Nypris för Sega Megadrive spel?

Permalänk

Nypris för Sega Megadrive spel?

Hej,

Fundering som inte låter mig få någon ro.

Vad kostade ett spel till Sega Megadrive nytt när det begav sig? Exempelvis NHL95.

Permalänk
Medlem

Megadrive vet jag inte riktigt, men vet att jag köpte ett spel till megadrive 2 som gick loss på 800...

Det kanske hjälpte dig något?

Permalänk

Tack för svaret, 800Spänn för ett Megadrive 2 spel?

Fått riktlinjer att SNES låg runt 649:-. Konkurrenterna borde legat rätt nära varandra. Har en diskussion med några vänner kring detta men inte fått bekräftat någonstans vad priset brukade vara.

Permalänk
Medlem

Det här var nåt specialspel, därför det högre priset, men de andra låg som du skriver snarare en lr två hudnralappar lägre i pris.

Permalänk

659:- har jag nu hört att det kunde kosta på den tiden.

Sjukt dyrt verkligen, dyrt än idag!

Permalänk
Medlem

Spel kostar alltid runt det där, viss variation finns, men 600 +/- 100:- är vad de alltid kostat och kommer kosta...

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Country till SNES kostade nära 800 kronor när jag köpte det nytt - 1995 eller när det kan ha varit. Inga billiga grejer, men det håller än :). Det var dock ett av de dyraste spelen tror jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag betalade 799 för donkey kong country till snes.
men det värsta jag betalat var 995 för final fantasy 3
visserligen amerikaimport.
men det var FAN lätt värt det.

Permalänk

6-800kr har alltid segas och nintendos spel för det mesta kostat. skiljer någon krona mellan afärr och ålder på spelet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har prislappen kvar på några av mina Mega Drive spel. 659 och 699kr gick dom lös på. Blir väl runt tusenlappen om man tänker på inflation.