Permalänk

ett försök till 30tals-stil.
tog bort det från flickr.. sista version längre ner.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Skrivet av Sheikh Plisken:

ett försök till 30tals-stil.

Det är ingenting fel med bilden som så, gillar stilen, men jag har lite svårt att se den som "30-tal" som så. Tror att lite mindre kontrast och kanske någon subtil split-toning skulle kunna ge den en lite mer "vintage"-känsla.

Försökte på mig en split-toning i Lightroom själv, ingenting jag gjort förut, och bilden är ganska hårt beskärd, men vart inte helt onöjd med resultatet.

Permalänk
Skrivet av Cybertrash:

Det är ingenting fel med bilden som så, gillar stilen, men jag har lite svårt att se den som "30-tal" som så. Tror att lite mindre kontrast och kanske någon subtil split-toning skulle kunna ge den en lite mer "vintage"-känsla.

Försökte på mig en split-toning i Lightroom själv, ingenting jag gjort förut, och bilden är ganska hårt beskärd, men vart inte helt onöjd med resultatet.

http://techbot.se/cloud/apps/files_sharing/get.php?token=d44d...

lite mer åt det här hållet menar du?

1930ish or something by modus0perandi, on Flickr

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Skrivet av Sheikh Plisken:

lite mer åt det här hållet menar du?

Yes! Det där känns mycket mer "30-tal"(i min åsikt).

Permalänk
Skrivet av Cybertrash:

Yes! Det där känns mycket mer "30-tal"(i min åsikt).

mjo, det ser ju lite äldre ut onekligen.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Åh va fint, du skulle trycka din bild på canvas.

Permalänk
Medlem

Bjuder på en bild från förra året.
Berätta gärna vad ni tycker Pest eller Kolera

göteborg by Micke7406, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

Den här var riktigt bra. Är det du som är fotografen ?

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Bjuder på en bild från förra året.
Berätta gärna vad ni tycker Pest eller Kolera

Pariserhjulet ser väldigt inklippt ut, och sen tycker jag att fyrverkeriet känns lite onaturligt det med.

Det hade nog varit roligare om du ställt dig längre bort och fått med flera olika fyrverkerier för att få mer färger i bilden, och sen gilar jag personligen siluetter mycket, så jag pariserhjulet hade nog fått blivit siluett om jag tagit bilden

Men bra med den långa slutartiden på fyrverkeriet!

Här har jag en:

Toboggan by Letterbox115, on Flickr

Är pulkan lite överdrivet långt ut i kanten och borde jag fixa färgerna så att de inte är så rosa (det var så det var i verkligheten)?

Permalänk
Skrivet av Cellomannen:

http://farm8.staticflickr.com/7068/6905840123_302d42bac7_b.jp...

Toboggan by Letterbox115, on Flickr

Är pulkan lite överdrivet långt ut i kanten och borde jag fixa färgerna så att de inte är så rosa (det var så det var i verkligheten)?

Personligen skulle jag vilja att den såg ut lite mer såhär:

I färger har jag inget att komma med då den redan är tillfixad, dock kan jag inte klaga på färgerna.
Färgerna i en bild är personliga, du bestämmer själv vad som ser bra ut. Dock kan tips på vägen vara bra!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Den här var riktigt bra. Är det du som är fotografen ?

tackar, jo det är min bild.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Personligen skulle jag vilja att den såg ut lite mer såhär:

Själv skulle jag föredragit att den vita handsken hamnade i blickfånget (kluddat in den i rött)

Gällande den här bilden skulle jag försökt räta upp den lite samt fått fyverkeriets mittpunkt att hamna i blickfånget (kluddat in den i rött oxå)

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Själv skulle jag föredragit att den vita handsken hamnade i blickfånget (kluddat in den i rött)
http://i41.tinypic.com/1e8lzk.jpg

Du kanske inte tänkte på det men gyllende snittet kan man dra flera gånger och samtidigt ville jag inte ha personen så nära skogen plus att jag har en kärlek till lite olika format på bilder.

Sen för att tillägga för andra som läser, det "gyllende snittet" also known as "the golden ratio" är bara en riktlinje för vad som tillfredsställer ögat, som en riktlinje måste man inte följa den men det är bra att alltid ha i huvudet.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Du kanske inte tänkte på det men gyllende snittet kan man dra flera gånger och samtidigt ville jag inte ha personen så nära skogen plus att jag har en kärlek till lite olika format på bilder.

Tänkte inte så långt då jag bara spåna lite snabbt i slutet på lunchen igår
Här har jag en, vete tusan vad jag ska tycka om den...Kanske ni kan sätta fingret på vad det kan vara, har hjärnsläpp just nu.

Telephone pole 2 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Tänkte inte så långt då jag bara spåna lite snabbt i slutet på lunchen igår
Här har jag en, vete tusan vad jag ska tycka om den...Kanske ni kan sätta fingret på vad det kan vara, har hjärnsläpp just nu.
http://farm8.staticflickr.com/7054/6920880673_384ea3f9f8_b.jp...

