Permalänk
Robot

4343

Pågående projekt som tänkas bli klart i februari.. ändrat till mars..
---------------------------------------------------------------------------------------------
7/3 -08
Långt sedan senaste uppd, men har haft lite problem med mått efter att ramen blev klar, cd&dvd läsarna får inte plats så som ja tänkte och ja har funderat. Det får bli ett bord där datorn står på och i bordet placerar jag cd&dvd läsarna. Har idag ( fredag ) punktat dit alla sidor som inte ska gå att ta bort, var ner till pappas jobb och skulle blästra men chassit fick inte plats i "blästerlådan", så de får bli traditionell slippapper. Så till veckan eller söndag ska de nog vara grundat och klart för målning
---------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har jag gjort klart alla sidorna, det som är kvar att göra är att montera plexi och så är de några småhål som ska göras. Ska måla allt men lär blästra först. Och så ska kanterna bockas, sen vet ja inte om de är så mycket mer. Jo ja lär svetsa ramen, som nog blir gjort i helgen.

[x] Svetsa ram.
[ ] Måla allt.
[x] Göra klart plåtdelar.
[ ] Slutligen montera datorkomponenter.

Har gjort en sida klar i plåt och har monterat 220mm fläkten, ska köpa 4kantsprofil i veckan så jag kan svetsa ihop ramen och så lär ja göra resten av sidorna klara. och så är de lite montering och lack kvar, sen så är den klar

Helt nya komponenter ligger hemma och väntar på att chassit ska bli klart, det enda som fattas är ett grafikkort och en ny hdd. Och möjligtvis ny dvd/brännare med sata anslutning.

Ny komponenter:

mkort - Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI.
cpu - AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz
Minne - TwinMOS DDR2 PC6400 512MB CL5 +
TwinMOS DDR2 PC6400 1024MB

grafikkort ska köpas och är nu inköpt blev ett
HIS Radeon HD 3850 istället för
PowerColor Radeon HD 3850.

Besök albumet: 4343 av joelf

Permalänk

fet fläkt är alltid najs 10p

Permalänk
Medlem

ska du verkligen ha 2 dvd enheter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
ska du verkligen ha 2 dvd enheter?

Ska vara en läsare och en brännare..

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt ritat

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem

gillar modellen på din låda, mycket snyggare än standard avlångt. ser ut att vara bra finish på dina grejer, fortsätt så

//oscar

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk

Ser bra ut

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

du tror inte att det skulle bli bättre luftflöde för hårddiskarna om du på ngt sätt inte har DVD enheterna direkt efter. Tex kanske lite högre, eller om du flyttar upp hårddiskarna istället.

Permalänk
Medlem

Här får du lite tips som du kan fundera på
Tänk på att värmen stiger och kyllan sjunker.
Fläckten på sidan blåser in kallt och du borde ha en eller flera fläcktar på botten som blåser in eftersom det kommer få den varma luften att pressas up.
En fläckt på toppen som blåser ut skulle få luften att stanna ute.
Nätaggregat är inte så farligt men vissa blir jäkligt varma så se till att inte fläktar blåser in, de kommer få värmen från nätaget att blåsas in i datorn.
Ju flera fläcktar du använder ju mera ljud blir det.
Du borde ha 2st 220mm fläcktar, en på vardera sida. det får moderkortet att bli kallt både fram och bak sidan. Sedan borde du ha några fläcktar på toppen som blåser ut den varma luften. du kan använda dig av en 220mm där med.
Då har du en jetmotorer som kyller ner moderkortet, en som kyller ner HDD, DVD och nätaget.
Du kan sedan välja om du vill att värmen ska ut genom toppen, baksidan eller framsidan. det är upp till dig att välja
Lycka till med byggandet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
du tror inte att det skulle bli bättre luftflöde för hårddiskarna om du på ngt sätt inte har DVD enheterna direkt efter. Tex kanske lite högre, eller om du flyttar upp hårddiskarna istället.

Jag ska sätta en 80 fläkt bakom diskarn som blåser in luft på dom..
men blir dvdenheterna så varma då ?.. används inte så mycket..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelf
Jag ska sätta en 80 fläkt bakom diskarn som blåser in luft på dom..
men blir dvdenheterna så varma då ?.. används inte så mycket..

Nä, dom blir inte varma, vad han menade var nog att DVD-enheterna eventuellt kommer att blockera luftflödet.

Och om du ska ha så många fläktar tycker jag du borde satsa på 120mm överallt, ljudnivån/luftflödet på dom är ju bra mycket bättre.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

512mb minne? Varför ska du köpa så lite?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123
Nä, dom blir inte varma, vad han menade var nog att DVD-enheterna eventuellt kommer att blockera luftflödet.

Och om du ska ha så många fläktar tycker jag du borde satsa på 120mm överallt, ljudnivån/luftflödet på dom är ju bra mycket bättre.

ska ha en 80 fläkt ovanför dvdenheterna, som drar ut luften från andra sidan plåten.

jag har 2 st 80fläktar som inte låter mycket, och så tycker ja de räcker med 80 fläkt vid hdd.

Permalänk
Medlem

snyggt mycket snyggt! det blir bara bättre och bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
512mb minne? Varför ska du köpa så lite?

för när ja beställd så kostade 512 109kr och 1gb 209 å ja tryckte in fel :/
så de blir 1 eller 2gb till sen när jag köper grafikkort..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelf
för när ja beställd så kostade 512 109kr och 1gb 209 å ja tryckte in fel :/
så de blir 1 eller 2gb till sen när jag köper grafikkort..

Okok, fint arbete förresten. Väntar på fler bilder

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

"det kallas snålhet och billigt skit...", det är billigt och bra, mkt bättre än äckliga "mod"-galler. cleant är feant. poäng senare

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
"det kallas snålhet och billigt skit...", det är billigt och bra, mkt bättre än äckliga "mod"-galler. cleant är feant. poäng senare

jo de kan ja hålla med om men kollar man hur seriöst dom har lödit ihop allt så är de snett å vint.. men betala ja 25 kr för fläkt och galler så får man vad man betalar för också

Permalänk
Medlem

tycker det vart riktigt snyggt där vid fläktgallrena :), men jag väntar med att rösta

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

S-S-S-Seriöst?

Not bad...

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6, AMD Phenom 9600 Quad-Core 2.3GHz , Camelon 550w, Radeon HD 5770, 2x 2048 mb ram, 1700gig sata int, 250gig western digital ext.

Permalänk

inte s-s-s-stamma nu va? fint ^^

Permalänk
Medlem

Är de någon som har ett bra förslag på vad man kan ha som startknapp och resetknapp ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelf

Är de någon som har ett bra förslag på vad man kan ha som startknapp och resetknapp ?

Till mitt bygge har jag beställt en startknapps panel som man har i tex Rally bilar. ( Blev inte bra att lägga in länken här. Den länkade inte till rätt ställe ;P PM mig om du vill ha länk!) Lite för dig om du är Bil intresserad
Eller så köper du en helt vanlig startknapp. " som man har till bilar "..

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mhansson
Till mitt bygge har jag beställt en startknapps panel som man har i tex Rally bilar. ( Blev inte bra att lägga in länken här. Den länkade inte till rätt ställe ;P PM mig om du vill ha länk!) Lite för dig om du är Bil intresserad
Eller så köper du en helt vanlig startknapp. " som man har till bilar "..

Vippströmbrytare ? nja inte min smak.. ja kan tänka mig nått litet .. men ja vet inte vad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelf
Vippströmbrytare ? nja inte min smak.. ja kan tänka mig nått litet .. men ja vet inte vad

Nej inte vipp brytare.
Det är tryck knapp!

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk
Medlem

Kommer bli snyggt det där

Visa signatur

Stolt Fildelare! :) Skicka ett PM om det är något ni undrar över eller nå, Hittar inte tillbaka till alla trådar ibland :)

Permalänk

Snyggt som fan hittils

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer att bli skit bra. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spank2k7
Jag tror det kommer att bli skit bra. Lycka till!

Tack
En så länge är de tummen upp !