World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Rw8gE3lnpLQ

Hahaha, den var bra

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Questen i blasted land, där man ska ha dragon hjärtan. När man håller över pekaren på dom vanliga dragon, så visas ju quest alternativen, men går det att få hjärtan från dom, har säkert dödat 100, men inte fått någon. Eller måste man döda en av dom elite, fast det klarar jag nog inte.

Edit: Glöm frågan. Nu när jag frågade, så fick jag den. Men har varit här flera gången och dödad hundratals utan att ha fått den.

Edit 2: om man vill ha högre skill på profession än 300, måste man då komma till outland?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Hehe

Ne, Shadowpriests gör inte direkt mer dmg än förru tyvärr. Wotlk verkar de försöka göra sPriest med viabel i Arena iaf.

mmm jobbigt. jag är helt värdelös på pvp så fokuserar mig mest på pve, de enda gångerna jag pvpar är nog i battlegrounds, behöver inte vara seriöst och bara ha kul på mitt sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Så vitt jag vet så är deras dmg fortfarande inte direkt på topp, men om du vill ha många knappar att trycka på kan jag varmt rekommendera prot warrior.
Där har du att göra, kan jag lova

har spelat prot warrior innan TBC faktis. Var kul i början men tröttnade, känslan från att göra skador och hjälpa gruppen mer är på nått sätt mer underhållande än att ta emot massa skador och göra liten dmg. hehe

Permalänk
Medlem

Är det några här som rerollat på Blade's Edge, och då dvs Alliance.
Så är ni välkommna att göra apply till våran guild som kommer köra seriös raiding på 70. Vi är ett gäng IRL polare som startat upp guilden, och alla bär vi mycket raid erfarenhet sedan tidigare.

Är det så att ni känner ett sug, så läs på forumet vad som krävs, och gör en apply om ni känner er träffade. Lycka till.

http://spaceinvaders.forum24.se/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Finns det någon warrior-specc som funkar både för grinding och tanking när man levlar? Min är 45 nu och jag har placerat mina talent points såhär.
Om jag har förstått det rätt så är Arms för PvP, Fury för dps och Protection en ren tank-specc? Om någon whispar "Tank last spot?" för någon instans med passande levelkrav, räcker det väl inte med att jag byter ut off-hand vapnet mot en sköld med min nuvarande Fury-specc?

Citat:

om man vill ha högre skill på profession än 300, måste man då komma till outland?

Ja, eftersom 300 var max innan TBC släpptes så finns alla profession trainers som lär dig nästa steg i Outlands, nu har jag inte spelat som Alliance men jag antar att du hittar dina i Honor Hold, Hellfire Peninsula. Du kan betala en Mage att teleportera dig till Shattrath City och sen få någon lvl63+ att eskortera dig till Honor Hold men såvida du inte känner någon IRL kan det bli dyrt att få någon att engagera sig. Skulle du träna nästa steg redan nu så får du 320-325 mining skill genom att hacka thorium men du kan lika gärna vänta tills du är lvl58 och själv kan ta dig dit (man flyger från portalen) och träna, sen hackar du Fel Iron och får skill.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Finns det någon warrior-specc som funkar både för grinding och tanking när man levlar? Min är 45 nu och jag har placerat mina talent points såhär.
Om jag har förstått det rätt så är Arms för PvP, Fury för dps och Protection en ren tank-specc? Om någon whispar "Tank last spot?" för någon instans med passande levelkrav, räcker det väl inte med att jag byter ut off-hand vapnet mot en sköld med min nuvarande Fury-specc?

Det är något fel med din länk till din spec så jag kan inte se vad du valt, ett tips är att använda wowheads calculator istället. Och ja du har rätt om de olika speccsen och det är egentligen inte förrän vid raiding på level 70 som man behöver vara protection för att kunna tanka. Så på med skölden bara

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 | ATI Radeon 4870 | Intel 80GB X-25-M G + 500GB Western Digital | 4096 MB Corsair RAM

Permalänk

Recruit-a-friend systemet i USA ser mycket intressant ut för re-rollare/dual-boxare. Extra xp-bonus samt pet. Få se om det kommer till EU också.

http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=20588

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Recruit-a-friend systemet i USA ser mycket intressant ut för re-rollare/dual-boxare. Extra xp-bonus samt pet. Få se om det kommer till EU också.

http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=20588

Hoppas jag inte, som de flesta andra trodde jag det var ett aprilskämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja, eftersom 300 var max innan TBC släpptes så finns alla profession trainers som lär dig nästa steg i Outlands, nu har jag inte spelat som Alliance men jag antar att du hittar dina i Honor Hold, Hellfire Peninsula. Du kan betala en Mage att teleportera dig till Shattrath City och sen få någon lvl63+ att eskortera dig till Honor Hold men såvida du inte känner någon IRL kan det bli dyrt att få någon att engagera sig. Skulle du träna nästa steg redan nu så får du 320-325 mining skill genom att hacka thorium men du kan lika gärna vänta tills du är lvl58 och själv kan ta dig dit (man flyger från portalen) och träna, sen hackar du Fel Iron och får skill.

La in TBC igår. Just nu har jag ca 268 i mining och 300 i skinning. Skinning kommer jag att byta ut senare. Thorium har jag hittills bara hittat en gång i Searing Gorge, dark iron har jag hittat lite mer, men har man någon användning för det.

Outland väntar jag tills jag är lvl 58, har varit vid portalen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Dom som har namn med apostrofer, hur stavar man till deras namn egentligen? Jag har försökt med både skift + tangenten till vänster om backspace och också utan skift + samma tangent, men inte lyckats adda spelaren som friend. Är det någon annan tangent man skall använda för att tex stava till Swéclockers i WoW?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Finns det någon warrior-specc som funkar både för grinding och tanking när man levlar? Min är 45 nu och jag har placerat mina talent points såhär.
Om jag har förstått det rätt så är Arms för PvP, Fury för dps och Protection en ren tank-specc? Om någon whispar "Tank last spot?" för någon instans med passande levelkrav, räcker det väl inte med att jag byter ut off-hand vapnet mot en sköld med min nuvarande Fury-specc?
.

Jag hade inga som helst problem att tanka som fury när jag levlade upp min warrior. Bara man har en bra sköld så ska det nog gå ok!
Dock så såg jag till att hålla ett separat tankgear när jag kom upp i levels (ca 40+), där jag stackade armor, stam och avoidance.. Det underlättade rätt mycket när man körde instanser.
Men det var ju såklart bara "leftovers" jag tog, valde aldrig något tankinggear före DPSgear från quests osv.

Blizzard har nog med flit balanserat pre-70 instanserna så att det ska gå att dra igenom med 5 pers där alla har dps-specc.. För inte levlar man som prot/holy/resto när man kör själv direkt?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Dom som har namn med apostrofer, hur stavar man till deras namn egentligen? Jag har försökt med både skift + tangenten till vänster om backspace och också utan skift + samma tangent, men inte lyckats adda spelaren som friend. Är det någon annan tangent man skall använda för att tex stava till Swéclockers i WoW?

Om han har skrivit nåt i chatten så kan du alltid högerklicka på namnet och ta "add as friend" eller nåt liknande. Med en apostrof menar du som i é? Apostrofen ligger på knappen bredvid "+" på svenska tangentbord och du trycker bara på den och sen bokstaven.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Om han har skrivit nåt i chatten så kan du alltid högerklicka på namnet och ta "add as friend" eller nåt liknande. Med en apostrof menar du som i é? Apostrofen ligger på knappen bredvid "+" på svenska tangentbord och du trycker bara på den och sen bokstaven.

