Gör din egen mus

Permalänk
Melding Plague

Gör din egen mus

Tillverkaren Lite-On, mest känd för sina CD-brännare, har nyligen vunnit en designtävling för en ny musdesign. Pekdonet kallas för Moldable Mouse och är tillverkad i lera och kan därför formges av användaren för att bättre passa användarens hand.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Avläsningen då?

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

skulle ifs. vara bra då om man blir sur och slår till musen.. så kan man forma till den igen. tycker det verkar coolt. men håller mig till en icke formbar mus

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Avläsningen då?

samma sätt som knapparna med det där trådlösa tjosan?

ser ju assjyst ut, jag har jättesvårt att hitta möss som passar mina stora händer, det här är ju perfekt undrar hur materialet är att hålla i dock

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
ser ju assjyst ut, jag har jättesvårt att hitta möss som passar mina stora händer, det här är ju perfekt undrar hur materialet är att hålla i dock

Hmm, det brukar ju göra lite ont när man har stora händer. Men personligen gillar jag mer gummiliknande material.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Avläsningen då?

om man kollar på bilderna ser det ut som at bottenplattan är oformbar så antagligen sitter det en laser där lr så är den optisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Avläsningen då?

Iom att lera inte glider så bra lär det ju vara precis som på bilderna, en och samma bottenplatta. Så sitter batterierna och allt på den.

Det jag undrar är hur tung musen blir, en lerklump borde ju väga mycket mer än ett plastskal.

Permalänk
Medlem

oj shit. runt 500kr och jag köper en om den inte väger för mycket och den fungerar bra

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
om man kollar på bilderna ser det ut som at bottenplattan är oformbar så antagligen sitter det en laser där lr så är den optisk.

Sant.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Moldable Mouse is made of non-toxic lightweight modelling clay, covered with nylon and polyurethane blend fabric."

Den bör alltså vara hyffsat lätt och ha en härlig yta. Det enda jag är lite orolig över är om knapparna är najs, scroll hjulet verkar lite skumt också, lite laptop-aktigt.

Permalänk
Medlem

Den läre ju smälta/frätas sönder med tiden av all härlig handsvett, har en mycket välanvänd mx510 liggande som inte är alltför fräsh längre

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Musen verkar ju vara lika formbar som barbapappa.
Antar att det inte sitter någon elektronik i själva "lerklumpen".

Permalänk
Inaktiv

ser för liten ut för min smak, då formbarheten förlorar sitt syfte att ge perfekt stöd? hoppas den kommer ut i xl

Permalänk

Bra koncept, men jag tycker min MX518 passar riktigt bra i mina händer

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

fränt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I want it!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

kommer den ut måste man ju lätt ha den.

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

undra vad som krävs för att den ska ändra form? om den ändrar form av att man trycker lite för hårt skulle ju suga, eller om den tappar fastheten/formbarheten efter ett tags användning.

Annars cool ide:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Undra om knapparna sjunker längre och längre ner i musen vid mycket användning ^^

Permalänk
Avstängd

Okej så, jag har förstått att man kan göra sin egen mus, kan man göra sin egen banan också?

Permalänk
Medlem

Intressant idé, frågan är hur den kommer fungera i praktiken. Leran måste vara ganska hård för att den inte ska tappa formen vid vanligt användande. Måste ju tåla att lyftas och sättas ner, klämmas på osv. Sen lär den ju bli skitig ganska fort. Tycker min plastmus blir lagom småäcklig ibland (typ chips framför datorn.. någon? ^^), men den kan man ju enkelt torka av iaf. Hur blir det med en lerklump?

Rolig grej iaf

Permalänk
Medlem

och när man hittat en form som passar en som handsken är det bara att kasta in den en stund i ugnen på bränning kanske..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett tgb i samma stil.
Forma som jag vill och placera ut alla knapparna efter eget mönster.
DET vore en produkt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Det tuffaste konceptet jag hört på mycket länge. Riktigt bra idé.
Helst skulle den vara formbar efter att en knapp ändrats. Typ att den är formbar endast när den får lite ström genom sig. Då hade man kunnat hitta en form och sedan inte behöva oroa sig för att tappa den.

Det skulle också öppna för skoj, då man kan sabba någon annans form.

Permalänk
Medlem

Ballt koncept. Vore roligt om de började producera den så att man får veta om det är lika bra i praktiken som det verkar i teorin

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N95
Okej så, jag har förstått att man kan göra sin egen mus, kan man göra sin egen banan också?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
http://www.worldwideproductsolutions.com/inventory_resources/...

hahaha. den var fin den... Var kan man få tag på en sådan ?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av struggler
hahaha. den var fin den... Var kan man få tag på en sådan ?

Teknikmagasinet har dem framme i kassan ... ...
"Mamma, vad är detdär??"
"Erhm..... Den är ialla fall oanvändbar för din pappa.."

Men cool mus fö. Har dock svårt att tro att när man är ett par stycken som sitter i rummet och en ska spela något spel samtidigt som två andra sliter i musen för att visa en youtube-länk, att den då ska hålla formen.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<