Tillverkare gör gemensam sak i PC Gaming Alliance

Permalänk

Man ska också tänka på att Svergie är väldigt udda jämtemot andra länder i världen. PC-spel är enormt här jämfört med andra länder. Sverie är motsatsen till "the tip of the isberg" inom PC-marknaden, procentuellt sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Är det inte lite ironiskt at MS$ försöker knuffa ut sig själva? Bara jag som såg det???

De vill ju sälja Windows. Tack vare Ubuntu så är Linux på stark framåtmarsh och det går bra med Macs också. Windows är inte lika dominerade som det var för 5-10 år sedan.

Främsta argumentet idag för att använda Windows är spelen, annars så rekommenderar jag Ubuntu. Installerade Ubuntu på föräldrarnas dator i somras och det har funkat finfint sen dess. Brukade vara nersmutsad med spyware och skit när jag hälsade på, trots antivirusprogram, men nu är det som nytt hela tiden.

Angående piratkopiering bland konsolerna, så finns det självklart där. Men inte alls i lika stor utstreckning som till PCn. Det är något de bara mest inbitna "spelarna" gör. Till exempel, flickvännen och hennes lillasyster är inte speciellt inbitna på tekniken, men vet hur man tar hem ett spel till PCn (The Sims grejs) och kör det. Men de spelar inte mycket på PCn, utan mest Zelda, Final Fantasy och liknande och blev ändån väldigt förvånade när jag sa att det gick piratkopiera nintendospel och PS2spel. Plus med konsolspel så måste man vanligtvis chippa maskinen. Det är bökigt, och inte något alla vill göra.

Permalänk
Medlem

Tror PC:n har svårt att konkurera med konsollen. Vad kostar en konsoll idag med några spel? Vad kostar en PC idag som den ska klara av några nya spel? Hur länge håller en konsoll och hur länge håller en dator i spelprestanda? Vilken är lättast att använda?

Just på grund av dessa faktorer vinner konsollen överlägset, kan inte PC:n matcha dessa faktorer så kommer alltid konsollen ha ett övertag. Så enkelt är det.

Jag kör såhär, spelar på konsoll och gör vettigare saker på datorn än att spela, funkar utmärkt Och det bästa av allt, datorn behöver inte total uppgraderas varje år utan det räcker med vart 3-4 år.

Permalänk
Medlem

Men det inte kul att köpa den senaste hårdvaran till datorn och så sedan funkar det inte att spela på den.
Typ... Siba gamer spel dator..Gemene man kanske köper den och kanske Crysis, men får stillbilder på sin nya 22" Wide super duper skärm.
Jag fattar varför konsoller får en del av marknaden.
inte kul att surfa och köra DX9 spel för 10 000+
Men beror nog på en okunnighet av konsumenterna.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
De vill ju sälja Windows. Tack vare Ubuntu så är Linux på stark framåtmarsh och det går bra med Macs också. Windows är inte lika dominerade som det var för 5-10 år sedan.

Främsta argumentet idag för att använda Windows är spelen, annars så rekommenderar jag Ubuntu. Installerade Ubuntu på föräldrarnas dator i somras och det har funkat finfint sen dess. Brukade vara nersmutsad med spyware och skit när jag hälsade på, trots antivirusprogram, men nu är det som nytt hela tiden.

Angående piratkopiering bland konsolerna, så finns det självklart där. Men inte alls i lika stor utstreckning som till PCn. Det är något de bara mest inbitna "spelarna" gör. Till exempel, flickvännen och hennes lillasyster är inte speciellt inbitna på tekniken, men vet hur man tar hem ett spel till PCn (The Sims grejs) och kör det. Men de spelar inte mycket på PCn, utan mest Zelda, Final Fantasy och liknande och blev ändån väldigt förvånade när jag sa att det gick piratkopiera nintendospel och PS2spel. Plus med konsolspel så måste man vanligtvis chippa maskinen. Det är bökigt, och inte något alla vill göra.

