Dustin Digital Expo

Permalänk
Melding Plague

Dustin Digital Expo

Vi svenskar är inte överösta med datormässor, men om man letar runt lite finns det ett par som är sevärda. Återförsäljaren Dustin anordnade i förra veckan sin mässa Digital Expo där ett relativt stort antal tillverkare var på plats och visade upp nya och heta produkter. SweClockers var självklart på plats!

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice Mer sånt här!
Spelade inte ni mot CS-spelarna?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Förlåt för att jag frågar. Men var hade dom mässan?
Någon som vet om det kommer något till malmö?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Förlåt för att jag frågar. Men var hade dom mässan?
Någon som vet om det kommer något till malmö?

Annexet globen stod det väl?

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelelel
Annexet globen stod det väl?

Jag sa förlåt

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Hedersmedlem

Marcus Murrays föreläsning hade man verkligen velat se!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Logitechs nya Dinovo Edge ?

Hallå där ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, men reagerar på Netgears påhitt med stor blå lysdiod mitt på routern... fattar de inte att ingen tycker om det? Värt att ha prylar hemma som lyser upp hela rummet i blått cancersken... Min dammsugare, min tv, min dator och mitt modem bidrar alla till detta i mitt hem, tacka vet jag svart eltejp, men seriöst, lägg ner ljuset nu, ingen är imponerad.

Permalänk
Medlem

Var där. Gillade den där 3D-TVn man kunde se, fast snacka om att man blev yr i huvudet av den. Var ju nån slags synvilla.

Såg ett par som gick runt och tog kort, och trodde faktiskt någon från SweC skulle fotta lite, vilket det tydligen var. Undrar om jag kan hitta mig själv i nån av bilderna Tror jag ser mig själv på bild 2 på sista sidan, nästan i mitten (klädd i svart) men inte helt säker. Är lite suddigt. Liknar mina skor iallafall

Permalänk

Tyckte det var trevligt jag med Stannade inte så jättelänge eftersom jag blev så trött i fötterna men hann ändå springa runt och se det mesta. Ser också gärna mer av den här typen av mässor i Sverige.. vi är ju trots allt relativt långt framme på IT-området så då borde vi ju också ha fler mässor. Sen var det ju inte fel med allt gratis godis heller hehe.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag önskar att jag bodde i Stockholm. I Norrköping har vi bara villamässan tror jag.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Det roliga var ju att XFX hade två blondiner som gick runt med _SMÅ_ jeans shorts som täckte halva rumpan, det var därför deras monter var full hela tiden!: P

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk

play hard vettu

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Det roliga var ju att XFX hade två blondiner som gick runt med _SMÅ_ jeans shorts som täckte halva rumpan, det var därför deras monter var full hela tiden!: P

Ja, ett effektivt sätt att locka kunder. Ingen vågar erkänna det bara.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Synd att Asus inte var med, tycker att dom har klart mycket mer användbara produkter som N-router wl500w med 2st usb uttag, 1 för skrivare och 1 för hd..
Eller 2hd eller 2skrivare

Vad jag har sätt så har varken D-link eller Netgear något sådant.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Ja, ett effektivt sätt att locka kunder. Ingen vågar erkänna det bara.

Fan vad kul det hade varit om man hade frågat dem om produkterna i montern. Snacka om att de hade blivit blåsta.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Fan vad kul det hade varit om man hade frågat dem om produkterna i montern. Snacka om att de hade blivit blåsta.

Och sen hade de kunnat allt och du hade blivit helt chockad!

kanske inte, men det hade varit kul:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hade ticket men var borta när det var...tråkigt att dom bytt Nacka Strand till Globen blir en jävla längre resa för till Nacka strand tar det 5mins med buss.

Permalänk

hade fått en 'inbjudan' till det via mail. men då jag bor för långt ifrån så är det lite synd. hade gärna ett Marcus murray föreläsa och visa lite trix s:)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozz_z
Det roliga var ju att XFX hade två blondiner som gick runt med _SMÅ_ jeans shorts som täckte halva rumpan, det var därför deras monter var full hela tiden!: P

word! dom var jävligt hot

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem

Mmm, helt OK liten mässa, även om man promenerade genom den ganska fort... Blev mest sugen på mässpriset på Sonys full-HD projektor dock
(ser att de faktiskt fortfarande säljer ut för det priset:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=123036
19.990kr för en trevlig fullHD projje!)

Lyckades sätta en hyfsad tid i Race07 för att vinna digitalkameran i Benq:s biltävling, men har inte hört något ännu
(körde aldrig i andra biltävlingsbåset - kön var för lång)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Netgears routrar såg intressanta ut, och XFX 9800GTX/GX2 vägde verkligen mycket för att vara grafikkort,
Intel hade satt upp 2 st demo´s av Assasins Creed i sin monter som man fick prova på och PNY visade som sagt sina Quadro kort, Autodesk visade AutoCad 2009.

Samsungs skärmar verkade intressanta, och som avslutning så kan jag säga att det var väldigt roligt att vara på mässan!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt åka dit, men självklart måste dom lägga på samma dag som högskoleprovet... Trist

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

mässan var lam, fanns inget nytt. trodde äntligen Netgear skulle ha haft någon router med inbyggt modem med stöd för annex m, men det hade de inte.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjossanmannen
word! dom var jävligt hot

Eh nej, mest skabb .....

Mässan var rolig, mer sånt

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk

Vad för liknande mässor finns det egentligen i Sverige? De nämnde i artikeln att det åtminstone var nån mer.

Permalänk

Synd att det inte finns några festivaler eller trevliga mässor i Jönköping.

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem

Tycker mässan var bra. Dock inte så mycket nytt som man skulle vilja se, men man fick klämma lite på Canon 450D iaf, längtar tills jag får min

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Var där, helt ok mässa. Tyvärr lite för mycket kringutrustning. Hade hellre velat se lite hårdvara. Var det någon som var i Intels bås? Var en kille där som skröt om "Världens bästa dator". Visst, Skulltrail-kaka med tillhörande QX9770. Men endast två stycken 8800GTX i sli.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Synd att det inte vara någon form av hårdvaruförsäljning. Hade varit en trevlig överraskning om Intel hade skakat fram 1000 stycken Q9300 eller dylikt till mässpris.