Permalänk
Medlem

Hur funkar Vista nuförtiden?

Har tillbringat de senaste 9 månader i det så kallade "Dell Hell", men har äntligen funnit någon som kan bli en utväg.

Datorerna, för jag har fått utbytessystem ett par gånger, har varit XPS420 och XPS630. Och OS har varit Vista.

Så nu skall jag köpa något annat, men får fortfarande höra att Vista är skit och köp Xp istället. Jag har som sagt kört vista i 9 månader, och tycker att det är underbart. Och i och med SP1 så har jag inte märkt av några som helst trögheter, kompatiblitets problem etc.

Men frågan är fortfarande vilket som är bäst, och ska man ha 32 eller 64 bit? Datorn kommer användas till det mesta, Surfande, bildredigering och CAD program och liknande, musik och filmsamlingen och en hel del spelande.

Om någon har förslag på dator är detta naturligvis välkommet

Mvh Marcus

Visa signatur

På skrivbordet: Acer aspire 6935G, MacBook Pro 13", Dell E228WFP 22", Logitech Z-5500, iPhone 3G 16gb vit, iPhone 4 16gb, Playstation3 slim och LG 42" FullHD-skärm.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns inte många anledningar att välja xp före vista, särskilt om du som sagt trivs med det.
Här finns tips på datorpaket: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...