Permalänk
Medlem

Nätagget i Antec Fusion?

Hur "ljudligt" är nätagget som sitter i Antec Fusion? Någon som vet ifall det går att byta ut 80 mm fläkten i nätagget till en Noctua R8a som är 25 mm tjock? Tänkte ifall att fläkten som sitter i agget låter för mycket så kanske man ska byta ut den mot en Noctua, men den kanske är för tjock.

Permalänk
Medlem

Ska skruva upp mitt agg snart, då ska jag se hur det ligger till. Kommer dock inte att dra igång det förrän om 2-3 veckor.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Relik 📜

Re: Nätagget i Antec Fusion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Hur "ljudligt" är nätagget som sitter i Antec Fusion? Någon som vet ifall det går att byta ut 80 mm fläkten i nätagget till en Noctua R8a som är 25 mm tjock? Tänkte ifall att fläkten som sitter i agget låter för mycket så kanske man ska byta ut den mot en Noctua, men den kanske är för tjock.

Kan hälsa att fläkten är väldigt tyst, om den går att skruva ur vet jag dock inte.
Min uppfattning är att 120mm-fläktarna på "Low" överröstar nätagget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nätagget i Antec Fusion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Kan hälsa att fläkten är väldigt tyst, om den går att skruva ur vet jag dock inte.
Min uppfattning är att 120mm-fläktarna på "Low" överröstar nätagget.

Så sant så, nätagget har ju PFC som justerar vad den behöver leverera. Ni som vill läsa mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor_correction

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Har som hastigast fotat lite då jag plockade isär lådan idag. Dålig mobil kamera :/ Se sign. för URL.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hört den fläkten.
Så du behöver inte oroa dig om den.

Permalänk
Medlem

Jag har det chassit och fläkten är tyst men långt ifrån acceptabelt. Hästlängder ifrån ett Corsair 520w tex. Jag skulle försökt byta ut fläkten om du vill uppnå en så tyst som möjligt htpc.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Jag har det chassit och fläkten är tyst men långt ifrån acceptabelt. Hästlängder ifrån ett Corsair 520w tex. Jag skulle försökt byta ut fläkten om du vill uppnå en så tyst som möjligt htpc.

Ditt måste bara vara defekt då, eftersom det skiljer ca 1db mellan corsairs 450w modell och agget i fusion. I temperaturer över 25(vilket det garanterat blir i en fusion) och med 50% load är t.om antec agget tystare.

Vet iofs inte vad det skiljer mellan corsair 450w och 520w. Men när både corsair 450w och antec 430w ligger under 20 db med 50% load tvivlar jag att 520w kan vara så mycket tystare att man märker skillnad.

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3146&...

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz