World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

http://www.twentyfifthnovember.com/ Oh fyfan. Helt sinnessjukt, nu lär Wotlk bossarna åka ner i kistan snabbt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
http://www.twentyfifthnovember.com/ Oh fyfan. Helt sinnessjukt, nu lär Wotlk bossarna åka ner i kistan snabbt.

Om det inte än en gång blir någon form av begränsing likt Sunwell.

Men jag gillar inte det här.

Roligast är det när "homegrown guilds" vars medlemmar inte prioriterar spelandet först och som endast spelar efter jobbet och på helger imponerar genom att ta ner någon svår boss lagom snabbt.

Sponsrade guilds som kan spela i princip hela dagarna och hela nätterna och kanske till och med får betalt för att spela har ingen själ alls enligt mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
http://www.twentyfifthnovember.com/ Oh fyfan. Helt sinnessjukt, nu lär Wotlk bossarna åka ner i kistan snabbt.

Känns som att vissa tar spelet på alldeles för stort allvar.

Av alla bossar jag downat i spelet så har ingen boss varit direkt svår, det har antingen handlat om att folket i raiden inte lyssnar, eller att man inte farmat gear nog länge.

Förhoppningsvis blir det knepigare encounters i LK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Känns som att vissa tar spelet på alldeles för stort allvar.

Av alla bossar jag downat i spelet så har ingen boss varit direkt svår, det har antingen handlat om att folket i raiden inte lyssnar, eller att man inte farmat gear nog länge.

Förhoppningsvis blir det knepigare encounters i LK

Tyvärr känns det inte som att det kommer bli så. Känns som alla encounters blir nerfade och att 60 var då det var som svårast att downa en boss. Men jag hoppas jag har fel. :>

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

Vad gör blizzard åt detdär tror ni ?Om dom dödar alla bossar för snabbt kommer dom ju börja klaga ?

Permalänk

Jag tror att Blizzard kommer att sätta in någon sorts spärr/begränsing, alternativt göra bossarna riktigt svåra i början så att allt material inte tar slut och exponeras de första veckorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Är det någon svensk webbutik som har sagt att de skickar WotLK så man får det innan release? Vet att GAME gör det i storbritanien om man klickade i snabbare leverans som kostade extra 50 spänn eller något.

Jag fick ett SMS i går kväll från GAME (en av butikerna i Örebro) där det stod att jag kunde hämta ut mitt förbokade examplar, det går väl ändå inte att komma till Northrend före den 13:e eftersom det är servrarna som bestämmer när zeppelinarna/båtarna börjar gå.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu har jag gått över till arms och sidan verkar uppdaterat http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&n=Z...

Yxan är väl inget direkt bra vapen, men finns inget bättre att köpa heller i ah, och farma 20k honor som jag skulle behöva tar ju lite tid. Och känner inte för att spendera för mycket. Skulle kunna tillverka lionheart blade, men materialen skulle gå på över 1000g, så det är inte värd att göra nu.
Spenderade ändå lite guld till mer offensiv halsband och ring och meta gem för 165g.
Det som jag testade igår, så tyckte jag att den verkade ganska bra, bra mycket bättre än fury, och gillar bladestorm, 2-3 mobs i 70-72, så kör man bladestorm så blir dom dödade på den tiden det varar. Även mycket bra mot colossus i hellfire, dock är dom bara 63 elite, så dom är inte så svåra annars heller. Men klarar inte solo den 70-71 elite som är utanför shatt. inte så långt ifrån, så mycket bättre än när jag var fury. Huntern klarar den ensan (samma som har prästen), så även en annan warrior som var fury som tog honom ensam.

Jag har beställt mitt wotlk från discshop, nu har jag beställt den för länge sen, men såg att det är fullbokat till release dagen, så endast dom som har beställt före 6 november från den till release dagen. Jag bokade den redan i september, så förhoppningsvis får jag den nu.
Meningen är att jag och prästen ska levla ihop till 80, eller hon fick ju till ett konto med hunter som är lvl 70, så vi levlar alla tre ihop, hon kör med två konton.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Vad har Blizzard gjord med Sap egentligen? Jag har Major Glyph som ska ge ytterligare 10sek på Sap, men när jag sappar i pvp så räcker den inte ens 10 sek sammanlagt. Som cc i pvp är min sap numer totalt värdelös. Det sägs ju att Sap med Glyphen ska ge upp till 55 sek ("upp till", jag vet, men ändå), men det kan man bara glömma. Oftast verkar den räcka i 6-8 sek första gången man sappar någon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vad har Blizzard gjord med Sap egentligen? Jag har Major Glyph som ska ge ytterligare 10sek på Sap, men när jag sappar i pvp så räcker den inte ens 10 sek sammanlagt. Som cc i pvp är min sap numer totalt värdelös. Det sägs ju att Sap med Glyphen ska ge upp till 55 sek ("upp till", jag vet, men ändå), men det kan man bara glömma. Oftast verkar den räcka i 6-8 sek första gången man sappar någon.

CC är max 10 sek i PVP, finns ingen skill som har mer en 10 sek.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vad har Blizzard gjord med Sap egentligen? Jag har Major Glyph som ska ge ytterligare 10sek på Sap, men när jag sappar i pvp så räcker den inte ens 10 sek sammanlagt. Som cc i pvp är min sap numer totalt värdelös. Det sägs ju att Sap med Glyphen ska ge upp till 55 sek ("upp till", jag vet, men ändå), men det kan man bara glömma. Oftast verkar den räcka i 6-8 sek första gången man sappar någon.

Som jag förstått så gäller glyphs mestadels för PvE.. och sap / sheep / freeze har aldrig hållt tiden ut i pvp.. borde du väl veta sen tidigare? cc är inte lika effektivt i pvp som i pve... tiderna som står gäller för mobs, men med otur även där kan släppa tidigare.

När det gäller förhandsbokning och få hem wotlk till release så svarade webhallen på mitt mail o skrev "Du kommer ha ditt exemplar på release dagen".

Svar till min fråga ang specc på miin warrior under levling så funkar Prot-specc suuperbra.. tack för tipset.. hann inte prova så jättemycket igår.. men min warr är lvl38 med kass gear.. (lvlar för snabbt för att ha bra gear ) .. hur som helst.. provade att ta på mig 5st lvl36 mobs.. använde bara revenge, thunder clap och autoswing.. jag glömde nämligen att köpa revenge glyphen.. och jag hade inte inte conf:at actionbar riktigt.. va bara ett test.. använde heller ingen typ av block eller shieldwall.. överlevde det med fortf 50% hp kvar, massa rage osv.. spammade bara thunder clap och revenge.. klockren specc.. tack igen. Ikväll ska jag till Dustwallow Marsh och gå på lite melee-mobs med låg hp

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
CC är max 10 sek i PVP, finns ingen skill som har mer en 10 sek.

Jaha. Blev lite nojjig efter alla ändringar som Blizzard gjort senaste tiden och fick för mig att dom nerfat sap också. Ok, det var åtminstone skönt att höra att den var oförändrad. Fast jag kommer definitvt byta bort major glyph som ger ytterligare 10 sek till sap, när det bara gäller i pve. Samtidigt förstår jag att det hade varit obalanserat med 20sek cc i pvp om andra har max 10. Tack för svaret.

crow2, jo jag borde absolut veta bättre efter all pvp jag spelat. Även om det blivit ett uppehåll på några veckor. Jag önskar att jag hade något bra att skylla på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
När det gäller förhandsbokning och få hem wotlk till release så svarade webhallen på mitt mail o skrev "Du kommer ha ditt exemplar på release dagen".

Var ju någon som sa att de fick tbc dagen innan från webhallen innan...
Jag vill ju kunna spela 00:01

Hur är det om jag beställt och betalat med kort? Går det avbryta så får jag tillbaka pengarna, eller ska man vänta till man fått hem det och gå till webhallen?
Skickar de inte iväg det idag så jag får spelet imorgon, så tänker jag dra på något nattöppet...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

man kanske får det dagen innan från webhallen.. som sagt.. de sa att ja skulle ha det på releasedagen.. inte när jag skulle få det..
Sen så känns det iaf för mig som det kvittar om jag kan spela 00.00 på natten.. brukar ändå vara så många som registrerar sig samtidigt så att man inte kommer in tidigare än kl02.00 typ.

edit. ändrade stavfel

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Såg just att webhallen skickat mitt exemplar av wotlk collectors ed. var orolig att jag inte skulle få någon.

Nu ska man bara levla upp jewelcrafting till 375 sen är man redo för wotlk, ses den 13:e

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Från discshop skickar dom den 12, så att man får den på release dagen, dom kan inte skicka den tidigare. Och för mig kvittar det också, får ju ändå gå upp 5:30 på morgonen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Från discshop skickar dom den 12, så att man får den på release dagen, dom kan inte skicka den tidigare. Och för mig kvittar det också, får ju ändå gå upp 5:30 på morgonen.

...jag har inte ens någon lvl 70 så själv har jag absolut inga problem att vänta upp till en vecka på leverans

Mina RaF ade chars är 57 så kanske hinner jag får upp dem till 60 innan ons.

Permalänk

Jag har fortfarande inte gjort någon vidare comeback. Så jag undrar lite om PvPn nu för tiden? Har balansförsöken lyckats eller är det samma gamla veva att låta en eller två klasser få sin storhetstid för att senare lämna facklan till en eller två nya?

Vad hända med Herioc Leap föresten? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bratman
...jag har inte ens någon lvl 70 så själv har jag absolut inga problem att vänta upp till en vecka på leverans

Mina RaF ade chars är 57 så kanske hinner jag får upp dem till 60 innan ons.

Vet inte hur det är, men på discshops sida står det att det kommer att vara brist på spelen fram till jul. http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=63132&lan...

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag har fortfarande inte gjort någon vidare comeback. Så jag undrar lite om PvPn nu för tiden? Har balansförsöken lyckats eller är det samma gamla veva att låta en eller två klasser få sin storhetstid för att senare lämna facklan till en eller två nya?

Vad hända med Herioc Leap föresten? :S

Jag tycker det känns som det fortfarande är som förut när det gäller balans i pvp.. men pvpar inte så mycket så kanske inte borde göra uttalanden om det

Blizzard tog bort Heroic Leap för att dom kände att dom inte hade tid att fixa den, var för komplicerad sa dom. Så dom la in en talent i Fury med 45 sec cd som resettar cdn på Intercept istället. Mycket tråkigare men bättre än inget alls

Permalänk
Medlem

Kolla vad brevbäraren kom med idag

Permalänk
Medlem

beställt ifrån?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
beställt ifrån?

www.maxfps.se och jag vet att spelbutiken skickade ut sina beställningar igår med.

EDIT : Installerat och klart MEN WotLK kommer med 3.0.1 så ni måste ha uppgraderingarna till hands för att uppgradera till 3.0.3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Jag tycker det känns som det fortfarande är som förut när det gäller balans i pvp.. men pvpar inte så mycket så kanske inte borde göra uttalanden om det

Blizzard tog bort Heroic Leap för att dom kände att dom inte hade tid att fixa den, var för komplicerad sa dom. Så dom la in en talent i Fury med 45 sec cd som resettar cdn på Intercept istället. Mycket tråkigare men bättre än inget alls

Fyfan vilken avtändning. Jag såg faktiskt mer fram emot Heroic Leap än Titan's Grip. Warrior har ju inte så mycket roliga skills i klass med blink, slow fall, levitate osv osv.
Har det sagts något om att eventuellt fixa till Heroic Leap till framtida patcher?
Annars är jag grymt besviken!

Permalänk
Medlem

vad va meningen att heroic leap skulle göra?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vad va meningen att heroic leap skulle göra?

http://thottbot.com/?s=heroic+leap

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
http://thottbot.com/?s=heroic+leap

tack men kan inte besöka spelsidor ifrån jobbet..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tack men kan inte besöka spelsidor ifrån jobbet..

Ah sorry.
Enligt thottbot så finns det flera typer av Heroic Leap men här är den översta:

"Heroic Leap
15 Rage 8-25 yd range
Instant 45 sec cooldown
Leap through the air and slam down on all enemies within 5 yards of the target area, causing 50% weapon damage and stunning them for 2 sec. This ability will remove any Immobilzation effects when used."

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vad va meningen att heroic leap skulle göra?

Watch and be amazed!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Har det sagts något om att eventuellt fixa till Heroic Leap till framtida patcher?
Annars är jag grymt besviken!

Så vitt jag vet så har dom har skrotat den, kommer inte bli nått.. fast vem vet, kanske plockar upp den igen till nästa expansion