Roligt klipp sökes: Danskar förstår inte varandra

Permalänk
Medlem

Roligt klipp sökes: Danskar förstår inte varandra

Jag har letat och letat men jag hittar inte tillbaka till ett roligt klipp jag stötte på för ett par månader sen. Tror inte det var hos de vanliga "källorna" typ YouTube, Buzz, Feber (har letat) och Google hjälper mig inte heller så värst mycket. Så som sista utväg frågar jag här (ett av få ställen jag är "forum-aktiv" på), om någon kanske vet var jag kan hitta detta ....

Så det jag letar är (tror jag) en sketch från något NRK-program (javisst norrmännen hånar danskarna). Och vad det hela går ut på är att danskar inte förstår varandra när de pratar med varandra. Tror det är flera olika scener, bl.a. en i en cykelaffär. I alla fall, danskarna pratar med varandra, och den ene förstår inte ett ord av den andra, men vågar inte säga det och fortsätter prata som om de visste vad de säger. Är nog roligare att titta på än denna beskrivning

Vet du var detta kan finnas, snälla ge mig en länk.

Permalänk
Medlem

Sett det klippet på youtube någon gång under denna månad, vet dock inte vad det heter.

EDIT: Fann det, första träffen om man söker på "danska".

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Ack, var det så enkelt ... slår mig för pannan (smack)

Jag var så säker på att jag hade sett den utanför YouTube med beskrivning på något nordiskt språk (för vi är väl de ända som fattar) så därför satt jag och sökte på olika varianter av "danskar"/"dansker"/"danska" med/utan en massa andra olika ordkombinationer, det blev listor med resultat men ingen "hit".

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreddeX
(för vi är väl de ända som fattar)

Dom pratar ju bara på engelska och fake-danska, så jag är ganska säker på att alla fattar. Danska låter liga grötigt i allas öron