Permalänk
Medlem

hög processor användning

Installerade om cpu kylaren precis. Nu när jag starta upp datorn så ser jag att cpu ligger och jobbar på 40% konstant utan att något program är igång.
Nu till det konstiga är att inget program i aktivitetshanteraren visar sig använda dom här 40%. utan allt står på 0% förutom "systemets vänteprocess" som visar 99 vilket är normalt.

Någon som har en aning om vad problemet kan vara?

specs: C2d 6550, corsair 4gb ram, MSI p35 neo mobo, raptor 150gb, xfx 8600gt.

Innan fungerade allt fint, problemet kom efter jag intallerat om cpu kylaren.

temp ligger på ca 48c, (40% load)

Permalänk
Medlem

Med vilket program ser du 40% load?

Flera användarkonton? isf måste du kryssa i visa alla användares processer i aktivitetshanteraren

Permalänk
Medlem

Jag ser det i aktivitetshanteraren under fliken prestanda.
Nope finns bara en användare.

försökt o googla på det men hittar inget.
Den ligger o pendlar mellan 30 och 50%?????

Kan jag ha skadat prollen när jag ominstallera kylaren?
hade inget ESD band men jag tog på elementet med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem

Hur ser du att den använder 40 % när du säger att systemets väntprocess är på 99 % ?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Hur ser du att den använder 40 % när du säger att systemets väntprocess är på 99 % ?

Den står alltid på 99, vet inte varför men har alltid gjort på alla XP system jag använt. borde göra på din med om du använder XP. Så det är som sagt normalt.

Men det löste sig nu - efter jag dragit ur strömkontakten till min cd brännare. kanska ska prova och installera om IDE drivisarna?

Permalänk
Medlem

Alltså systemetsväntprocess är cpu kraft som inte används om den står på 99 % så används inte cpu.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W