Hur vi framstår i andra länders ögon i melodifestivalen

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt patetiska, under förutsättning att dom vet hur seriöst ESC tas i Sverige.

Om det inte framgick av föregående mening så avskyr jag melodifestivalen

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Ni som gråter på kvällarna över att Björn delade ut poängen och "skämde ut oss", vi kan ju säga såhär: Fiasko till en fiaskotävling.

Permalänk
Medlem

Största frågan lyder;

vem fan bryr sig?

Permalänk
Medlem

Tyckte det va rätt kul!

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Korsordsguru

Så här tydligen;

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Björn G va ju så jävla skön! Jag kunde inte sluta garva när han läste upp poängen! ;D

Hoppas han är med nästa år igen!

"Hola... Belgrad"

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tyckte han var skitrolig. Vanligtvis stör jag mig på honom i största allmänhet men det här var riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var kul att Sverige gav Bosnien och Hercegovina så många poäng. Bara dom och Frankrike (Och BBC1's kommentator, som ca 19 gånger nämnde 'that vooooiiice!' om hon den serbiska programledarinnans röst) som var roliga under kvällen.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

haha vafan, vadå skämmer ut. vad är bättre än internt skämt?

jag tycker inte heller han e så rolig i vanliga fall, men detta var ju kvällens höjdpunkt!

jag är en johan glans fan, men tror björn gjorde detta bäst

en piik till alla de länder som ska säga så mkt skit innan rösterna samt dålig engelska

Permalänk
Medlem

Björn var riktigt kul Bättre det än att försöka låta seriös med nån halvtaskig engelska som alla andra länder.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Bry Sig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Vilken dynga. Och ja, släng Björn i sjön.

Permalänk

Tycker han är klockren fast roligast är nog Stefan och Krister enligt mig men det är ju inte riktigt samma sak.

Här till exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=cPuSB1WnEsc
http://www.youtube.com/watch?v=eMEtub6wJB0

Klockren snubbe. Det finns ju en anledning till att han är så stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Bra och bra, Björn kör på sin grej lite nördig som oftast får svårt att prata pga nervositet.

Jag är inget Björnfan men jag garva ordentligt igår när han drog 12pts "skämtet" aja bryr mig igentligen inte speciellt mkt.

Nja, Björn är smartare än vad du tror verkar det som. Björn är inte nervös, han spelar. Han är väldigt bra skådespelare men det är inte alla som känner till det verkar det som. Han har ju vart komiker länge och han utnyttjar sin roll till 100%. Han är väldig självmedveten och vet precis när och hur han skall säga saker. Varför tror du han är Sveriges Charmör?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
Björn Gustafsson var väl sisådär, men skämma ut oss? Det är snarare IFPI och Håkan Roswall som skämmer ut Sverige.

Haha, håller med. IFPI kan suga dallas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Björn G va ju så jävla skön! Jag kunde inte sluta garva när han läste upp poängen! ;D

Hoppas han är med nästa år igen!

"Hola... Belgrad"

Hehe, håller med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Rolig och rolig vet jag inte.. på melodifestivalen var an inte äns rolig vem som helst hade väl kunnat nörda sig så?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har alltid roligt åt Björn. Han bjuder gott på sig själv och tar inte allt så seriöst. Avslappnad och enkel, men ändå smart ironiskt ibland med skön känsla för timing. Som ett billigt gott vin...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Värdelöst, både Björn och transan Perrelli.
Hon ser ju ut som en askabbig katoey, usch. Sen så är låten i klass med mina kebab-fisar, låter lika bra och får sån lust att spy av båda.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Värdelöst, både Björn och transan Perrelli.
Hon ser ju ut som en askabbig katoey, usch. Sen så är låten i klass med mina kebab-fisar, låter lika bra och får sån lust att spy av båda.

Om melodifestivalen är så viktigt för dig, vad har du då i mot HBT-personer?

Permalänk
Medlem

Vem har påstått att jag har något emot dom? Sluta vara efterbliven, jag tycker bara att perrelli ser ut som en ful transa så är det bara.
Och vem har påstått att melodifestivalen är viktigt för mig?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Vem har påstått att jag har något emot dom? Sluta vara efterbliven, jag tycker bara att perrelli ser ut som en ful transa så är det bara.
Och vem har påstått att melodifestivalen är viktigt för mig?

Du verkar onekligen engagerad.

Permalänk
Medlem

Det känns som om vi har annat att skämmas över än Björn i melodifestivalen... Till exempel alla som bryr sig!
Var det bara jag som Inte tittade på melodifestivalen när den nu var och Inte känner mig kränkt över hur någon misslyckades med ett skämt?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Det roliga med Björn Gustafssons framträdande är ju att många européer troligtvis inte fattade att han inte var seriös. Det är i min mening ett lyckat skämt, när man ligger så nära gränsen till verkligheten att en del inte fattar.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Det känns som om vi har annat att skämmas över än Björn i melodifestivalen... Till exempel alla som bryr sig!
Var det bara jag som Inte tittade på melodifestivalen när den nu var och Inte känner mig kränkt över hur någon misslyckades med ett skämt?

Jag kollade inte, eller för den delen på deltävlingar eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Du verkar onekligen engagerad.

Du verkar tillföra jävligt mycket till tråden.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Är ESC en tävling i självdistans och/eller ironi? BG verkar ha fattat galoppen!
Perelli var ju hursomhelst enbart pinsam. Inte för att jag följer schlager så värst mycket men visst skulle lite homotakter som tex BWO gå bättre hem ute i de europeiska stugorna?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Är ESC en tävling i självdistans och/eller ironi? BG verkar ha fattat galoppen!
Perelli var ju hursomhelst enbart pinsam. Inte för att jag följer schlager så värst mycket men visst skulle lite homotakter som tex BWO gå bättre hem ute i de europeiska stugorna?

Det är ju inne att vara gay så varför inte?
Bard är bara för äcklig, huga!

Annars kanske den avklädda Salo fungerar.

Permalänk
Medlem

Björns skämt var ju iaf höjdpunkten på hela kvällen, resten var skräp imo. Vilken seriös politiker bryr sig om melodifestivalen för nåt viktigt?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Orka inte kolla på Melodifestivalen.Jag kollade lite på eurovision..Han björn är ju ffs överskattat..kan inte fatta att hur vart enda tjej kan gilla han ;O Det enda roliga som jag tycker han har sagt är "Du är som en priest som inte healar..det är såna som du som skapar hant på internet" sa han på parlamentet.

Permalänk

Tråkigt att se så många som inte gillar Björn Gustavsson.
Hans skämt må vara simpla, men det betyder inte att dem inte går att skratta åt. Vad är ni för torrbollar egentligen?

Det Björn gjorde under melodifestivalen vara bara så klockrent rätt. Han var ju den ända som inte bara sa:

Hellooooo!!!!!!
blablabla calling!!
I just must say what a wonderful everning we have and how good the show has been.

Jaha?! Okej?! så det har vi inte redan hört från 10 andra länder redan.

Tack Björn, du må vara simpel, men du är fan sjukt rolig

Permalänk
Medlem

Satt på Grekland och kikade på festivalen. Både folk runtikring från andra länder och den grekiska programledaren skrattade gott åt Björn.

Jag tycker det var ett trevligt inslag i en annars rätt torr tävling.