Permalänk

Dags för ny mus.

Hej,
Sitter för tillfället på en gammal "vanlig" logitech optisk mus. Jag tycker den är ganska skön, men den är utsliten så behöver köpa en ny och när jag ändå gör det tänkte jag testa en lite dyrare mus.
Det jag ska ha den till är framförallt spela WoW, men också lite FPS, RTS, Photoshop osv. Rent estetiskt bör den vara svart eller liknande då dator, högtalare, headset skärm och tangentbord är svart/ silver. Jag har ganska små händer så den bör inte vara jättestor heller.

Har kollat runt lite och tyckte att Razers Krait, Diamondback, deathadder och kanske copperhead verkade intressanta. Lutar kanske åt en Diamondback, men vet inte om jag gillar de "ingropade" knapparna. Om jag ska känna på dem själv lär jag väl minst behöva åka in till GBG och det har jag varken tid eller ork till förtillfället.

Så, vilken mus skulle ni rekomendera till en Lanande WoW-nörd med små händer och varför? :P. Pris spelar spelar roll..

Tack på förhand.

- Kyckling

Permalänk
Medlem

Har du kollat recensionen på framsidan? Verkar vara en trevlig mus.

Permalänk
Medlem

Steelseries mussen verkar go blir ååååååååååå bätsälla en såda!:)

Permalänk

mx518 e ju den bästa

Permalänk

Musen i recensionen och mx518 verkar mycket stora. Har som sagt ganska små händer. Är inte så säker på om en sån mus skulle vara optimal för mig?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Razer Diamondback fungerar bra för mig och jag har små händer

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

G9 känns kortare än andra logitech mus.
Kan vara bra för småhänder?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

jag har sj en Mx 518, när jag först bytte mus så kändes otroligt konstigt eftersom den är relativt stor. Men o andra sidan så har jag haft musen i drygt ett och ett halvt år nu. Kostade då runt 790kr elr något liknande. Har inte haft några som helst problem med musen :).

Rekomenderar mx 518 skarpt

Visa signatur

< ================== >
Freedom doesn't come free
< ================== >

Permalänk

Jag sitter med mx510 och är helt klart nöjd med min så de är ju som samma med mx518 i princip. Jag skulle dock kunna rekommendera logitech g3 för den verkar grymt skön även om jag inte provat den själv men de lär bli min nästa mus vid inköp.

Permalänk

Krait är razers minsta mus. Säkert riktigt bra. Själv är jag helnöjd med min copperhead. Diamondback är dock väldigt snarlik. Har en deathadder i byrålådan.. kändes lite för stor för att få den där riktiga precisionen.

Men men, det hänger mycket på hur man spelar, om man kör high sens eller low sense.

Permalänk
Medlem

3.0 Inga Problem
så Skön!

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa att promixa till någon datorbutik och pilla på lite möss. De brukar som regel ha en mus i stil med mx510/518 osv.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min G5 känns jäkligt liten, prova en sån.

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

mx518 ftw!

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=71114

Jag kör med en sån här, liten och lätt. Har en extra knapp som jag inte vet om man kan konfigurera men det gör det säkert, inte orkat bry mig.
MX518 är för stor tycker jag...

Permalänk

Jag ska oxå handla ny mus, då den Copperhead jag fick av en kompis har lagt ner sin verksamhet för andra gången. Tyckte aldrig om den ändå, skum form, hitta aldrig nått bra grepp. Den är för låg för mig, måste ha nått mer rejält. Så jag funderar på Deathadder, men förstår inte en sak. Hur byter man DPI ingame med den? Knapparna på sidan har jag alltid till nått som crouch eller plocka fram pickan, så byta DPI med dessa går inte. Scrollen bytter jag vapen med eller nått annat beroende på spel. Då blir det inga knappar över till att byta DPI.

Sen har jag läst Ikari testet, ser bra ut. Men ska man ha optisk eller laser? Laser kostar en bra slant mer, men är den värd det?

Det står alltså mellan Deathadder och Ikari (optisk/laser?), hur är dessa om man jämför ergonomi? Har testat Habu o den är likadan till formen som Deathadder och den tycker jag om. Vidare tycker jag om Ikaris separata CPI/DPI bytar knapp, som Deathadder verkar sakna.