Commodore utmanar Eee PC

Permalänk
Melding Plague

Commodore utmanar Eee PC

Tillverkaren Commodore rapporterar att de kommer att ge sig in i marknaden för små och billiga bärbara datorer. Detta betyder ett frontalangrepp på starka medtävlare som Asus Eee PC och MSI Wind.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt... vill ha...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

En mini skall i dagens läge kunna innehålla 3g och bluetooth med tycker jag. Minst 3g iaf, så man kan surfa fritt på fältet utan att behöva vara beroende av Wlan hotspots eller ställen med internet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att de nördar till denna lite mer.

Så vackert det skulle vara att vandra omkring med denna bärbara Commodore. Jag är helt klart beredd att lägga en tusing extra på denna för märkets skull.

Permalänk
Medlem

För alla som säger "snygg" "vill ha" mm så kan ni lika gärna gå o köpa en Elonex Webbook, samma dator fast med ett annat namn på.

http://www.engadget.com/2008/09/02/commodore-impresses-with-p...

http://www.phonehouse.se/laptops/laptops/elonex-webbook

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
För alla som säger "snygg" "vill ha" mm så kan ni lika gärna gå o köpa en Elonex Webbook, samma dator fast med ett annat namn på.

http://www.engadget.com/2008/09/02/commodore-impresses-with-p...

http://www.phonehouse.se/laptops/laptops/elonex-webbook

De är ju namnet man vill åt

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De är ju namnet man vill åt

Alla har väl en skrivare hemma?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

kör nog på min amiga 1200 ett tag till

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Amiga 500 ska det ju vara...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Move.L #gief, 4.w

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Alla har väl en skrivare hemma?

Vem skriver ut något längre :S

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De är ju namnet man vill åt

Måste hålla med om det!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom glömmer 2 viktiga detaljer på ALLA pc som tillverkas.

Om en 10" skärm ryms sätt dit en sätt inte bara in en 9".
Musplattan ska vara i samma format som skärmen och vara stor så den går att använda.

Permalänk
Medlem

Är det 9" eller 10" skärm på den?
Byt CPU mot en VIA Nano och uppgradera med 160GB HDD, 3G-modem och blåtand så är det själv klar vinnare.

Permalänk
Medlem

Mycket retro, mycket snygg! Vilken nostalgi alltså...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Mycket retro, mycket snygg! Vilken nostalgi alltså...

öööö?
vad speciell den är.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Är det 9" eller 10" skärm på den?
Byt CPU mot en VIA Nano och uppgradera med 160GB HDD, 3G-modem och blåtand så är det själv klar vinnare.

10" http://www.commodorecorp.com/repository/document/90.pdf

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T'nT
Tråkigt att dom glömmer 2 viktiga detaljer på ALLA pc som tillverkas.

Om en 10" skärm ryms sätt dit en sätt inte bara in en 9".
Musplattan ska vara i samma format som skärmen och vara stor så den går att använda.

Vem har sagt något om 9 tums skärm? Detta är exakt samma dator som Elonex Webbook, alltså 10 tums skärm, 80Gb hårddisk, Windows XP och allt annat goot.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Var inte med på c64-tiden, men jag måste säga att det där är den snyggaste lilla bärbara hittills

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

blir till att skaffa en liten bärbar snart och denna står högt upp på önskelistan

Permalänk
Medlem

Personligen, om jag ändå ska betala 4000, tar jag en "riktig" bärbar med 15,4" skärm för samma pris.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
10" http://www.commodorecorp.com/repository/document/90.pdf

Med blåtand (tillval), 3-cell/6-cell batteri, HD-ljud och flera färget att välja på.
Ser jag mycket bra ut!
Synd då bara att att det inte är deras gamla chipset och CPU.
Jag får vänta lite till på nästa modell

Permalänk

ÅÅÅÅÅÅH! Jag vill ha!

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Avstängd

Ball. Skulle köpa den om den kom med linux och 3g.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Grym design, skulle köpa den enkom för loggan. Commodore Amiga500 fostrade ju mig!

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Saknar som sagt lite funktioner jag skulle vilja ha... men nästa modell kan det nog bli köp av.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Personligen, om jag ändå ska betala 4000, tar jag en "riktig" bärbar med 15,4" skärm för samma pris.

Portabiliteten är den viktigaste faktorn enligt min mening. Ponera att du ska ta med dig en bärbar dator varje dag till tex jobbet, skolan. Efter ett par veckor har du lessnat på att ta med dig 15,4".

Permalänk
Medlem

Nej men kolla! Den ser ju rätt snygg ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Nej men kolla! Den ser ju rätt snygg ut.

Ja <3

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Stor vill ha faktor på den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin