Permalänk
Medlem

Bokrean

Bokrean börjar imorgon, inte lika het som förr men likväl är det roligt att handla billiga böcker.
Vilka ska dit? Kanske ska någon redan dit inatt?
Tänkte att vi kunde tipsa om fynd här.
Jag kan väl inte påstå att jag brukar gå på rean men i år är jag på jakt efter ett atlas och diverse annan facklitteratur.

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Funderar på att åka inatt. Är ute efter nån reseguide över rom och nån bok om fotografering. Romaner har jag för många på läsa-listan redan

Permalänk
Medlem

Har alltid problem att hitta böcker jag behöver under bokrean. För mig kommer det alltid spontant att jag måste läsa en viss bok, och då är det nästan alltid en obskyr bok som är svår att få tag på i vanlig handel.

Hur mycket rea är det egentligen? Tycker det redan är löjligt billigt i flesta fallen från Adlibris eller Amazon.

Permalänk

köppte icas stora rutiga kokbok, 1001 coctails, boniers musiklexikon och en bok om design på 1900-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Har alltid problem att hitta böcker jag behöver under bokrean. För mig kommer det alltid spontant att jag måste läsa en viss bok, och då är det nästan alltid en obskyr bok som är svår att få tag på i vanlig handel.

Hur mycket rea är det egentligen? Tycker det redan är löjligt billigt i flesta fallen från Adlibris eller Amazon.

Det är MYCKET rea på många titlar. Halva priset är inget att skryta med. Böcker för 400 går för en hundring.

Exempel på priser, årets reakatalog för akademibokhandeln
http://www.mypaper.se/show/abh/paper.asp?pid=24597284235692

Jag var på den stora Akademibokhandeln här i Stockholm förra året och det var nästan lite mäktigt, det var inget folk på gatorna när vi gick dit ca 00.30 men när man kom in var det tjockt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
Det är MYCKET rea på många titlar. Halva priset är inget att skryta med. Böcker för 400 går för en hundring.

Exempel på priser, årets reakatalog för akademibokhandeln
http://www.mypaper.se/show/abh/paper.asp?pid=24597284235692

Jag var på den stora Akademibokhandeln här i Stockholm förra året och det var nästan lite mäktigt, det var inget folk på gatorna när vi gick dit ca 00.30 men när man kom in var det tjockt.

Tack för länken, får bli ett besök till Akademibokhandeln imorgon. Fanns ju både en billig världsatlas och gitarrböcker, perfekt!

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Min flickvän stack till Stockholm och skulle se om hon hittar antingen House of Leaves av Mark Z. Danielewski eller Tärningsspelaren av Luke Rhinehart. Tuffa böcker som jag inte har kommit mig för att varken köpa eller läsa tidigare : ).

Visa signatur