Källa för att de vill sälja Windows??? Windows har ca 95% av marknaden, har det haft i jättemånga år, inte fan går det dåligt för Windows. Främsta argumentet för Windows, är att Microsoft är etablerat och har därför väldigt många samarbetspartners. Så fort du köper en ny dator (så vida det inte är mac, eller bygger den själv) så får du Windows till. Så enkelt är det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Känns lite som om Microsoft konkurrerar mot sig själva iom Xbox 360

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
WoW säljer ju hyffsat bra ^^.

Jag tror att onlinespel kan minska försäljningen av antal titlar, många som köpte WoW för två år sen spelar det fortfarande, det är sällan så för singleplayer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

piratkopiering :/

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Men det blir ju ofta så när konsolerna kan prestera samma grafik för att sen komma tillbaka när konsolerna är ut daterade.

Konsolerna brukar ha teknikledning ungefär 6 månader på sin höjd, sen är PC ikapp och förbi och mot slutet av en konsolgeneration så är den hopplöst ute mot det senaste på PC-sidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Man ska också tänka på att Svergie är väldigt udda jämtemot andra länder i världen. PC-spel är enormt här jämfört med andra länder.

Nja, det är snarare så att PC är traditionellt stark i Europa, men svagare i USA. I USA säljer PC spel allt sämre, men statistiken är inte entydig. Mycket tyder på att PCn fortsätter växa där också, men har shiftat från retail till online distribution typ Steam. Sen har många gått över till en prenumerations-modell, vilket inte ger färsäljningssiffror på samma sätt, men genererar minst lika mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Optimera spelen, Ati och nVidia bör jobba närmare med utvecklarna för att optimera, försök göra ett kopieringsskydd som inte är knäckt innan spelet är släppt i butik? Co-Op!!! Intel borde sluta släppa sina GMA kort, vart det inte VD:n för EPIC som sa att det är största anledning till ickeoptimerade spel?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Levde länge i tron att PC:n är det optimala för spel. För ett tag sen skaffade jag en PS3 och numera använder jag i stort sett bara datorn till att surfa och lyssna på musik. Så mycket härligare att kunna luta sig tillbaka i soffan och spela på platt-TV:n än att sitta i kontorsstolen vid datorn och bli stel i hela kroppen
Har lärt mig att uppskatta FPS med en handkontroll också, var väldigt omständigt i början men nu har jag kommit in i det.

Permalänk
Medlem

hmmm de skulle kanske kunna komma till bukt med piratkopieringen om de gjorde en specialversion av vista som kräver blu ray-spelare samt hdcp-kompatibelt rubbet (moderkort, grafikkort, ljudkort etc..) samt att processorerna (de flesta har väl redan möjligheten) enbart kör "signerad" kod så som dagens konsoller fungerar? sedan kan de likt xbox live ta betalt för patchar till spelen, ha en månadsavgift för onlinespelande samt höja spelpriserna med 33% till konsollnivåer för att finansiera det hela. har man redan vista kan man få 16% rabatt på det här operativsystemet. skitsmart.

eller varför inte som något ljushuvud på ea sa att låta folk "streama" spelen utan att man lagrar dem på ens egen hårddisk.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Njaa, Xbox är nog snarare en garanti att finnas kvar då PC-användandet (Windows mest då) kan komma att minska i framtiden. Jag tror att Xboxarna i framtiden kommer te sig mkt som PC. Jag tror de inom det långa loppet satsar på en morfning.

Vore härligt med en burk man både kunde lira 360 & pc spel på
Tror dock man måste se det hela som en dröm än så länge....

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Hahaha så var vi där igen!

Hur många gånger ska man ta upp detta? Piraktkopiering är det bästa som hänt spelindustrin! Vad de än gör så kan de alltid skylla på det!

Skitspel säljer dåligt = piratkopiering!

Uppföljare nr10 med 10% nytt innehål säljer dåligt = måste vara piratkopiering igen!

Portat XBOX-spel där man tom ser XBOX-knapparna i menyn säljer dåligt = piratkopiering för det var ju bästa spelet nånsng! Vi bara sket i att optimera och portade så snabbt som möjligt!

Dåligt optimerat = piratkopierat trotts att det var en beta vi släppte! Varför köper de inte och bara piratkopierar och piratkopierar!

Varför släpps det så få patchar till konsolspel medan PC-spel kommer ganaksa ofta ofärdiga och sedan patchas först till spelbar skick?

Vi sattsar på grafiken och skiter i resten = piratkopiering gör att vi inte säljer! det snyggaste spelet nånsin ju!

PC-spel är annorlunda än konsolspel. Jag kan aldrig tänka mig gå över till konsolspel. Vill inte sitta i soffan med en kontroll utan med mus och tangentbord och framför en skärm. Vill inte heller spela den typen av spel som är så typiska för konsolspel. Det är helt enkelt inte samma spelkänsla.

Bra spel säljer! Dåliga spel säljer så klart sämre men nuförtiden verkar de flesta utvecklare/utgivare skylla allt på piratkopiering. Folk är ju så dumma att de tror på det också medan man rullar fingrarna hos dessa företag och bara drar in mer och mer pengar samt försöker Ponten&Co dra in ännu mer pengar genom att agera polis åt film/spelbolagen.

Det är iaf bra att man bildar en sån grupp. Tydligare och enklare regler kanske höjer spelkvaliten lite.

Permalänk
Avstängd

hmm enligt Metro (TT)...

"Pc är fortfarande den största spelplattformen"

http://metro.se/se/article/2008/02/19/13/0038-48/index.xml

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
hmm enligt Metro (TT)...

"Pc är fortfarande den största spelplattformen"

http://metro.se/se/article/2008/02/19/13/0038-48/index.xml

Jo och lika trovärdiga som aftonblaskan eller exexpressen
De skriver ju t.o.m. "Dataspel"....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Jo och lika trovärdiga som aftonblaskan eller exexpressen
De skriver ju t.o.m. "Dataspel"....

http://www.dataspelsbranschen.se/

Permalänk
Medlem

datorn är inte på länga vägar udöd innom spelbanschen hur tror dom att alla kontorsrottorna ska kunna klara sig utana att kunna spela på jobbet mm och alla andra människor som har en dator till hands

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Jo och lika trovärdiga som aftonblaskan eller exexpressen
De skriver ju t.o.m. "Dataspel"....

TT inte trovärdigt? vad är trovärdigt för dig?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Datorspelindustrin stod för enbart 14 procent av alla sålda dator- och konsolspel under 2007.

varav 98% av de 14% är WOW.

och Microsoft lär ju inte hjälpa, snarare fortsätta stjälpa genom sin vidare inblandning. anledningen till att datorspelande består av 2 timmar krångel för varje timmes spelande är 50% Windows orsak.

Linux är enda räddningen!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Ja, man kan ju inte piratkopiera konsollspel...

sen när då?
man kunna kopera konsol spel sen urminnestiden.

Hade en klasskompis i högstadiet som hade en konverter som kopierade ut snes liren på disketter

http://www.chronicgames.net/articles/snes-museum.aspx

längst ner...typ en sådan
Sen har man ju kopierat alla slags konsolspel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag tror att onlinespel kan minska försäljningen av antal titlar, många som köpte WoW för två år sen spelar det fortfarande, det är sällan så för singleplayer.

Instämmer, känns som om PC-spelare inte "byter" spel lika ofta som konsolspelare.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk

Jag är nästan säker, på som vissa andra också skriver, att det är vissa onilnespel som folk fastnar vid som gör att folk inte köper andra spel. Framför allt är det WoW som jag själv spelade i 2 år innan jag nyss sålde mitt. Under den tiden så spelade jag knappt något annat spel och köpte inga andra. Tror också att spel från Steam (Counterstrike etc) håller kvar en hel del spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
hmmm de skulle kanske kunna komma till bukt med piratkopieringen om de gjorde en specialversion av vista som kräver blu ray-spelare samt hdcp-kompatibelt rubbet (moderkort, grafikkort, ljudkort etc..) samt att processorerna (de flesta har väl redan möjligheten) enbart kör "signerad" kod så som dagens konsoller fungerar? sedan kan de likt xbox live ta betalt för patchar till spelen, ha en månadsavgift för onlinespelande samt höja spelpriserna med 33% till konsollnivåer för att finansiera det hela. har man redan vista kan man få 16% rabatt på det här operativsystemet. skitsmart.

eller varför inte som något ljushuvud på ea sa att låta folk "streama" spelen utan att man lagrar dem på ens egen hårddisk.

