkylningen och returnera kortet pga att det plötsligt bara slutade fungera..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Tänk lite själv? Sätt på originalkylningen och returnera kortet pga att det plötsligt bara slutade fungera..

Exakt det e det jag gör... Just nu e originalkylaren på, nu ska allt packas ner

Over and out

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Neeeh det är inte det, det är jag säker på då datorn funkar med mitt gamla grafikkort

Menade på grafikkortet. . . . .

Visa signatur

=)