SweClockers foldinglag intar plats 50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Den segar inte ner nått alls förrutom om man ska spela (glömmer man stänga av foldingklienten går det uuuuuuuuuubersegt hehe).
Filmer går att glo på utan problem.

. [/B]

just nu sitter jag o foldar, lirar, tankar, spelar musik, och msn. märker inte någon större skillnad på spelprestandan. då kör jag även Core Priority på

"low -> Foldingen får lite högre prioritet och har lite mer förtur på processor-cykler än andra program."

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk
Medlem

sitter med ubuntu, och valt att clienten skall köras med prioritet 0. och den känns knapt. iofs spelar jag inte på den bara surfar, lyssnar på musik etc etc.
höjer dock effekten med 50W från 110W till 160W. har kört datorn utan att stänga av den $(uptime)

21:33:05 up 12 days, 13:31, 5 users, load average: 1.73, 1.75, 1.64

får ta att köpa mig 4st phenom med 4microATX och 4 desktop chassin och en hdd och lite nätverkskort och börja folda lite seriöst.
dock är det en riktigt värdelös klient till linux (inget GPU bara SMP). den går inte att köra som service på ett lätt sätt.
man måste skriva massa init.d script själv, och ett extra script som fixar prioriteten för Fah_Core varje gång den blir klar med en WU tillbaka till 0 från 19.

Visa signatur

Bärbar: bösbook, bösbook pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Men jag hittade ingen länk till clienten eller så, någon som kan länka så jag kan hjälpa till lite?

Här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Vill gärna hjälpa till men förstod inte första gången jag testade, är det någon kunnig som har lust att hjälpa mig punkt för pricka med hjälp av t.ex. msn, isåfall skicka gärna PM

Det finns riktigt schyssta guider här. Har du några frågar efter att du läst igenom den guide som passar dig, skapa en tråd i forumdelen, så löser vi det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
ati client 1 funkar med dom korten om jag inte mins fel

Rätt, dessvärre plockade dom bort den klienten för ett tag sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Dock tycker jag det är dags att man fixar en egen forumdel för foldingen.

Du har visst missat att Foldinglaget har en egen forumdel numera

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tesuki
dock är det en riktigt värdelös klient till linux (inget GPU bara SMP).

Det går att köra via WINE, men det är nog lite pyssel har jag för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tesuki
den går inte att köra som service på ett lätt sätt. man måste skriva massa init.d script själv, och ett extra script som fixar prioriteten för Fah_Core varje gång den blir klar med en WU tillbaka till 0 från 19.

Jag tror finstall fixar det lite lättare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero Det finns riktigt schyssta guider här. Har du några frågar efter att du läst igenom den guide som passar dig, skapa en tråd i forumdelen, så löser vi det [/B]

Okej tack

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

höhöhö ingen som scannar efter utomjordingar? : D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Jag tror finstall fixar det lite lättare.

nja jag är en jobbig person och det där verkade för lätt, så tror jag bygger nygra lätta BASH script som gör det åt mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det går att köra via WINE, men det är nog lite pyssel har jag för mig.

verkar som något man skulle testa. får ta och kolla up det.

Visa signatur

Bärbar: bösbook, bösbook pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ScourgedCerberus
höhöhö ingen som scannar efter utomjordingar? : D

jag kör seti..

förresten, är detta ett screenshot på ET som ringer långdistans?

http://fenix.tjohansson.com/bilder/index.php?dir=%2Fscreensho...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Trevligt. "Förr" körde jag SETI@Home men de la ju ner det ett tag vill jag minnas. Funderade på att börja igen när de startade projektet igen men jag tyckte Folding@Home verkade vettigare, tydligen valde jag "rätt" lag också. Så allt är helt och hållet Sweclockers förtjänst att jag sitter och Foldar nu!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Intel hade ju något projekt förr också där dom sysslade med cancerforskning, minns inte vad det hette bara, har för mig det kunde heta GRID, sysslade med lite olika projekt men var främst mot cancer.

Visa signatur

Every day sends future to past

Permalänk
Inaktiv

Inga problem sedan starten. Funkar fint. Man kan ju justera hur mycket CPU den ska använd. Starkt jobbat!

EDIT: Vi har plats 49 nu

Permalänk
Medlem

Är denna fråga dum, eller hur gör jag för att få texten SweClockers Folding vid mitt namn här i forumet? Jag är med och foldar både med cpu- och gpu-klienter.

Letar även utomjordingar i SETI teamet Sweden, men har strypt cpu-användningen på den till bara 10% till förmån för foldingen istället.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Är denna fråga dum, eller hur gör jag för att få texten SweClockers Folding vid mitt namn här i forumet? Jag är med och foldar både med cpu- och gpu-klienter.

Letar även utomjordingar i SETI teamet Sweden, men har strypt cpu-användningen på den till bara 10% till förmån för foldingen istället.

Ta en titt i folding FAQ:n

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=79384...

Permalänk

Bra jobbat folk
Nu är jag igång och foldar igen

Permalänk
Medlem

Om man bara fick ha igång sin dator 24/7