Permalänk
Medlem

Är detta normalt? (nätagg)

Då jag inte är någon nätaggs expert så måste jag ju vända mig till er, kanske vet någon mer om nätaggregat än vad jag gör.

(Nästan oklockat system tills vidare då jag tror att agget är slut)

Är agget överansträngt eller ska det vara såhär?
själv tycker jag ju att 12v linan ser väldigt trött ut, dags o byta agg?

kan också tillägga att värdena på 12v linan hoppar nåt
otroligt mellan 1-6v.

//teckim

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Du ska inte mäta spänning eller ström med mjukvara, eller sådan mjukvara iaf. Vill du verkligen veta vad 12V ligger på så tar du en multimeter och mäter direkt på den.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jo det ligger nåt i det du säger, får väl ta o låna en multimeter av någon.
För det verkar lite konstigt då vattenpumpar o annat funkar prima.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans att de siffrorna stämmer, du skulle inte kunnat få igång burken om så vore fallet.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Finns inte en chans att de siffrorna stämmer, du skulle inte kunnat få igång burken om så vore fallet.

Exakt. Och lita aldrig på mjukvaran.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus