HP IPAQ 614C @dustinhome ~1900kr

Permalänk
Medlem

Jepp. Till en början trodde jag att battertiden var katastrofal även vid telefonanvändning, men det visade sig bero på att jag hade en massa aktiva program körandes i bakgrunden. Har även dragit ner ljusstyrkan ett snäpp samt ställt in den på ett fast nät (Telia GSM).

Permalänk

Det är något skumt med min telefon, jag kan inte ringa andra mobiler, men ta emot samtal ifrån dom går. Vad kan vara fel?

EDIT: Haha, kontanterna på telefonkortet var slut.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Kan ni som har ett fungerande 8gb minne till denna lur bekräfta detta är ni snälla? Jag köpte ett SDSDQ-008G-E12M och det fungerar inte alls med 614c.
Sandisks artikelnummer står bak på förpackningen eller om ni slängt den i 90% av fallen på web butikernas sida för artikeln.
Tack för besväret!

SDSDQ-8192-E12M står det på baksidan av förpackningen på det jag har, inhandlat på dustinhome och funkar kalas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Om du installerar programmet wm5torage så kan du göra så att minneskortet funkar som ett usbminne, då får du högre hastighet vid överföringar till telefonen utan att behöva kortläsare. Kortläsare är nog ändå lite snabbare men man slipper plocka ut minneskortet varje gång samtidigt som det inte går helt olidligt sakta iallafall

Tack för tipset! Överföringarna blev betydligt snabbare med wm5torage. Drog ner det härifrån: MoDaCo, det verkar vara sidan med den senaste versionen (man måste regga sig för att ladda ner).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Kan ni som har ett fungerande 8gb minne till denna lur bekräfta detta är ni snälla? Jag köpte ett SDSDQ-008G-E12M och det fungerar inte alls med 614c.
Sandisks artikelnummer står bak på förpackningen eller om ni slängt den i 90% av fallen på web butikernas sida för artikeln.
Tack för besväret!

Mitt är beställt hos tbh med artikelnr SDSDQR-8192-E12M

Funkar icke

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glufer
Kan ni som har ett fungerande 8gb minne till denna lur bekräfta detta är ni snälla? Jag köpte ett SDSDQ-008G-E12M och det fungerar inte alls med 614c.
Sandisks artikelnummer står bak på förpackningen eller om ni slängt den i 90% av fallen på web butikernas sida för artikeln.
Tack för besväret!

Jag har köpt ett med artnr. SDSDQR-8192-E12M på Dustinhome och det funkar bra (295kr då ingår även en liten kortläsare.) Har tomtom instl. direkt på kortet funkar kanon.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebbaja
Jag har köpt ett med artnr. SDSDQR-8192-E12M på Dustinhome och det funkar bra (295kr då ingår även en liten kortläsare.) Har tomtom instl. direkt på kortet funkar kanon.

Lycka till!

Jag har också det kortet, som fungerar utan anmärkning.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått min gps med Igo8 att fungera ?
Någon som använder Igo?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag köpte en adapter från Motorola på http://www.24.se. Den var billig men fungerade inte att använda till min iPAQ. Så då behöver ni inte testa det... Adaptern var alltså mini-USB till 3,5 mm ljud.

Jag har också ett Sandisk SDSDQR-8192-E12M 8gb som fungerar utan anmärkning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Jag har fortfarande inte fått min gps med Igo8 att fungera ?
Någon som använder Igo?

Har också installerat det men får det heller inte att fungera. Otroligt irriterande.... Tomtom 7 fungerade inte heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Har också installerat det men får det heller inte att fungera. Otroligt irriterande.... Tomtom 7 fungerade inte heller...

Nej testade själv med Tomtom tidigare.
Vilka inställningar körde du på i "extern-gps"?
Har testat väldigt många olika portar och kryssat ur den där rutan med någonting "automatiskt" och kryssat i den igen utan resultat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Com port 6, baud rate 34800 eller vad det är.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

funkar för mig om man väljer "annan NMEA GPS-mottagare" i tomtom med inställningarna som C22H28N2O angav

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Com port 6, baud rate 34800 eller vad det är.

com port 6 vart?
Vad ska vara på programport och vad ska vara på maskinvaruport?
Sen så klarar Igo 57600 i överföringshastighet så det ska vara på 57600 där.
På åtkomst fliken. Har ni hantera gps automatiskt på eller av?

Tacksam för svar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Har ett 2 GB Sandisk kort i nu. Men telefonen menar att kortet är fullt fast det är helt tomt...
Sätter man kortet i en kortläsare så fungerar det perfekt. Har formaterat om till FAT utan att telefonen ändrar sig, den menar fortfarande att kortet är fullt.

Har någon stött på något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Nej testade själv med Tomtom tidigare.
Vilka inställningar körde du på i "extern-gps"?
Har testat väldigt många olika portar och kryssat ur den där rutan med någonting "automatiskt" och kryssat i den igen utan resultat.

Mina inställningar i Externa GPS:en

Program COM8
Maskinvara COM6
Överföringsh. 57600
Den där med automatsikt
ska vara ibockad.

I tomtom:en

Gå in under Ändra inställninga
Visa GPS status
Välg Annan NMEA GPS-Mottagare
GPS baundhastighet 57600
Välj sedan COM6
Den gul/svarta symbolen börjar
snurra om det är rätt, funkar på min.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att kunna välja egna låtar/ljud som alarm signal, dom som finns att välja på är ju värdelösa som väckningssignal.

Permalänk
Medlem

Jag kör programmet pocket music. Då kan man köra en playlist som väckning om man vill, fungerar rikitigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Jag har fortfarande inte fått min gps med Igo8 att fungera ?
Någon som använder Igo?

Ny här på forumet och har också skaffat luren från Dustin.
Har installerat IGO 8 och fått det att funka, prova detta:
I inställningarna under "Extern GPS" har jag satt
-GPS-programport = COM8
-GPS-maskinvaruport = COM6
-Överföringshastighet = 57600
-Hantera GPS automatiskt är EJ ikryssad

Gå sedan in under Program\IGO8 i Enheten, antingen direkt i luren eller via datorn och öppna sys-filen där du ändrar enligt följande:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
mapfontscale=140

[3d_config]
roadsign_lines_per_screen=20

[gps]
port=6
baud=57600
set_messages=0

[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0

Spara och reseta luren.
Funkade för mig...

Good Luck!!
Har förresten också ett Sandisk Microsdhc 8GB, som funkar.

Streamar förresten filmer, musik och bilder från min Homeserver = Klockrent

Permalänk
Medlem

Perrep:s inställningar ovan fungerar för mig också i IGO 8, kul att man äntligen kan använda GPS:en på ett anständigt sätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Hur gör man för att kunna välja egna låtar/ljud som alarm signal, dom som finns att välja på är ju värdelösa som väckningssignal.

Om man vill använda telefonens egen alarmfunktion kan man konvertera den låt man vill ha till wav-format och sen lägga in den i telefonens Windows-mapp, då dyker den upp i listan där man väljer alarmsignal. Det finns dock en begränsning för hur stor filen kan vara (tror 5 eller 10 mb).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakarn
Om man vill använda telefonens egen alarmfunktion kan man konvertera den låt man vill ha till wav-format och sen lägga in den i telefonens Windows-mapp, då dyker den upp i listan där man väljer alarmsignal. Det finns dock en begränsning för hur stor filen kan vara (tror 5 eller 10 mb).

Onödigt, Inställningar->System->Ring Tones

EDIT: Nu ser jag vad det handlade om, skyller på att jag är trött. Förlåt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrep
Ny här på forumet och har också skaffat luren från Dustin.
Har installerat IGO 8 och fått det att funka, prova detta:
I inställningarna under "Extern GPS" har jag satt
-GPS-programport = COM8
-GPS-maskinvaruport = COM6
-Överföringshastighet = 57600
-Hantera GPS automatiskt är EJ ikryssad

Gå sedan in under Program\IGO8 i Enheten, antingen direkt i luren eller via datorn och öppna sys-filen där du ändrar enligt följande:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
mapfontscale=140

[3d_config]
roadsign_lines_per_screen=20

[gps]
port=6
baud=57600
set_messages=0

[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0

Spara och reseta luren.
Funkade för mig...

Good Luck!!
Har förresten också ett Sandisk Microsdhc 8GB, som funkar.

Streamar förresten filmer, musik och bilder från min Homeserver = Klockrent

Får det fortfarande inte att fungera.
I gps:en menyn står det Gpsmottagare kan inte hittas överest och när du trycker i "gps aktiverad" och går bakåt så sparas inte ändringen.
När jag trycker på sökknappen nertill så ser det inte ut att hända någonting heller.Den knappen där den ska söka efter satelliter. Lät den ligga ute i 5-6min. Ingenting hände.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Oki, skumt fungerar för mig. Trixa lite till, det ska fungera med inställningarna ovan. Inget moment du glömt att göra? Har du resetat den? Jag ändrade inställningarna i sysfilen på två ställen, då IGO hade två olika mappar på min telefon (d v s sys filen fanns på två ställen).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Oki, skumt fungerar för mig. Trixa lite till, det ska fungera med inställningarna ovan. Inget moment du glömt att göra? Har du resetat den? Jag ändrade inställningarna i sysfilen på två ställen, då IGO hade två olika mappar på min telefon (d v s sys filen fanns på två ställen).

aha , ska se efter om jag har någom mer sys fil då.

Edit* Hittade bara en och det i Igo8 mappen =/

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Kollat både på minneskortet och på det inbyggda minnet?
Läs här också: http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questio...

Permalänk
Medlem

hur stänger man av GPRS/3G? jag vill bara att den ska föra över data vid trådlöst nätverk... hittar inget.. att manuellt välja nätverk funkar inte, hoppar över till 3g igen bara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Kollat både på minneskortet och på det inbyggda minnet?
Läs här också: http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questio...

Tack det fungerar!!
Jag gick in i fel meny hela tiden och lät den aldrig söka efter satelliter xD
Nu vill man ut och testa

Edit* Hur kommer de sig att jag inte kan trycka på "rutt"?
Edit* Nvm,det kommer upp när du har ställt in resemål

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbo2
hur stänger man av GPRS/3G? jag vill bara att den ska föra över data vid trådlöst nätverk... hittar inget.. att manuellt välja nätverk funkar inte, hoppar över till 3g igen bara..

Jag gick in på "Settings" --> "Network" sedan "Network selection" manual och valde där GSM nätet. Sedan dess har den aldrig gått in på 3G nätet eller gprs.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt bilhållare?
http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:1734460;c:36338
Går detta att vrida så man kan ha skärmen i liggande läge?
(Ser inte ut som de?)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023