Systemkrav Entropia Universe

Permalänk
Medlem

Systemkrav Entropia Universe

Tjena.

Nån som spelar Entropia Universe här?
Jag spelar lite och min flickvän med, men nu när de har förbättrat grafiken så kan jag inte spela det på min bärbara utan skulle behöva köpa en ny dator som klarar det.

Den dator jag spelar på nu har 8800gts 320mb och där flyter det perfekt.
Det jag undrar är hur bra dator och framför allt hur bra grafikkort behöver man för att spela det flytande?

Jag vet vad som står i rekommendationerna, men jag vill veta om nån själv har kört det med lite sämre kort än t.ex. 8800gts.

Tack!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett par månader, men spelmotorn har alltid varit dålig optimerad.

Men nog ska det gå bra att spela på en budget dator, dock kan det ju bli lagg när det är massvis med folk.

Får se hur dom lyckats med CryEngine.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Har inte spelat på ett par månader, men spelmotorn har alltid varit dålig optimerad.

Men nog ska det gå bra att spela på en budget dator, dock kan det ju bli lagg när det är massvis med folk.

Får se hur dom lyckats med CryEngine.

Jo, men man vill att det ska flyta med massa folk också...
För nån månad sen funkade det bra med Gf4 ti 4600, men igår funkade det inte alls...

Undrar om t.ex. ett 7600gt kanske funkar bra, eller 8600 eller 9600 för de är ju rätt billiga att få tag i.
Vad tror ni?

Är det inte Far cry-motorn de har nu då?
För om inte så lär det krävas mycket mer då...
Kanske kommer krävas 8800 för att köra någorlunda då?

Permalänk
Medlem

Jag klarar av att spela det med mitt 7300 gt kort så 7600 är inga problem för dig.