NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
ni som fått skärmarna nu, finns det några speciella inställningar man ska ha eller bör fixa så man får ut "max" av skärmen? tycker hursomhelst den e grym som den är!

Just nu kör jag 21% ljus, 32% kontrast, ADVM off, native färgtemp och en egen ICC profil från en LaCie kalibrator.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

tog lite bilder på skärmen, vettefan om de säger något...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ni som har denna skärm hur är den inkopplad för bästa bild, med dvi eller vga kontakt ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis

e1175593 NEC MultiSync 20WGX² Pro 20tum 1680x1050 1 2.098:- 2.098:- Bekräftat leveransdatum: 2008-01-23

Sweet.

Jag fick också bekräftat leveransdatum 23:e. Vad betyder det egentligen, att de kollat hos leverantören att den finns och att den kommer att skickas till inwarehouse den 23:e?

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

@laserkatten

Jag undrar samma sak, står samma sak för mig men frågan är om det verkligen stämmer? Då skulle juh skärmen/skärmarna skickas idag (23/1)?

Permalänk
Medlem

Asså vad fasen, nu har stora butiker (inWarehouse) också sänkt priset på skärmen. Fan vad sugen jag är även fast jag inte behöver en skärm till

Gott folk, detta är en MYCKET bra skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det nån som har tid/lust att kolla input lag mot en crt på denna?

enligt digitalversus.com har den average 24ms fördröjning, vilket är lite för mycket för min smak så jag hoppas att någon kan motbevisa detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Obekräftat leveransdatum: 2008-02-04

Står det inne på min orderhistorik. Hoppas det inte dröjer mer än så bara :>

Permalänk

Har denna bättre bildkvalitet än Samsung's 226BW?

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedishbanshee
Har denna bättre bildkvalitet än Samsung's 226BW?

eftersom Samsung skärmen är en TN panel så JA, hur mycket bättre vet jag inte, de får andra svara på

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

471,4x391,5x203 mm
är måttet på den med fot eller utan?

Är själva bildytan mindre än en 19" CRT?

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomman58
471,4x391,5x203 mm
är måttet på den med fot eller utan?

Är själva bildytan mindre än en 19" CRT?

Visningsrutan på en 19 tum CRT är oftast bara 18 tum, medan TFT visar "alla" tum (bildrören sträcker sig nämligen utanför glaset på CRT).

Så CRT 19 tum visar "~18 tum"

Om man gör om 16:10, 20.1 tum till 4:3 blir det "18,7332 tum".
(Man förlorar 6.8% bildyta om man kör 16:10 gentemot 4:3)

20(.1) tum Widescreen-TFT är alltså större än 19 tum vanlig CRT.

edit: Jag hade skrivit jämtemot istället för gentemot..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedishbanshee
Har denna bättre bildkvalitet än Samsung's 226BW?

Den är inte bara bättre, den är totalt överlägsen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Hm man vart ju klart sugen nu ju
frågan är bara om 20" räcker eller om man i allafall ska gå på 22"?
måste nog åka till nån affär o jämföra live
Synd att Nec:en inte fanns med mattsvart ram.

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem

Åh vars är mina pengar nu när jag behöver dom.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Slog till jag med, drygt 2100 spänn från Inwarehouse. Tänkte först köpa en 22", men detta priset går ju inte att säga nej till!

Hoppas nu bara skärmen e så bra som dom flesta säger, jag e ifs glad att hitta en icke TN-panel för under 3000 spänn

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna Gilgamesh. Den såg ju ganska bra ut.
Hur skulle du jämföra den med din gamla skärm?

Off-T

In your face,alla som köpte philipsen för 3 000kr.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Kan vi få se fler bilder på skärmen från er som fått hem den?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Tack för bilderna Gilgamesh. Den såg ju ganska bra ut.
Hur skulle du jämföra den med din gamla skärm?

Off-T

In your face,alla som köpte philipsen för 3 000kr.

lungt, hehe eftersom jag satt på en 17" så vet jag inte vad jag ska säga, de ljusår skillnad och jag trodde den skulle va mindre för att vara 20.1"

förresten så är denna skärm höj och sänkbar...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Nu verkar inwarehouse ha plockat bort skärmen ur sortimentet och min bekräftade order verkar inte vara bekräftad längre. Inte bra.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Nu verkar inwarehouse ha plockat bort skärmen ur sortimentet och min bekräftade order verkar inte vara bekräftad längre. Inte bra.

*****,det var ju onödigt av dom.

Gilgamesh

Körde du dubbla 2900XT på en 17" innan? O___o

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
*****,det var ju onödigt av dom.

Gilgamesh

Körde du dubbla 2900XT på en 17" innan? O___o

haha nej, lånade en kompis 22" då han var på semester, men nu när han är tillbaks så var jag tvungen köpa en.

btw, beställ från butik.it, det är seriös butik, haha snubben satt o läste den här tråden när jag va inne igår o plockade skärmen, sa till mig dom tror de här e oseriös butik osv, jag bara garva ^^

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Fan va typiskt att inWarehouse tog bort skärmen ur sortementet:(.
Beställde nyss från Butik.it men det känns ju bara olustigt då man inte litar riktigt på företaget. Men förhoppningsvis levererar de. Vill ju verkligen ha den här skärmen.

Permalänk

Funderar lite på upplösningen
jag kör ju 19" crt idag(1024x768), kommer 1680x1050 på den här bli jätte smått?

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning på skärmen igår och fick ett meddelande idag av inwarehouse, att produkten utgått. Så de säljer dem inte längre där. Det är därför priset gått ner så. Så tydligen är det för att det kommer en mycket bättre produkt till bra pris närmaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Nu verkar inwarehouse ha plockat bort skärmen ur sortimentet och min bekräftade order verkar inte vara bekräftad längre. Inte bra.

Samma här, ringde dom och kollade. Sa bara att det var utgående modell och att dom inte skulle få hem dom igen. Tror det är skitsnack, dom gjorde en miss och vill inte förlora pengar på alla som har beställt nu idag. Ringde även till ett par andra ställen som "har den" billigt, verkar inte som dom heller får hem den till det priset :/

Aja, tebax till dom jobbiga funderingarna om vad man ska köpa

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

skit, varför är man så långsam på att bestämma sig

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem

http://www.opensolution.se/ecommerce_artikel.php?id=110922

De ska få in skärmar den 29e jan, och priset är fortfarande lågt

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
http://www.opensolution.se/ecommerce_artikel.php?id=110922

De ska få in skärmar den 29e jan, och priset är fortfarande lågt

Nope, ringde och frågade. Sa att deras leverantör inte heller verkade ha dom i lager!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceglow
Nope, ringde och frågade. Sa att deras leverantör inte heller verkade ha dom i lager!

Yarr, så det är kört mao? såvida någon av de som fortfarande har skärmen i lager inte sänker priset?

EDIT: både Westium Data, Datagrottan....eh ja...de flesta butikerna har 29e jan som leverans...hmm

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid