Permalänk
Medlem

Skulle jag också vilja veta, har också sett dom clippen, och är konfunderad.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Då kommer en till liten fråga då. Jag sitter och tittar på lite olika filmer på youtube på EeePC och då hittar jag även lite olika filmer när folk spelar lite olika spel på den. Jag är inte nå intresserad av att spela på den datorn men jag undrar endå lite hur folk kan spela spel som wow och quake4 på den utan några större problem? Har dom fuskat eller går det faktiskt att göra på den datorn?
Skulle ju vara lite roligt att veta bara sådär:P

En fördel dessa små datorer har är ju att deras skärmar (särskilt EEE 701) har ganska låg upplösning, vilket gör att spelen blir mindre tunga att köra.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
En fördel dessa små datorer har är ju att deras skärmar (särskilt EEE 701) har ganska låg upplösning, vilket gör att spelen blir mindre tunga att köra.

Aa okej. Men de ser ju inte så fel ut tycker jag endå. Ser ju många som kör på sina 19" m.m och då ser de ju helt spelbart ut. Tänkte mer på WC3 för de kan de hända att jag spelar ibland och de skulle ju vara roligt om det funkade även på denhär:P Men endå tycker jag att 633mhz processor och 512mb minne borde gå jävligt trögt på typ Crysis som jag sett folk spela. De är väll väldigt krävande vad jag förstått:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Aa okej. Men de ser ju inte så fel ut tycker jag endå. Ser ju många som kör på sina 19" m.m och då ser de ju helt spelbart ut. Tänkte mer på WC3 för de kan de hända att jag spelar ibland och de skulle ju vara roligt om det funkade även på denhär:P Men endå tycker jag att 633mhz processor och 512mb minne borde gå jävligt trögt på typ Crysis som jag sett folk spela. De är väll väldigt krävande vad jag förstått:P

Crysis finns inte en chans att dessa datorer klarar, men wc3 är inte helt omöjligt, folk lirar ju cs och sånt på sina 701or.

Permalänk
Medlem

Ja jag förstog att det var nått konstigt när han satt o spelade Crysis och Quake4 på den. Såg ut som han laddade spelet från någon hemsida eller liknande:P
Men men huvudsaken den kommer den 28e så är jag nöjd. Och kanske ett plus om WC3 funkar också:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag tror att det handlar om ett program som tillåter en att streama ett spel från en dator till en annan vilket gör att om du har en stationär dator med bra grafikkort så kan den dator köra spelet och sedan skicka det vidare till din eee skärm.

Permalänk
Medlem

blir nog en asus 1000 för min del

Permalänk
Medlem

Har fått upp ögonen gör en gigabyte m912, den verkar dyka upp i aug sep ungefär när 901 bör dyka, har typ samma specifikationer men med touchscreen och svängbar skärm lite tyngre dock med tanke på 2.5" hdd sen blir den nog lite slöare med vista eftersom det snackas om att xp kommer ha svårt med touchskärmen (går ju köra linux med men inte så haj på det) men annars verkar den jävligt mycket skönare en 901an och bra mycket snyggare.

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Notebo...?ProductID=2835

http://blog.laptopmag.com/hands-on-with-the-gigabyte-m912

http://www.gigabyte.com.tw

kanske borde tagit detta i en annan tråd men ville bara uppmärksamma er alla om denna lilla apparat

Permalänk

onekligen sjukt intressant ;D

vet dock inte hur mycket jag skulle använda touchscreen ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Har man en så använder man nog den.

Permalänk
Medlem

När släpps 901 i Sverige? Kommer den med svenska tecken på tangentbordet?
Annars kan man ju likabra köpa en från USA.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
När släpps 901 i Sverige? Kommer den med svenska tecken på tangentbordet?
Annars kan man ju likabra köpa en från USA.

Allting lutar ju åt det frågan är bara när, 900an ska ju släppas den 28 juli känns allts som att 901an dyker upp i aug-sep.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken, är det någon som har en 701a eller 900 som har provat Amiga Forever - 2008 Premium Edition
på den? Vore hur cool som hälst om det funkade bra!

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Gigabytes m912 är självklart intressant. Älskar den abstrakta designen.

Men jag tror den lär bli dyyyr, och dessutom har den S-ATA hårddisk ... :/

Edt: Jepp, den var lite dyrare. Men inte så farligt.
http://pc.feber.se/art/59335/gigabyte_slpper_eeeliknande_sy/

(styrpris är 699$)

1,3kg dessutom ......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoutledaren
Gigabytes m912 är självklart intressant. Älskar den abstrakta designen.

Men jag tror den lär bli dyyyr, och dessutom har den S-ATA hårddisk ... :/

Edt: Jepp, den var lite dyrare. Men inte så farligt.
http://pc.feber.se/art/59335/gigabyte_slpper_eeeliknande_sy/

(styrpris är 699$)

1,3kg dessutom ......

Men varför har de valt att köra Vista? Verkar ju helt bakom flötet med tanke på datorns specifikationer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLocke
Men varför har de valt att köra Vista? Verkar ju helt bakom flötet med tanke på datorns specifikationer!

För att MS bara licenserar XP till datorer med max 80Gb hd, enligt kommentaren på den sidan.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa min eee pc 900? från UK köpt för några veckor sedan...
3k inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du vill sälja den redan?
Hadde jag haft tretusen så hadde jag slagigt till
Men ska du inte hålla i den ett tag till?

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

Om jag säljer den om 3 veckor när den finns i Sverige kan jag ju glömma att få 3000 för den. Blir sur på asus som helt plötsligt drar av 100 dollar på den för att kunder klagat på att 901 kom för snabbt inpå. Den kommer alltså kosta 3000 när den kommer till Sverige. Bra för nya kunder men inte så roligt för oss som vill sälja

Permalänk
Medlem

Nä, kan förstå det, och tänk på alla stackare som precis köpt en 701a i god tro att den är det senaste. Jag var bra nära bara för en vecka sedan (2995:-). Som tur var lyckades jag slita mig själv ut ur butiken och läste på lite. Så nu väntar jag lite så att det blir lite konkurenter på marknaden me, så blir det säkert bra för oss konsumenter. Men din 900 borde du ju kunna få iväg tycker jag, kan ju iof va lite marigt att få 3000kr nu när dom flästa vet om att en svensk vere kommer aldeles snart, men vad har du för utrustning i den, är det standard, eller har du uppgraderat den, något SD kort?

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Om jag säljer den om 3 veckor när den finns i Sverige kan jag ju glömma att få 3000 för den. Blir sur på asus som helt plötsligt drar av 100 dollar på den för att kunder klagat på att 901 kom för snabbt inpå. Den kommer alltså kosta 3000 när den kommer till Sverige. Bra för nya kunder men inte så roligt för oss som vill sälja

Tja, du "valde" att ha datorer som handelsvara, kanske inte världens bästa grej...

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk

någon som vet om den kommer säljas med windows xp någonstans? vad jag sett är det bara linux som gäller..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Om jag säljer den om 3 veckor när den finns i Sverige kan jag ju glömma att få 3000 för den. Blir sur på asus som helt plötsligt drar av 100 dollar på den för att kunder klagat på att 901 kom för snabbt inpå. Den kommer alltså kosta 3000 när den kommer till Sverige. Bra för nya kunder men inte så roligt för oss som vill sälja

Jag var inne på tradera och såg att en kille faktiskt värkar få ut över 3500kr för sin där, du kanske sulle lägga ut den där?
Länk:
http://www.tradera.com/Asus_EEE_PC_900_20_gb_ssd_disk_2_gb_ra...

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem

prima, fick min 901'a för ett par dagar sen, är riktigt nöjd, köpt från UK, blåtands mus, samt internet via blåtand te telefonen, kan inte bli mycket mer portabelt än så :), vart kanske lite dyrare än jag hade väntat men vafan, en kul o smidig pryl , en leksak helt enkelt, det va det värt. rekomenderas starkt, speciellt när den har blåtand,

http://pici.se/301973/

Edit: Tack Blubbb,

Ursäkta, gick lite fort ska vara 901.

Visa signatur

6700K@4.5, RTX3080 16GDDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infraa
prima, fick min 902'a för ett par dagar sen, är riktigt nöjd, köpt från UK, blåtands mus, samt internet via blåtand te telefonen, kan inte bli mycket mer portabelt än så :), vart kanske lite dyrare än jag hade väntat men vafan, en kul o smidig pryl , en leksak helt enkelt, det va det värt. rekomenderas starkt, speciellt när den har blåtand,

http://pici.se/301973/

902?

Permalänk
Medlem

Jag börgar bli lite orolig över att det står 16gb HD överalt, grymt besviken om det är 16G verren som kommer hit, då inebär det väll i så fall att operativet blir märkbart slöare!?
Får kanske bli en Acer ialf

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk

Verkar inte bättre än så att dom har slängt ut den snabbare 4G hårddisken, och lämnat oss med en slö 16G, hade hellre betalat 1000:- till och fått den snabbare med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffeperkulator
Verkar inte bättre än så att dom har slängt ut den snabbare 4G hårddisken, och lämnat oss med en slö 16G, hade hellre betalat 1000:- till och fått den snabbare med

Någon som kan verifera detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffeperkulator
Verkar inte bättre än så att dom har slängt ut den snabbare 4G hårddisken, och lämnat oss med en slö 16G, hade hellre betalat 1000:- till och fått den snabbare med

Låter helt crazy i mina öron! Kan väl bara inte stämma då den långsammare disken verkligen är SLÖ! mitt SDHC kort är mkt snabbare tom!

EDIT:

Efter lite snabb "forskning" så ser det ut att stämma!

"So after using the 900 16G a bit more, I'm quite disappointed. The SSD is painfully slow. I turned of the swap file to cut down on writes to the hard drive (I did this on my 701 and noticed a speed bump as well). This helped a bit but anytime the device needs to write to the SSD, everything crawls to a halt (never seen XP freeze this much to be honest). Unfortunately, NewEgg has a crappy return policy so I’m thinking my 16G will end up on ebay. "

Det är alltså den versionen som kommer säljas i Sverige, vilket är rent skräp. Dessutom verkar inte ASUS skeppa med 5800mAh batteriet. Luktar lagerrensning lång väg. Kasst!!

Permalänk
Medlem

Det är inte lång tid kvar till release så vi får väl avvakta och se.