Permalänk

124 kr / h personlig assistent. Ej fast anställd.

Ca 92% så inte riktigt heltid men är ganska högt inom vården.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Hoppade upp till 115kr/h i vintras.
Självlärd CNC-tekniker på ett rätt så litet företag.

Ungkarl och har runt 4,5k i fasta utgifter i månaden, så 20240 riksdaler innan skatt är inget jag klagar över...

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem

25år, Jobbar som Maskintekniker.
Håller på med förpackningsmaskiner.

Har ingen direkt utbildning.

Grundlön brutto: 27000:- + 5500:- för 3-skift. (37,5h/vecka) Brukar även bli några timmar övertid.

Brukar snitta runt 26-27,000 netto

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Grundlön 27.100:- + skiftformstillägg och OB. Jobbar treskift och är ledig 7 dygn var tredje vecka. Gött.

Jobbar som servicetekniker på fabrik och lagar maskinerna när de går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Arbetsledare kvällstid hos en stor restaurang-grossist.
Har timlön men drar in mycket ob och jobbar en del övertid. Har snittat 41 brutto senaste 2 åren. Ca en halv miljon om året. Vilket brukar ger mig ungefär 27-28 i handen. Ligger precis på gränsen(eller strax över) där det ej är lönt att jobba mer pga skatten.
Ordinarie lön utan nån övertid ger ungefär 24 netto.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Butikssäljare Fackhandel.
Jobbar 7-16.
26 000 innan skatt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

circus 20-23k innan skatt, ingen mosterlön direkt, men lever rätt bra!;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

$17.25 i timmen, $19 efter 1 på natten. Ungefär 20 timmar per vecka, vanligtvis runt $350-400 per vecka.
Helt okej med tanke på att jag bara är 19 och att jag bara jobbat i två månader ungefär.

När jag jobbat tre månader och fyllt 20 blir det mellan $22.41 och $25.25 i timmen.

Samt de första $6000 varje år skattefritt.

Permalänk

Alldeles lagom för att pendla till jobbet med en gammal dodge VAN och äga 3 andra bilar..

Industri jobb, manuella maskiner, inget töntigt "trycka knapp" jobb utan kan klassas som handverkare, tar bara 7-8h att ställa om maskinen.
Ett yrke man lär sig under tiden, "kunniga världsmästare" kör oftast varg trotts lång yrkeserfarenhet när dom kommer till våra maskiner.
Efter 10år kan jag utan problem alla maskiner, fick en lön på 12.000kr i början men idag har det blivit 20.000kr.. Inget höjdar lön men nöjd, vill man ha mer är det bara att jobba extra, 2.000 extra per helgdag.
Jobbar 36h per vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

På tok för lite. Men frilans är ett jävla risktagande.

Permalänk
Medlem

Jag har 27000kr brutto och jobbar idag som skadereglerare på ett försäkringsbolag. Ett roligt jobb och bra tider.

Tidigare har jag jobbat inom handel och som vitvaru installatör Båda med helt okej lön, dock sunkiga tider.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

Arbetsledare kvällstid hos en stor restaurang-grossist.
Har timlön men drar in mycket ob och jobbar en del övertid. Har snittat 41 brutto senaste 2 åren. Ca en halv miljon om året. Vilket brukar ger mig ungefär 27-28 i handen. Ligger precis på gränsen(eller strax över) där det ej är lönt att jobba mer pga skatten.
Ordinarie lön utan nån övertid ger ungefär 24 netto.

Vad menar du med; "där det ej är lönt att jobba mer pga skatten"?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Vad menar du med; "där det ej är lönt att jobba mer pga skatten"?

Kan det vara statlig inkomstskatt?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Kan det vara statlig inkomstskatt?

Oja, men på vilket sätt det inte skulle löna sig förstår jag inte.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Oja, men på vilket sätt det inte skulle löna sig förstår jag inte.

För du helt enkelt tjärnar mindre per timme eftersom mer går i skatt?

Ett exempel taget ur luften.
Låt säga du tjärnar 100kr i timmen och jobbar 40 timmar i veckan och skatten är 25%
Då får du 75kr per timme.
Om du då jobbar över 10h och då har dubbla lönen då får du 200kr i timmen, 150kr efter skatt.
Jobbar du yttligare 10h så stiger skattesatsen och du betalar 60% skatt och får då ut 80kr i timmen 5 kr mer än din normala lön, så de sista tio jobbigaste timmarna som lär göra att man går i väggen är nästan inte värda mer än din normala lön.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

För du helt enkelt tjärnar mindre per timme eftersom mer går i skatt?

Ett exempel taget ur luften.
Låt säga du tjärnar 100kr i timmen och jobbar 40 timmar i veckan och skatten är 25%
Då får du 75kr per timme.
Om du då jobbar över 10h och då har dubbla lönen då får du 200kr i timmen, 150kr efter skatt.
Jobbar du yttligare 10h så stiger skattesatsen och du betalar 60% skatt och får då ut 80kr i timmen 5 kr mer än din normala lön, så de sista tio jobbigaste timmarna som lär göra att man går i väggen är nästan inte värda mer än din normala lön.

Jag vet hur skatt funkar... Men det är fortfarande lönsamt, det lät mer som om han trodde att han förlorade pengar på det. Om det är värt det tid kontra pengar är en annan femma.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

I love this part, för folk med "vanliga" jobb blir lite deprimerade :>

Jag är städare, med 190:-/h ^^
Jobbar natt på en industri, så det är många olika tillägg. Men trots deltids-tjänst blir det ändå 12-13k rent i månaden. Vilket är helt okey när man bara har 3k i fasta utgifter!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv

Får 500kr i månads peng om det räknas ^^

Permalänk
Medlem

Fick höjt till 125 kr/h på sommarjobbet. Det är okvalificerat och skittråkigt industriarbete, men som med allt arbete så är rätt attityd och erfarenhet en stor bonus. Tack vare mycket övertid så blir första lönen riktigt fin också, nästan 23k netto är inte dumt för en student

Permalänk
Medlem

Jobbar på en bilvårds anläggning och har 22500kr i mån innan skatt, samt fri frukost och lunch varje dag.
Största förmånen är alla nya bilar man får provköra, hehe

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

NC-operatör på manpower, 27 efter skatt denna månaden vilket var fint (ca 3k från retro. löneökning) normalt utan övertid blir det cirkus 21k.

P.S ska vi ta fram linjalerna också eller nöjer vi oss med lönen?

Permalänk
Medlem

Chaufför/Montör på en event firma. Jobbar då och då. Tjänar 120kr/h. Blir ganska långa arbetspass så man kan tjäna rätt bra vissa dagar, dock så får man inte ob.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

6500/ månaden vet ej om det räknas som "lön" mer som bidrag "jobbar" på radio/tv i uppsala som it tekniker inget stort, bara för folk som behöver lite extra hjälp, som t.e.x jag.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

400k norska i året på ca 150 arbetsdagar!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

29500 i månaden
IT-konsult

Om ca en månad
32000 i månaden
Roligare jobb inom VFX

Permalänk
Medlem

Försvarsmakten - Stridsmekaniker, markstrid tjänstgöring i NordKorea

22 500kr i månaden med åtta års erfarenhet.

Kostnaden täcker inte så mat och boende betalar var för sig med skatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Försvarsmakten - Stridsmekaniker, markstrid tjänstgöring i NordKorea

22 500kr i månaden med åtta års erfarenhet.

Kostnaden täcker inte så mat och boende betalar var för sig med skatten.

När började vi ha folk som tjänstgör i Nordkorea? Vet att det finns några svenskar som tjänstgör i Panmunjom men det är ju på södra sidan i DMZ.

Permalänk
Medlem

Statusen just nu finns svenska transportbilar i Nordkorea som ska in på besiktningen och lagas så fort som möjligt. UNCMAC ska meddelar mig och grupparbetare återvända till Sydkorea så fort som möjligt och får det gjort annars är min tjänstgöring slut. Pågår med detta i sex månader fast erfarenhet har jag varit mest i Afrika och arbeta inom markstrid.

Permalänk
Medlem

30k i månaden, Elektriker (Har fast månadslön ej Ackord.. Servicemontör.. ) 5år i yrket

Är nöjd, tycker det är sjukt att folk inom sjukvården pluggar flera år och tjänar som en städare.. :/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!