Telephone pole 2 by NeXur, on Flickr

Skjysst bild, dock skulle jag räta upp stolpen lite då du redan har så mycket symmetri i bilden och det blir lite synd när stolpen inte är rak

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Skjysst bild, dock skulle jag räta upp stolpen lite då du redan har så mycket symmetri i bilden och det blir lite synd när stolpen inte är rak

Nåt sånt här? Känns fortfarande lite fel. Kan vara att den inte är helt symmetrisk. Får invänta nästa gång det blir blå himmel och fint väder och testa igen helt enkelt...
EDIT: Uppdaterat med slutgiltig version av den här bilden.

Telephone pole HDR by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av nex_73:

Nåt sånt här? Känns fortfarande lite fel. Kan vara att den inte är helt symmetrisk. Får invänta nästa gång det blir blå himmel och fint väder och testa igen helt enkelt...
http://farm8.staticflickr.com/7182/6921188301_f202be83a5_b.jp...

Telephone pole by NeXur, on Flickr

Ändrade bara lite lite på perspektivet

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Nåt sånt här? Känns fortfarande lite fel. Kan vara att den inte är helt symmetrisk. Får invänta nästa gång det blir blå himmel och fint väder och testa igen helt enkelt...
http://farm8.staticflickr.com/7182/6921188301_f202be83a5_b.jp...

Telephone pole by NeXur, on Flickr

Personligen tycker jag bättre om 4everapple1 framkalning av bilden. Pasar lite bättre med lugnare färger.
En sak som du kan testa är att göra en HDR bild av den och leka lite med spakarna.

Permalänk
Medlem

Måsen blev lite för centrerad men i överlag bra tycker jag.

B&W Bird by Micke7406, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Ändrade bara lite lite på perspektivet

Intressant vinkling

Skrivet av micke7406:

Personligen tycker jag bättre om 4everapple1 framkalning av bilden. Pasar lite bättre med lugnare färger.
En sak som du kan testa är att göra en HDR bild av den och leka lite med spakarna.

Tyvärr så försvann en hel del detaljer med den typen av framkallning 4everapple1 gjorde. Syns kanske inte så mycket på den lilla versionen av bilden på webben...
Lekte lite med HDR och kom fram till ett resultat som du kan se oven (scrolla upp till min senaste post).

Skrivet av micke7406:

Måsen blev lite för centrerad men i överlag bra tycker jag.

Lite, lite mer vatten under fågeln om det finns?

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Lite dåligt med fart här så jag lägger upp en till.

IMG_4521 by Micke7406, on Flickr[

Permalänk

Hittade inte tråd för film.

Denna filmen gjorde jag under "summitweek" i Val Thorens då jag var inhyrd av Nortlander Skitours för att plåta under veckan. Filmen gjorde jag på eget initiativ!

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint med lite kritik på den här.
Tycker själv att den blev ganska bra!

DSC_6265.jpg by Linussj, on Flickr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En ganska så hård redigering men ett foto ser man nog att det är. http://kenixi.deviantart.com/#/d4uvwrs
Positiv och negativ kritik skulle vara mycket roligt.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den här bilden då?
Vad bör jag tänka på i framtiden och vad var bra (om det nu fanns något)?

Funkar den med split toning?

Synd bara att våren är här och det var säsongens sista rejs =/

Permalänk
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta vad andra tycker om den här bilden, som jag själv tycker så mkt om..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Släpade fram min Linhof 4x5" och tog ett porträtt av en kompis. 1/4s @ 210mm f/8 på Adox CHS 50. Scannade på 3200 DPI och såg inga tydliga filmgryn än

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Kritik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Skulle vilja veta vad andra tycker om den här bilden, som jag själv tycker så mkt om..
http://farm8.staticflickr.com/7069/6786962932_71c0a93f89_z.jp...

+ Det verkar vara rätt tidpunkt på dygnet! Jag fotograferar i princip bara natur i skymning eller gryning.
+ De två knopparna är utmärkta motiv. Att den ena är lite högre än den andra kan göra bilden mer intressant.

- Omgivningen är störande. De torra löven till höger stör kompositionen och tillför ingenting till bilden. De andra knopparna och stjälkarna till höger och vänster sida stör också kompositionen. Jag hade vikt undan dem och städat upp. Vissa säger att det är fel att städa, andra säger att det är fullt godtagbart. För denna sortens naturbild så kan jag inte se varför det inte skulle vara det.
- Ytor där solljuset träffar direkt är utfrätta (så ljusa att detaljerna försvinner). Jag hade korrigerat detta genom att studsa solljus mot en vit yta under blommorna så att de mörka delarna belysts eller ändrat exponeringen så att ytorna där solljuset träffar är "rätt" exponerade och övriga bilden blir mörkare.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS