Mp3-spelare Som INTE läser ID3-tag...

Permalänk
Medlem

Mp3-spelare Som INTE läser ID3-tag...

Tja, jag har en liten fråga angeånde mp3-spelare och huruvida om det finns någon spelare som Inte läser ID3-tagsen från mp3filerna när man skall söka efter låtarna på spelaren. Vet att jag hade en Creative för ett antal år sedan och den fungerade Precis som en extern hårddisk, du slängde över din mapp med musik och ville man köra en playlist skapad i winamp var det bara att köra igång den.

Nu har jag en Sony och först och främst kör den med ACCT3 eller vad formatet heter så först måste man konvertera filerna och sen när jag väl söker eller letar efter mina låtar ligger allt huller om buller, låtarna heter inte som de filnamn utan de heter precis som deras ID3-tags. För att enkelt hitta låtar i min playlist på datorn har jag döpt alla filer:

låtnamn - låt

För att enkelt kunna hitta det och jag undrar bara ifall det finns någon mp3 spelare som agerar precis som en vanlig extern hårddisk som bara låter mig kunna söka låtar genom filnamnet alternativ bara gå igenom de mappar där de olika låtar och geners som ligger.

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag hatar alla.

Permalänk

Hej!

Vilken MP3-spelare som helst från till exempel iriver fixar detta.

Permalänk
Medlem

Asså ? (:

Vet du om det är några mer spelare som kan tänkas göra detta ? Jag menar så man har lite att gå på liksom.

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag hatar alla.

Permalänk

Nja, har som bäst koll på iriver. Jag har aldrig tyckt att något annat är tillräckligt bra. iAudio tror jag fungerar på samma vis, men jag är inte helt 100 % säker på det.

Permalänk
Medlem

Ahh i see men då skall jag sannerligen kolla in detta. Tackar så mycket för svaren !

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag hatar alla.

Permalänk
Medlem

Re: Mp3-spelare Som INTE läser ID3-tag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomten0
Nu har jag en Sony och först och främst kör den med ACCT3 eller vad formatet heter så först måste man konvertera filerna och sen när jag väl söker eller letar efter mina låtar ligger allt huller om buller, låtarna heter inte som de filnamn utan de heter precis som deras ID3-tags. För att enkelt hitta låtar i min playlist på datorn har jag döpt alla filer:

låtnamn - låt

jag har nyligen skaffat en NWZ-A826 och dessa nya spelare har en kategori för katalogbläddring om man har dåliga taggar.

och de använder inte längre ATRAC heller. (inte alls faktiskt sorgligt nog, men men) de klarar istället bla MP3 givetvis, och AAC, vilket är ett mycket bra format. (dock inte OGG eller FLAC tyvärr)

de ska även stödja spellistor, men det har jag inte prövat.

jag tycker det är en grymt bra spelare. startar blixtsnabbt, lagom format, bra ljud, smidig navigering, och är även enda musikspelare jag nånsin råkat på som faktiskt har riktigt vettiga lurar medskickade.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mp3-spelare Som INTE läser ID3-tag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jag har nyligen skaffat en NWZ-A826 och dessa nya spelare har en kategori för katalogbläddring om man har dåliga taggar.

och de använder inte längre ATRAC heller. (inte alls faktiskt sorgligt nog, men men) de klarar istället bla MP3 givetvis, och AAC, vilket är ett mycket bra format. (dock inte OGG eller FLAC tyvärr)

de ska även stödja spellistor, men det har jag inte prövat.

jag tycker det är en grymt bra spelare. startar blixtsnabbt, lagom format, bra ljud, smidig navigering, och är även enda musikspelare jag nånsin råkat på som faktiskt har riktigt vettiga lurar medskickade.

Asså ? Hur stor är den då ? Söker en som har minst 40 gb, asså det störande med AAC3 osv. var att man måste konvertera och det tog en jävla tid. Samt är jag trött på att Sony hela tiden envisas med att köra sitt egna race, ha egna minneskort till kameror. Man blir så "fast".

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag hatar alla.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mp3-spelare Som INTE läser ID3-tag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomten0
Asså ? Hur stor är den då ? Söker en som har minst 40 gb,

asså det störande med AAC3 osv.

var att man måste konvertera och det tog en jävla tid. Samt är jag trött på att Sony hela tiden envisas med att köra sitt egna race, ha egna minneskort till kameror. Man blir så "fast".

aha, ja då är dom nog inget för dig. alla är flashbaserade så den största är nog 16GB just nu. tror inte de har några diskbaserade alls längre.

AAC har inget med ATRAC att göra. det är ett öppet format, många spelare använder det. (Ipod krävs dock för att spela kryptad AAC från iTunes givetvis) och MP3 spelar den ju med, samt WMA tror jag.

som sagt, den tiden är förbi nu som tur är. och minneskort kan du inte sätta i, inte ens SONYs egna tyvärr.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint