Permalänk
Medlem

Sista kollen //5000kr

Intel Pentium Dual-Core E2160 1,8GHz Box

Antec NSK4480B (Svart)

Gigabyte GA-EP35-DS3

Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB (TWIN2X2048-6400)

Samsung SH-S203N

Sapphire Radeon HD3870 Dual-DVI 512MB, blue pcb!

Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS 16MB 320GB

Skärm

Samsung SyncMaster 226BW

Så vad tycker ni.
Någon som har samma graffikkort som jag valt med blå pcb som kan berätta lite om den låter mycket samt hur kylningen är gämfört med den röda. Ska vara skillnad har jag hört.

vad tycker ni om skärmen. Den skärmen har fnnits från januari 2007, böjrar bli gammal kanske? kanske kommer nytt från samsung? Vad tycker ni?

Slutligen mitt chassi har plats för 1st 80mm fläkt i fronten.
har tittat på 80mm fläktar men är inte riktigt nöjd, kan jag köpa ett 120mm och sen limma fast? Ska fläkten suga in luft eller ut från fronten? In antar jag men gfx som jag valt kommer inte skyffla ut luften ur lådan då det är en single slot kylare.

Sen en annan liten fråga, säg om jag har ett ESD band, och är kopplad till en Gren som är jordad, och grenen är kopplad till vägguttaget som ej är jordat. Blir jag jordad då ?
Har inga jordade vägguttag hemma!

Som sakt sista kollen nu så är tacksam för bra svar.

Permalänk
Medlem

delarna ser bra ut, nästan som mina. Kanske byta grafikkortet mot ett 9600GT och Seagate diskarna är tysta. Ska du klocka processorn?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Inaktiv

Byta ut moderkortet till det billigare GA-P31-DS3L kanske?
Har det kortet själv och det funkar prima.
Ska vara helt okej att klocka på också.

Ang ESD så har jag aldrig använt sådant.
Tycker inte det behövs så länge man är försiktig

Permalänk

Du bör byta ut processorn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Byta ut moderkortet till det billigare GA-P31-DS3L kanske?
Har det kortet själv och det funkar prima.
Ska vara helt okej att klocka på också.

Processorn kommer klockas, har jag tur får jag en bra processor som går hyffsat att klocka. Hur kan man läsa av på(Altså på processorn och inte i något program) processorn vilken revision/stepping det är?
Processorn kommer inte bytas då jag vet att dom är riktigt starka klockade.
Jag kommer köra på stock kylaren till en början!

Har tänkt på det moderkortet men den är bara 200kr billigaren än den jag valt.
Ska jag köra på den ändå?

Graffikkortet kommer inte heller bytas ut då den kostar 1300kr på datorbutiken!

Permalänk
Medlem

allt ser bra ut ! undrar bara vilket nätagg du ska köra på? och ang grafikkortet så förstår man ju att kylaren inte är lika bra som på referensdesignen men de ska ju klara av att kyla kortet iaf. om du ska klocka det bör du nog byta ut kylaren.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreelancerALPHA
Du bör byta ut processorn!

varför borde han göra det för?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
allt ser bra ut ! undrar bara vilket nätagg du ska köra på? och ang grafikkortet så förstår man ju att kylaren inte är lika bra som på referensdesignen men de ska ju klara av att kyla kortet iaf. om du ska klocka det bör du nog byta ut kylaren.

Ska köra på ett 80+ agg, antec earthwatts 380watt. den kommer klara av allt + klock.
Dumt av saphire att byta ut referens kortet(den röda.)
vet inte vad den blåa går för...

ingen som har något tips om skärmen och ang ESD frågan?

Permalänk
Avstängd

Det inbyggda lär nog duga bra Har inte haft några problem med Antec nätaggen så

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreelancerALPHA
Du bör byta ut processorn!

Säg gärna varför?
Då denna processor är mycket bra och prisvärd vid 3ghz

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreelancerALPHA
Du bör byta ut processorn!

onödig kommentar av honom, tycker jag.

Någon som vet hur man kan man läsa av PÅ processorn vilken steping det är. Har googlat lite men hittar inget ):

Permalänk
Medlem

du kan använda cpu-z dära står det:) men om du har nylign köpt den så är det nog 95% chans att du fått en M0 köpte min E1260 just efter jul och det var en M0

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd

För att göra det lätt för alla som undrar..alla Dual Core E21x0 serien har M0 stepping

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

har dom väll inte? bara E2200 som kom med den direkt vad jag har hört och sett.

http://img.tomshardware.com/uk/2007/06/18/amd_smart_strike/cp...

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
För att göra det lätt för alla som undrar..alla Dual Core E21x0 serien har M0 stepping

Är det verkligen så?, enligt intel så finns dem alla i L2 och M0
Tror inte heller att alla nya bara är M0...Någon som vet säkert?

!!!!!!!!!!
Såg på ett forum nu att vissa hade skrvit att nya processorer oftast endast är m0. Så det stämmer säkert.