Jag hoppas att du är väldigt ironisk. Höjda avgifter kommer bara provocera mer nedladdning, och hdcp skulle inte göra skit då nästan alla nuvarande produkter har hdcp. Dessutom skulle dom behöva betala en avgift för varje sådan produkt, och i och med att det bara har med High Def grejor att göra, e det ju rätt onödigt. Alla som då vill spela blir ju tvungna att ha en digital monitor, osv. Vafan skulle Blu-Ray göra? Spelets storlek (motivering till att ladda ned) förändras ju inte beroende på mediet. Microsoft har ju försökt med mycket DRM skydd och annat med Vista för att skippa piratkopiering. Crackarna kommer alltid vara steget före. Dessutom e de ju lättare att köra kopierade konsol spel än pc spel. Lämnar in till nån snubbe, han chippar det. Sen e det bara att ladda ned och köra på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Jo och lika trovärdiga som aftonblaskan eller exexpressen
De skriver ju t.o.m. "Dataspel"....

Metro har samma nyhetskälla som GP vilket är en väldigt respektabel tidning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varav 98% av de 14% är WOW.

och Microsoft lär ju inte hjälpa, snarare fortsätta stjälpa genom sin vidare inblandning. anledningen till att datorspelande består av 2 timmar krångel för varje timmes spelande är 50% Windows orsak.

Linux är enda räddningen!

Windows är alldeles för etablerat. Microsoft kommer aldrig släppa Direct X och utvecklare kommer förmodligen aldrig sluta tillverka till Direct X.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
De vill ju sälja Windows. Tack vare Ubuntu så är Linux på stark framåtmarsh och det går bra med Macs också. Windows är inte lika dominerade som det var för 5-10 år sedan.

Främsta argumentet idag för att använda Windows är spelen, annars så rekommenderar jag Ubuntu. Installerade Ubuntu på föräldrarnas dator i somras och det har funkat finfint sen dess. Brukade vara nersmutsad med spyware och skit när jag hälsade på, trots antivirusprogram, men nu är det som nytt hela tiden.

Angående piratkopiering bland konsolerna, så finns det självklart där. Men inte alls i lika stor utstreckning som till PCn. Det är något de bara mest inbitna "spelarna" gör. Till exempel, flickvännen och hennes lillasyster är inte speciellt inbitna på tekniken, men vet hur man tar hem ett spel till PCn (The Sims grejs) och kör det. Men de spelar inte mycket på PCn, utan mest Zelda, Final Fantasy och liknande och blev ändån väldigt förvånade när jag sa att det gick piratkopiera nintendospel och PS2spel. Plus med konsolspel så måste man vanligtvis chippa maskinen. Det är bökigt, och inte något alla vill göra.

Linux? Jag älskar Linux på många sätt och har jobbat med det i många år, men att konkurrera med Windows som klientplattform (vilket de flesta skulle räkna Ubuntu till) är fortfarande mycket distant.

Linux framfart är mätt i procent med sig själv. Nu tar jag siffror ur luften, men en ökning på hundratals procent i antal användare kanske innebär 0.01% i hela "OS-kriget". Miljoner Windows-plattformar slussas ut utan att märkas, medan om ett större företag köper 1000 Linux-system så blir det skriverier.

Men du har en poäng med det här att sälja Windows. Alla inblandade är företag som är ute efter att tjäna pengar. Hur mycket fanboy #511 vill tro att de gör det av etiskt trogna skäl bör rannsaka sig själv en gång till. Kan man täcka upp och tjäna pengar på så många områden som möjligt så gör man det.

Över till det här med online-spel. Piratkopieringen ökar naturligtvis hela tiden i och med att fler lär sig hantera torrent-system och dess like. 40-talisterna och deras stora plånböcker och relativt liten datorkunskap börjar trilla bort och ersättas med en generationer som ligger närmare datorns ålder.
Konsoller är utsatta, precis som PC, men har en fördel (för tillverkaren) så till vida att de kan hårdmodda enheter utan större ramaskrin.
Jag tror, utan vidare omsvep, att online-spel är framtiden inom PC-världen. För de som vill sitta hemma och nöta valfritt actionspel i ett storybaserat läge får skaffa sig en spelkonsoll.
Nu är detta säkerligen ingenting som kommer ske under de närmaste åren, men nog tror jag att det leder dit såvida ingenting drastiskt sker.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Tror PC:n har svårt att konkurera med konsollen. Vad kostar en konsoll idag med några spel? Vad kostar en PC idag som den ska klara av några nya spel? Hur länge håller en konsoll och hur länge håller en dator i spelprestanda? Vilken är lättast att använda?

Just på grund av dessa faktorer vinner konsollen överlägset, kan inte PC:n matcha dessa faktorer så kommer alltid konsollen ha ett övertag. Så enkelt är det.

Jag kör såhär, spelar på konsoll och gör vettigare saker på datorn än att spela, funkar utmärkt Och det bästa av allt, datorn behöver inte total uppgraderas varje år utan det räcker med vart 3-4 år.

PC:n kommer ALDRIG att dö som spelplattform... det tvivlar jag på. Men däremot så kommer det bli mindre vanligt att man har PC:n för spel, helt klart. Konsolerna är billigare och enklare att använda.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

wwraver: denna är if inte helt tillförlitlig då den baseras på browserrapporter över en viss sida. men tendensen är hyfsad, och det är klart mer än 0.01%

2008 WinXP W2000 Win98 Vista W2003 Linux Mac
January 73.6% 4.0% 0.4% 7.3% 1.9% 3.6% 4.4%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Windows är alldeles för etablerat. Microsoft kommer aldrig släppa Direct X och utvecklare kommer förmodligen aldrig sluta tillverka till Direct X.

nu är inte DX svaret på salighet, för även det är en sak som krånglar till det. och många utvecklare inser det, OGL kommer bli ett allt intressantare alternativ för stabilitet.

kanske kommer universallösningen att vara en separat och mer standardiserad sidoinstallation man bootar in i för spelandet helt fri från operativet (behöver iof inte vara Linux givetvis, även en Windowsbaserad sak blir stabilare av en standard) alla kan då vara helt obundna av skrivbordspreferenser och spelutvecklarna kan nå nära 100% av marknaden.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varav 98% av de 14% är WOW.

och Microsoft lär ju inte hjälpa, snarare fortsätta stjälpa genom sin vidare inblandning. anledningen till att datorspelande består av 2 timmar krångel för varje timmes spelande är 50% Windows orsak.

Linux är enda räddningen!

Microsoft har gjort vissa förbättringar. Ta Halo 2 till PC som exempel, det behöver man inte installera i samma grad som andra spel, här är det mest sparningsfiler och patchar som tar HDD-yta. Och ja, hhar man en lite seg DVD-läsare kan det lagga i vissa videosekvenser, men ändå, på rätt väg!

Permalänk
Medlem

Ett stort problem för PCn är ju att Windows kostar lika mycket att köpa som en konsol. Rent hårdvaru mässigt har iaf jag inga problem att spela alla PC spel på marknade idag med min gamla AMD 3700+, har iofs ett bra graffekort och kan inte spela Crysis med allt på max, men funkar kanon ändå. Ska jag dock uppgradera till Vista så blir det snor dyrt då man självklart vill ha en vettig version och inte Home Basic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det är mer poplulärt än vad du någonsin kan tro, det säljs mycket spel på konsol marknaden men det piratkopieras minst lika mycket.

idd , dessutom går alla piratade konsoll spel att lira över internet

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9