Musen hänger sig - allt annat fungerar

Permalänk
Medlem

Musen hänger sig - allt annat fungerar

Håller på att hjälpa en polare med hans dator och börjar få huvudbry.

Det hela började med att hans mus fryser sig lite när den vill. Inte när han gör något speciellt eller har några speciella program igång. Men allt annat fungerar. Han kan tabba mellan fönster och skriva, men musen är totalt död. Sedan fick han problem med minnena, men det är nu åtgärdat så jag tänkte att musproblemet kanske skulle lösa sig samtidigt, men icke.

Musen är någon random mus från Ullared, så inte den bästa. Men han kan inte minnas att han har haft några problem med den innan.

Finns det något program man kan testa moderkortet med?
Ungefär som memtest86?

Annars kan jag bara tänka mig att det är musen som är kass. Men han vill helst inte köpa någon ny om man inte mer säkert kan säga att det är den det borde vara fel på. Och jag vill inte låna ut min för det kan ta ett tag innan problemen dyker upp.

Någon som har något tips på vad man kan kolla efter?

Permalänk

testa musen på en annan dator eller om det är en usb mus, byt usb anslutning, datorn har säkert fler än 1 usb anslutning?

vet en kompis som fick ett liknande problem, dock visade det sig att moderkortet höll på att gå sönder eller hade gått sönder, fast då funkade varken mus eller tangentbord för något som har o göra med ps2 portarna brände på moderkortet fast resten fungerade

Permalänk
Medlem

Han ska testa i en anna USB-anslutning nu, det hade jag faktiskt inte tänkt på.
Lite jobbigt att testa på en annan dator för han har ingen annan och problemen kommer och går lite som de vill verkar det som. Inga speciella intervaller men det verkar som om det blir värre och värre.

Men ska se nu när han bytt USB-port om det hjälper. Annars får han väl köpa en ny mus. Men känns så bortkastat om det inte är den det är fel på.