Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Permalänk
Avstängd

dom har gått ner , Microsoft har sänkt rek. priset står om det i bland annat aftonbladet

Permalänk

Re: Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
* Jag har fortarande en Tjockis-tv , missar jag mycket spelupplevelse då?

Har ett liknande "problem". Jag löste det genom att köpa en VGA-kabel och spela på min gamla 21-tums CRT-datorskärm. HD-upplösning är ingen match för vilken CRT-skärm som helst, det ser helt lysande ut. Ja, bilden är lite liten, men å andra sidan så sitter jag bara nån meter ifrån den, inte ~3 meter ifrån den som man gör med TV:n.

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk

Re: Re: Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asmodeus Pakus
Har ett liknande "problem". Jag löste det genom att köpa en VGA-kabel och spela på min gamla 21-tums CRT-datorskärm. HD-upplösning är ingen match för vilken CRT-skärm som helst, det ser helt lysande ut. Ja, bilden är lite liten, men å andra sidan så sitter jag bara nån meter ifrån den, inte ~3 meter ifrån den som man gör med TV:n.

Nice, tänkte köpa en sån vga-kabel imorgon till min 20-tums tft. Tyvärr har jag inte hittat någon lösning där jag kan ha hdmi-dvi-kabel och samtidigt få ut något ljud från xboxen...surt som fan, för då hade man haft digital bild dessutom. Men med vga ska det vara bra också, eller? Har 1600x1200 i nativeupplösning, funkar det bra?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Re: Tankar på att köpa 360 - Hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Funderar på att köpa en Xbox 360 då jag tröttnat rejält på min xbox1.
Har några funderingar:
* Om man väljer versionen utan HDD vad missar man då?
* Hur stora problem har dom med "Ring of death" numera?
* Jag har fortarande en Tjockis-tv , missar jag mycket spelupplevelse då?

* Såg att elgiganten sålde Arcade för 2190 (Inga lager just nu dock) men eftersom jag vill få så ycket så möjligt för mina pengar så undrar jag om någon har tips på något erbjudande någonstans där man får just så mycket så möjligt ör pengarna (har 3000kr men tänkte även köpa in pgr4 för 199 på giganten)

Tacksam för råd och tips.

* Du missar demos, trailers etc, vissa spel som kräver hdd, vissa delar av live. Kort sagt, du borde köpa premium.

* Inte stor, vet dock inte i % men det är inte många av de nya systemen.

* Missar och missar, det är en smaksak, du får bättre färger och bättre aa med HDTV. Men visst går det att spela på en vanlig tv, jag har gjort det och man överlever;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man köper sig en VGA-kabel och kör på sin datorskärm, hur får man ut ljudet då isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mallow
Om man köper sig en VGA-kabel och kör på sin datorskärm, hur får man ut ljudet då isåfall?

Sladden är tvådelad, en vga-kontakt och sen RCA. Bara plugga in i förstärkaren och rocka loss.

Permalänk
Medlem

360 + SDTV funkar över förväntan så jag har inte bråttom att skaffa HDTV.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Sladden är tvådelad, en vga-kontakt och sen RCA. Bara plugga in i förstärkaren och rocka loss.

Jag är verkligen ingen ljud-kille så hoppas detta inte är en för dum fråga.
Mitt ljud till datorn består av ett 2.1 system från altec lansing.

Menar du att kabeln som jag vanligtvis sätter i ljudkortet i datorn kan kopplas till den 2-delande sladden o så får jag ljud ur högtalarna?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Inte för att detta har me nån annan att göra men...
Jag har (turen?) att få köpa en begagnad 360 Elite för 2300.
Jag antar att detta är ett väldigt bra pris då nypris på de ställen jag kollat är typ 4000.
Den kommer me posten om ett par dagar och jag undrar bara detta: Är det bra för att vara begagnad?
Säkert en dum fråga men iaf...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollejakob
Inte för att detta har me nån annan att göra men...
Jag har (turen?) att få köpa en begagnad 360 Elite för 2300.
Jag antar att detta är ett väldigt bra pris då nypris på de ställen jag kollat är typ 4000.
Den kommer me posten om ett par dagar och jag undrar bara detta: Är det bra för att vara begagnad?
Säkert en dum fråga men iaf...

Nypris är 3300 .. men det är helt ok pris, beror ju på hur gammal den är o.s.v.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!