Det är den knappen jag använt, fast det funkade inte. Inte heller i armory. Han jag försökt stava till spelar på Terenas och heter Méllin, en lvl 70 paladin på horde-sidan. Han är en ny medlem i mitt 2vs2 team och jag vill se vad han har för gear. Så om någon hittar honom i armory får ni gärna ge en länk och tala om hur ni stavade till namnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det är den knappen jag använt, fast det funkade inte. Inte heller i armory. Han jag försökt stava till spelar på Terenas och heter Méllin, en lvl 70 paladin på horde-sidan. Han är en ny medlem i mitt 2vs2 team och jag vill se vad han har för gear. Så om någon hittar honom i armory får ni gärna ge en länk och tala om hur ni stavade till namnet.

Vad heter 2vs2 teamet? Då kan man söka på det i WowArmory och gå den vägen .

Permalänk

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Terenas&n=M%C3%...

Stavat med ^ inte ´. Shift + knappen vänster om enter sedan "e" för mig.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Terenas&n=M%C3%...

Stavat med ^ inte ´. Shift + knappen vänster om enter sedan "e" för mig.

haha, "Mellin" brukade jag säga när jag var en liten bebis och inte kunde uttala "välling" ^^

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stomf
Det är något fel med din länk till din spec så jag kan inte se vad du valt, ett tips är att använda wowheads calculator istället. Och ja du har rätt om de olika speccsen och det är egentligen inte förrän vid raiding på level 70 som man behöver vara protection för att kunna tanka. Så på med skölden bara

Nu så: http://www.wowhead.com/?talent=LoZVVzVgxR0u
Kör dual wield och kommer lägga nästa två poäng på Improved Heroic Strike.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
La in TBC igår. Just nu har jag ca 268 i mining och 300 i skinning. Skinning kommer jag att byta ut senare. Thorium har jag hittills bara hittat en gång i Searing Gorge, dark iron har jag hittat lite mer, men har man någon användning för det.

Outland väntar jag tills jag är lvl 58, har varit vid portalen.

Dark Iron är lite speciellt för det går enbart att smälta inne i en instans och det går åt åtta ores till en bar om jag minns rätt. Jag har aldrig gjort det själv men jag tror och hoppas att man inte behöver Dark Iron för att skilla BS. Här kan du läsa mer: http://thottbot.com/i11371

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Jag hade inga som helst problem att tanka som fury när jag levlade upp min warrior. Bara man har en bra sköld så ska det nog gå ok!
Dock så såg jag till att hålla ett separat tankgear när jag kom upp i levels (ca 40+), där jag stackade armor, stam och avoidance.. Det underlättade rätt mycket när man körde instanser.
Men det var ju såklart bara "leftovers" jag tog, valde aldrig något tankinggear före DPSgear från quests osv.

Blizzard har nog med flit balanserat pre-70 instanserna så att det ska gå att dra igenom med 5 pers där alla har dps-specc.. För inte levlar man som prot/holy/resto när man kör själv direkt?

Precis min tanke, man ska ju inte behöva specca om varje gång man ska tanka en instans. Jag kan göra tanking-gear med BS, de sakerna har mycket mer armor än vanligt och enbart stamina.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu är recruit a friend grejen igång i eu med, prövade det nyss och jo det funkar. Tänker inte fortsätta dock för det känns som om det förstör spelet lite.

Nu lär man ju se multiboxare precis överallt, folk med follow på "varandra" i varje hörn.

Visa signatur

moops

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det är den knappen jag använt, fast det funkade inte. Inte heller i armory. Han jag försökt stava till spelar på Terenas och heter Méllin, en lvl 70 paladin på horde-sidan. Han är en ny medlem i mitt 2vs2 team och jag vill se vad han har för gear. Så om någon hittar honom i armory får ni gärna ge en länk och tala om hur ni stavade till namnet.

Varför inte copy -> paste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
La in TBC igår. Just nu har jag ca 268 i mining och 300 i skinning. Skinning kommer jag att byta ut senare. Thorium har jag hittills bara hittat en gång i Searing Gorge, dark iron har jag hittat lite mer, men har man någon användning för det.

Outland väntar jag tills jag är lvl 58, har varit vid portalen.

Du kan hacka/levla Rich thorium veins till 375 mining om du vill. Finns i Silithus, un'goro crater, winterspring, west och eastern plaguelands.

Du behöver inte alls använda dark iron till att levla utan möjligen till något blacksmith recept.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Du kan hacka/levla Rich thorium veins till 375 mining om du vill. Finns i Silithus, un'goro crater, winterspring, west och eastern plaguelands.

Du behöver inte alls använda dark iron till att levla utan möjligen till något blacksmith recept.

Jo, men nu hitta jag dark iron, så jag tog det med och försöker sälja det. Men utan att komma till outland, så har jag nog ingen tränare så att jag kan komma över 300.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Bara jag som inte gillar den nya "recruit a friend" saken?
Jag blir förvånad vad mycket blizzard verkar vilja döda sitt eget spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Terenas&n=M%C3%...

Stavat med ^ inte ´. Shift + knappen vänster om enter sedan "e" för mig.

Ah ok. Tack för hjälpen. Armory verkar vara nere just nu så jag får kolla lite senare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Varför inte copy -> paste?

Tänkte faktiskt inte på det, så tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att logga in på min server. När jag har skrivit lösenordet, så hamnar jag på sidan för att välja realm.
Någon större möjlightet att skicka mail till blizzard finns inte heller. För om jag går på sidan med webforum, så visst kan man skriva där, men längst ner ska finnas en bild och man ska skriva vad det står i bilden, men där är bara en röd X. Ringa känner jag inte för, eftersom jag aldrig pratar engelska, läsa och skriva går hyfsad bra dock.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Verkar inte gå att logga in på min server. När jag har skrivit lösenordet, så hamnar jag på sidan för att välja realm.
Någon större möjlightet att skicka mail till blizzard finns inte heller. För om jag går på sidan med webforum, så visst kan man skriva där, men längst ner ska finnas en bild och man ska skriva vad det står i bilden, men där är bara en röd X. Ringa känner jag inte för, eftersom jag aldrig pratar engelska, läsa och skriva går hyfsad bra dock.

Det verkar vara strul med servrarna, Shattered Hand var nere tidigt i morse. Bara att försöka igen senare.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Det verkar vara strul med servrarna, Shattered Hand var nere tidigt i morse. Bara att försöka igen senare.

Verkar inte vara annat att göra. Eftersom det går inte att skriva till dom heller. Man kommer ju inte vidare eftersom man kan inte skriva vad som står i bilden.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Verkar inte vara annat att göra. Eftersom det går inte att skriva till dom heller. Man kommer ju inte vidare eftersom man kan inte skriva vad som står i bilden.

Det här händer titt som tätt. Mycket mer sällan nuförtiden. För bara 1,5 år sen var servrarna nere för jämnan. Lustigt ändå att ingen hyllar det faktumet, förr fanns det hur många trådar som helst med "dra åt helvete blizzard, era servrar är ju nere jämt!" Men det finns inga "fan vad bra ni har blivit på att sköta servrarna nuförtiden!"...

Permalänk
Medlem

Någon som har haft problem med att betala char transfer? Guilden byter server just nu, och jag och flera andra får "Payment rejected" med samma kort som har använts för att betala subscription. Testade med 3 olika kort och till slut fick jag nån varning om att jag hade använt för många försök och att det skulle blockeras 72 timmar om jag testade igen inom 24 timmar..

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem, om du har swedbank testa att skapa ett E-konto på deras sida och använd dig av det. Har aldrig haft problem med något spel eller internet betalning plus att du behöver inte ge ut ditt kort nummer heller (skapas ett temporärt nummer).