Kan ej ta bort ikon fr. desktop (filen does not exist)

Permalänk
Medlem

Kan ej ta bort ikon fr. desktop (filen does not exist)

Hur ska jag göra?

Jag laddade hem en torrentfil igår till skrivbordet, laddade filen i utorrent och ångrade mig och avbröt. Stängde datorn och gick och la mig.

Idag när jag startade datorn så finns torrentfilen på skrivbordet men nu med blank ikon. Försöker jag ta bort den så säger datorn att filen inte finns. (Verifiera objektet och försök igen) Men inget funkar, har gjort systemåterställning och kört adaware, Avinstallerade t.om Utorrent,inget hjälpte.

Hur ska jag får bort denna blanka ikon?

/Tack från Rob

Jag kör Vista.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Printscreen?
Om du högerklickar på filen > Säkerhet > Avancerat > Ägare, vem står som ägare där?

Om du går till Kommandotolken (Kör > CMD), går till skrivbordet (C:\Users\{Ditt användarnamn}\Desktop, och sedan skriver DIR.
Finns filen med där?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Printscreen?
Om du högerklickar på filen > Säkerhet > Avancerat > Ägare, vem står som ägare där?

Om du går till Kommandotolken (Kör > CMD), går till skrivbordet (C:\Users\{Ditt användarnamn}\Desktop, och sedan skriver DIR.
Finns filen med där?

//Gorian

Det står på säkerhet: Den begärda säkerhetsinformationen är inte tillgänglig eller kan inte visas.

Och inte heller finns filen med i cmd fönstret :/

Filen finns ej enligt datorn, men likväl ligger den där.

/Rob

Körde en full virus scann med Avast, inga virus hittades.
Kanske bara Vista som beter sig, kanske dags att updatera med service pack 1.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Ladda ner och boota med någon live-skiva som kan läsa av NTFS, och ta bort filen därigenom?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

kör scandisc

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″