Permalänk
Avstängd

p182 + corsair 650w

Hej undrar hur fläkten på nätaggregatet ska sitta i lådan.

Jag resonerade att fläkten ska gå neråt eftersom den inre antec fläkten blåser den varma luften från hårdiskarna och sedan och blåser bort den varma luften från PSU:n via det nedre utaget.

Om man väljer uppåt så blåser fläkten rakt in i taket och värmer upp den inre kabinetten.

Permalänk
Medlem

Nä... Vad menar du nu?
Fläkten på nätagget suger väl in luft som alla andra modeller och skickar ut den ur lådan där bak?

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll har provat båda
har mit neråt för kablarnas skull

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Har också mitt neråt.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Re: p182 + corsair 650w

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deve
Hej undrar hur fläkten på nätaggregatet ska sitta i lådan.

Jag resonerade att fläkten ska gå neråt eftersom den inre antec fläkten blåser den varma luften från hårdiskarna och sedan och blåser bort den varma luften från PSU:n via det nedre utaget.

Om man väljer uppåt så blåser fläkten rakt in i taket och värmer upp den inre kabinetten.

Antec fläkten suger luft från HDDns och blåser bakåt ut mot nätdelen finns. (beror på också hur man installerat antec fläkten)
Corsair fläkten suger luft inifrån från chassit, blåser inåt i nätdelen så all varm luft blåses ur nätdelens bakdel.
Då det är samma mellanrum på nätdelens "fläkt" både "uppifrån/nedifrån" efter installation, så spelar det ingen större roll hur man nu vill ha det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
spelar ingen roll har provat båda
har mit neråt för kablarnas skull

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.