Permalänk
Medlem

Antec P182 + Corsair hx520 ?

Har en fråga angående kombinationen utav antec p182 och corsair hx520 (eller 620w-versionen), vilket verkar vara ganska populärt.

Saken är att jag har noterat att hx520 har sin fläkt (liksom majoriteten av nätagg med 120 mm-fläktar) på undersidan, vilket i en p182 betyder att fläkten kommer att vara mot bottnen i lådan.
Hur påverkar det luftsuget/kylningen egentligen?

Går det för övrigt att vända nätagget "upp och ner" och på så sätt åtgärda detta "problem", eller kvittar det?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Jag antar att P182 har skruvhålen så att nätagget sitter upponer emot vad det brukar göra, så det är nog inga problem :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag antar att P182 har skruvhålen så att nätagget sitter upponer emot vad det brukar göra, så det är nog inga problem :).

På alla bilder jag sett utav denna kombination så har nätagget suttit med fläkten neråt.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

De är ca 1" med utrymme på över och undersidan av agget. Den ska få likvärdig kylning vilken väg du än vänder den. (google!)

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

På p182 är det valbart åt vilket håll man sätter nätagget.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

det är typ 3 cm eller nåt i mellanrum.. det är inga problem iaf Kan även säga att fläkten knappt snurrar så det gör väl ingen skillnad

Det är bättre om det är en stor fläkt som sitter på taket/golvet än en liten fläkt som snurrar framför nätagget, för då blåser fläktarna mot varandra, och du är tvungen o byta håll på fläkten i nätagget eller chassit..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Det är bättre om det är en stor fläkt som sitter på taket/golvet än en liten fläkt som snurrar framför nätagget, för då blåser fläktarna mot varandra, och du är tvungen o byta håll på fläkten i nätagget eller chassit..

Väldigt få nätagg som blåser luft in burken, de flesta suger ut luft. Således jobbar chassifläkten och nätaggsfläkten, oavsett liten på sidan eller stor i botten, åt samma riktning.
Annars bara att hålla med, spelar inte så stor roll. Jag valde att ha fläkten nedåt mest p. g. a. att kablarna går ut från agget på ena sidan. Denna sida ville jag ha närmast moderkortsplåten för att minimera antalet kablar som låg i vägen för luftgenomströmningen i den nedre kammaren.

Lycka till med ditt bygge!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA