Cosmos S och Thermalright Ultra 120

Permalänk
Medlem

Cosmos S och Thermalright Ultra 120

Hejsan alla, har sökt runt lite men inte fått något riktigt svar, har läst att det skall komma en ny chassi sida till cosmos S modellen så att en Ultra skall få plats (då man endast kan ha en 14.5 cm hög kylare enligt swecs recension...

Är det någon som vet om det kommit någon ny eller om man kan fixa detta på något sätt utan att ta bort fläkten?

tack!

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Noctua har kommit med en kylare som ligger ner, finns på webhallen

Permalänk

Jag bytte från Antec P182 till Cosmos S nu under helgen. Och jag har en TRUE kylare.

Bygger ihop hela datorn tills det enda som är kvar är att sätta dit sidodörren med den stora fläkten. Så märker jag att jag inte kan stänga dörren då fläkten slår i TRUE kylaren. Så jag fick springa tillbaks till butiken och köpte en Noctura NH-C12P. Funkar perfekt och jag är riktigt nöjd med den.

Så med andra ord tower kylare i storlek som TRUE + Cosmos S inte bra

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk

Vad synd har en TRUE i min P180 och jag köpte Cosmos S idag får väll ta bort fläckten då, inte så stor lust att köpa ny cpu kylare.
Men jag fick i ju Cosmos S för 1400Kr på PC-City så jag e glad iallafall, PC-city har ju lite rea så man passade på å köpa lire grejor där.

Visa signatur

Q9300 2.5GHz @ 3,2GHz - GA-X48-DQ6 - 8GB PC8500 OCZ HPC - HD4870 1GB MUSASHI x2 - TRUE 120/NFP12 - Corsair 1000HX - 2xWDC 640GB BE - Creative SB X-Fi Xtreme - Cosmos S