Permalänk

Fjärrstyra Popcorn Hour?

Tjo!

Har försökt leta men inte kommit fram till något konkret svar (antagligen för att svaret helt enkelt är NEJ fast jag inte sett det) både här och på deras forum.

Men är det möjligt att styra popcorn hour från en dator? T.ex för att slå på musik och tanka torrents o dyl?

Anledningen är att jag har en projektor som bildvisare och jag vägrar köpa en maskin där jag måste slå på projjen för att kunna börja lyssna på musik.

Jag har en htpc nu som jag kör VNC till för att göra detta men den klarar inte 1080p samt att den låter mkt... Går det att lösa utan att det kostar mkt mer än en popcorn maskin så ge mig tips!

Sen har jag läst rykten om att det kommer nya modeller av popcorn, finns det ngn tidsram på dessa?

Visa signatur

XFX MB-N780-ISH9 nForce 780i SLI | Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB | Scythe Mugen (Infinity) | OCZ Reaper HPC 4ghz | Western Digital Caviar XL 640GB | XFX GeForce 9800GX2 1024MB DDR3 | Cooler Master RS-850-ESBA Real Power Modular 850W

Permalänk

Du kommer bli förvånad över hur mycket du faktiskt kan göra utan skärm...... Lär dig snabbkommando på tagentbordet eller köp en billig fjärr där du knyter kommandon till diverse knappar.

Jag har en fjärr där en knapp tar mig direkt till winamp. sen ahr jag iofs inga bilbiotek och anant så jag har en fjärr där jag kan höja/sänka volym. Byta låt och slå på/slå av shuffle:D

Permalänk

Vill inte förlita mig på en fjärr för att starta ett program, kommer ju inte kunna välja låtar eller liknande utan något sätt att se...

Så det finns ingen bra lösning på att fjärrstyra den? Då får det bli att uppgradera HTPC´n istället.

Visa signatur

XFX MB-N780-ISH9 nForce 780i SLI | Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB | Scythe Mugen (Infinity) | OCZ Reaper HPC 4ghz | Western Digital Caviar XL 640GB | XFX GeForce 9800GX2 1024MB DDR3 | Cooler Master RS-850-ESBA Real Power Modular 850W