Är du en "Gamer"?

Permalänk

1. Beskrivning:
30, pojke, singel för alltid, klädstil bryr mig inte, praktiska kläder, politik läggning så har jag en annan verklighetsuppfattning än den nutida allmäna västerlänska, annars åt höger.
2. Boende:
Själv i en liten 1:a (lägenhet).
3. Arbete/ Studier:
Blandat inom industriellteknik.
4. Fritid:
Samma som Arbete/ Studier, problemet är bara att jag vill kunna så mycket, men ändå så är jag så förbaskat extremt lat och inte vill kämpa det minsta. Min enorma motivationsbrist hjälper nog till.
5. Kultur:
Filmer som handlar om framtidensteknik och diverse problem, gärna aliens som inte pratar engelska. Musik sådant som går på radion. jag bryr mig inte så mycket.
6. Pengar och prylar:
För tillfället bara mat och hyra, men då jag får mer pengar så bara det jag behöver. Jag har tröttnat på all j-vla onödigt dritt som butiker vill lura på en. Visst en xbox360 köpte jag för ett tag sedan...
7. Kost:
Husmanskost lagar själv, äter ute då jag gör något ärende ute.
8. Fint/Fult:
Stilrent, det ska se så enkelt ut som möjligt.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Mest FPS.
Mest spelar wolfenstein Et och gta4, typ de enda jag spelar nu.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
xbox360 och lite pc tills wolfenstein släpps på xboxen
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
I medel 1h per dygn och det är på kvällen då det är dritt på tvn. Visst lite mer just nu då xboxen är ny.
9.4 Var och hur spelar ni?
Enbart hemma.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Nästan inget i medel, visst xbox360 kostade lite den den har jag förhoppningsvis i över 5år. Likaså finns det gott om demospel och spelen blir snabbt billiga.
9.6 Behov och önskemål:
Någon att spela emot, helt klart det enda jag saknar.
9.7 Normer och jargong:
Fördom.. Fjortisspråk
10. En "Gamer":
Fördom.. Ungdom oftast kille som lägger ner för mycket tid på att spela, på fritiden umgås den med personer med samma problem.

***
Jag är ingen typisk gamer, men är en sådan som enbart spelar för att fylla upp dötid.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

1. Beskrivning:
25, man, sambo, blandat med "normala" kläder och hoody, piratpartist, bild uteblir.

2. Boende:
Bor med min sambo i en villa ute på landet, åkrar, fält och bondgårdar runt omkring, 1,5 plansvilla tomt på 2500 kvadrat meter.

3. Arbete/ Studier:
Jobbar som IT-Tekniker på ett Lasarett

4. Fritid:
Föredrar mest att sitta framför datorn och spela eller kolla på film, dock så är det en del saker runt huset som att klippa gräsmattan och klippa häckar och hugga ved och liknande som tar en hel del tid. Engagerar mig också en del politiskt som att läsa bloggar och forum.

5. Kultur:
Lyssnar på det mesta men gillar mest hiphop/rap stilen. Älskar actionfilmer och kollar på en del serier så som: Heroes, Sjukhuset, Simpsons, Southpark etc.

6. Pengar och prylar:
Mestadels räkningar typ el, vatten och soptömning. Blir det nåt över så sparas det undan och eller läggs på möbler och elektronik som behövs för tillfället. Innehar 42" wide tv, asstor skinnsoffa, öppen spis, biljardbord etc.

7. Kost:
Lagar all mat själv hemma tillsammans med min sambo, äter väldigt sällan ute, det är mest när man inte orkar laga något för man kommer hem sent på kvällen, Vad som lagas varierar från soppa till gravad lax.

8. Fint/Fult:
Gillar mörkt och blankt, det ska vara snyggt och lite stil på det men det kan också innebära nån snygg toning på ekmöbler eller liknande. Vad gäller elektronik ska det vara svart och blankt och eventuellt lite "häftiga" lampor som blinkar och har sig.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Mestadels RPG men även en del strategi a la Commandos. Spelar nästan uteslutande World of Warcraft för tillfället.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Innehar dator, PS2, Gamecube och Wii. Gillar datorn mest då jag inte har möjlighet att spela konsol så ofta eftersom sambon ockuperar tvn på kvällarna

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
18-23 på vardagar och när jag får tid över på helgerna kan variera från 1 timme till 10 timmar på en dag.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma till 99% och ibland åker man på LAN hos nån polare

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Ingenting mer än månadsavgiften till WoW och eventuell hårdvara som kan behövas för att datorn ska fungera.

9.6 Behov och önskemål:
Nej inte direkt.

9.7 Normer och jargong:
Absolut finns det det. Men är man en gamer så kan man lingon. Kan man den inte eller är ny i gamet så är det bara att fråga så berättar folk(om det inte är 14åringar för många av dom kan vara rätt otrevliga)

10. En "Gamer":
Passionerad för det han/hon spelar. Ordentligt insatt i alla aspekter av spelen man spelar och diskuterar gärna i det oändliga om för och nackdelar.

11. Övrigt
Inte vad jag kan komma på

Edit: stavfel

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
24, man, singel,billiga (HM) och löst sittande kläder, röstar oftast på miljöpartiet för deras syn på miljön.

2. Boende:
Hos föräldrar, i lägenhet, nybyggd designad vindsvåning centralt i Stockholm

3. Arbete/ Studier:
Pluggar till gymnasielärare i biologi och naturvetenskap

4. Fritid:
Spelar datorspel, motionslöper (ca 10km 2X/vecka), gymmar periodvis, fiskar, går i skogen, lagar mat, pluggar i genomsnitt ca 5 h per dag

5. Kultur:
Lyssnar mest på elektronisk musik, kollar på alla slags genrer av filmer, blir mest faktaprogram på TV, går ibland på naturvetenskapliga museer och olika utställningar

6. Pengar och prylar:
Sparar allt till att köpa en egen lägenhet, nyligen spenderat ca 100 000 på en halvårsresa, har en 4 år gammal dator

7. Kost:
Äter nyttig och dyr mat då jag bor hemma (ca 25-50 kr per måltid), lagar all mat till mig själv och mina föräldrar, äter i stort sätt aldrig ute.

8. Fint/Fult:
Vitt, stilrent och sparsmakat går alltid hem. Gärna med växter här och där. Tycker Ikeas möbler är ganska fula med sina synliga muttrar och överdriva enkelhet. Elektronik är oftast ful och borde vara dold/diskret. Sladdar är det fulaste som finns.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
RPG (Diablo 2, Baldurs gate, Fallout, Elderscrolls)
FPS (Halflife 2)
Strategi (Heroes of might and magic 3-5, Civ4, WC3)

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Uteslutande dator.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
kl 22-24 till vardags. På helgerna händer det att man sitter hela dagen.

9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar alltid hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
ca 3000 kr per år (inkluderat datorköp var 4-5 år)

9.6 Behov och önskemål:
Skulle hemsk gärna vilja ha en ergonomisk fåtölj som är gjord för att spela datorspel i. Alltså skulle den ha justerbara stöd för tangentbord mus och skärm. Vore bra om man kunde dölja undan dessa stöd när man inte spelar så att den ser normal ut.

9.7 Normer och jargong:
Tar till mig de vanligaste förkortningarna som hör ett specifikt spel till men slänger mig inte med "leet-speak" eller dyligt. I multyplayer ska man självklart inte använda sig av fusk eller program som skapats av andra än spelutvecklaren. Att utnyttja buggar är osportsligt och tråkigt.

10. En "Gamer":
En man som ägnar en stor del av sin tid till spel. Han har svårt att kontrollera sitt spelande om han är ledig och inte har något brådskande ärende. Nästan alltid singel.

Edit: Fint/fult

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
25, pojkvasker, Sambo, jeans osv , Ej insatt i politiken

2. Boende:
I en 1:a , välfylld lägenhet, Normalt ställt med mycket prylar & möbler

3. Arbete/ Studier:
Jobbar som lager ansvarig/lager arbetare.

4. Fritid:
Sen jag flyttade till KGA så har man inga kompisar alls här så. fritid har man gott om

5. Kultur:
Eletronisk musik , alla film genrer osv

6. Pengar och prylar:
Jag lägger mina pengar på film & eletronik.
50" tv , nintendo ds , xps 1530, ps3, hd-dvd. 180+ filmer , serier , boxar osv.
Samt möbler.

7. Kost:
Hemlagat 7 dagar i veckan (om inget kommer i mellan)

8. Fint/Fult:
Allt som går bara i svart/vitt.
Våga sätta färg på tillvaron.

9. Spel:
9.1 WoW , Settlers 4 Gold , sims 2, GTA , Colin mcrae dirt , battlefield bad company
9.2 PC & PS3
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
9.4 Hemma , då när sambon har annat för sig osv. eller när hon inte är hemma.
9.5 Vet ej
9.6 Vet ej
9.7 Vet ej
10. Det är upp tillvar och en, använder inte ens ordet gamer för en person.
11. Nae

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
21, pojke, sambo, Cashrat (Casual brat), stenhårt röd
2. Boende:
Sambo Hos föräldrar i en generationslägenhet (en lägenhet i en villa)
Villan är en 2 planare på lite över 200kvm som är placerat på en liten kulle ca 4:a mil norr om Stockholm. Vi har en relativt stor trädgård som även denna är uppdelad i 2 plan, dvs den ena sidan av kullen har ett litet berg som dalar ner till nästa gräsplätt. Närmast vägen står ett dubbelgarage med en extra carport.
3. Arbete/ Studier:
Arbetar inom IT-utveckling på BYGGmax huvudkontor som ligger i Solna.
4. Fritid:
På min fritid så spelas det gärna datorspel som CSS och WoW. Men det tittas även en hel del på film och designas lite för privat bruk och eventuellt blir det så att jag genomför mina designer (möbler, inredning)
5. Kultur:
Action är den genre som tilltalar mig mest när det kommer till filmer men jag tackar inte nej till att se en annan sorts film då de är så avkopplande efter en lång dag på jobbet att korka upp en flaska vin med tösen och en skön film eller så tar man en cognac och drar igång die hard 1 . När det kommer till musik så är jag en oldschool techno lover. Sväljer även en hel del svensk- , amerikansk - underground hiphop. Något jag inte tål när det kommer till just musik är RnB och mainstream "hip hop" som spelas dagarna i ända på typ the voice.
6. Pengar och prylar:
Elektronik prylar är något som jag spenderar mycket av mina pengar på. Sitter på 2st stationära datorer, en laptop och snart en server. Har en Cannon EOS 400D som jag avgudar, dock är jag fruktansvärt dålig på att ta kort. Annars så har jag mycket designprylar från elektronik världen och nästa inköp skall bli "iPod grisen" endast för att den är så otroligt söt att titta på.
7. Kost:
Jag äter mycket saker, men det finns ungefär lika mycket saker som jag inte äter och defenetivt är jag jobbig när det kommer till combinationer.

Saker jag inte äter:
Köttbullar (kan endast avnjutas 2ggr per år och det är efter Dreamhack)
Korv (Ölkorv är ett undantag)
Kyckling
Blodpudding
Pannkakor/Våfflor
Har välldigt svårt för ris
Smör
etc.

En mystisk combo som jag äter som inte så många andra ens skulle tänka på att göra är:
Rostad macka (ljust bröd) med marmelad (apelsin) med skinka och tomat toppa med lite örtsalt.

8. Fint/Fult:
Mitt öga njuter när möbler är pianolackade med kromade detaljer! Men det finns även möjligheten att köra samma combo fast med högblankt vitt med krom. Färgmässigt och utstickande skall endast dekorationerna vara. Stora hyllor vill jag har i svartbetsad ek eller dylikt. Sen färger på väggar i rum är en stor variation men det finns inte så mycket som kan gå fel när du har en fondvägg med en dekoration på.
Ett rum med cafe latte färgade väggar och en mörkare färg som fondvägg med vit dekoration på med resterande möbler i svart, krom och svart bets. Det är inget att bråka om!
Klädesmässigt så har jag mycket diskreta färger när jag kommer till jobbet, vill inte se ut som en clown direkt. På fritiden är det lite mer varierande, då kan man koppla av i ett par sköna mjukisbyxor, ett par baggie jeans och en mysig tjocktröja (dessa med lite mer aggressiva färger). Anledning till detta är för att skilja av stressen på jobbet från avkopplninge i hemet.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Genre FPS och MMORPG.
Väntar på RA4, SC3, WoW-WotLK osv.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Dator är det som faller bäst på plats men äger även en xbox 360, detta enbart för att köra fighting spel som gör sig bäst på console.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Så mycket som möjligt och det kan generera upp till 6h om dagen (kväller, nätter).
9.4 Var och hur spelar ni?
Jag spelar hemma, men åker iväg 2 ggr per år till Dreamhack för att få vara den nörd som bor inom mig. Spelar alltid Multiplayer då Singleplayer ofta är mycket dåligt och man lär sig ganska fort hur datorn "tänker" när han gör "sina drag"
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Alldeles för mycket pengar, på ett år kan jag bränna 30-40000kr (siffran är dragen från höften, gissar på att de är mer) på uppgraderingar, månadskostnader och nya spel.
9.6 Behov och önskemål:
En stol som ger bra comfort och är utrustad med inställbar värme för kalla nätter. Stolen skall även vara strömsnål och inneha möjligheten att koppla in sina hörlurar i (stolen och datorn kör via trådlöst ljud) så man slipper köra över sladden till sitt headset.
9.7 Normer och jargong:
Absolut finns det sånt. En "oskriven lag" är öga för öga, tand för en tand. Dvs gör någon en fuling mot dig är det fritt fram att göra en tillbaka. Sen blandar vi in engelska termer i vårt språk och kör gärna med förkortningar, detta är för att alla ska veta vad det är som gäller och att det skall gå fort att skriva.
10. En "Gamer":
En typisk gamer är en person mellan 15-26 som tycker det är trevligt att avnjuta spelandets värld och som uppskattar ett välplanerat spel. I mina ögon blir du inte en gamer förens du i stort sätt inte kan slita dig från spelet utan kan spela i timmar utan att ledsna. Din attityd skall även vara possitiv och trevlig. En riktig gamer ser till att inte vara den som ingen vill spela med.

Mvh
Christian Grönroos

Kanonkula
70 Sub - Rogue @ Argent Dawn
Ajdol
70 Frost - Mage @ Argent Dawn

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)

Permalänk

jadu

1. Beskrivning:
16, Kille, singel, jeansbyxor o svarta tröjor, ej politiskt intresserad
2. Boende:
Hos föräldrar
3. Arbete/ Studier:
Studerar, Teknik
4. Fritid:
Spela på min dator lr mitt xbox360. ledig helger.
5. Kultur:
Gillar: Power och heroic Metal, Simpsons o dylikt. Ogillar: Hip-hop, rap och tekno
6. Pengar och prylar:
Spenderar min pengar på ny hårdvara o mjukvara till dator och xbox.
7. Kost:
Äter det som bjuds hemma, lr det ja lagar. men mest pizza lr nudlar.
8. Fint/Fult:
Svart, o mjuka färger. storbystade tjejer med platta magar. (Svår fråga att svara på, väldigt omfattande)
9. Spel:
Gears of War, Counter-strike source, Garry´s mod, Half Life 2, TES Morrowind, TES Oblivion, Warcraft 3, Guitar Hero 3, Rock Band. Ska köpa: Portal, Warhammer Online och Funderar på Force Unleashed
9.1 Vilka spel spelar ni?
FPS, SRPG, MMORPG, Strategi... typ det mesta
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Xbox360 o min kära dator (xbox e bäst)
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Typ jämt, när ja kommer hem från skolan tills ja lägger mig. o helgerna, när ja vaknar till ja ska sova.
9.4 Var och hur spelar ni?
Mest hemma, men tackar nästan aldrig nej till ett lan =D
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Mycket, typ allt men sparar rätt mycket också men det ja spenderar går till spelandet
9.6 Behov och önskemål:
Nej kan inte komma att tänka på nått just nu... finns det USB-Micro? =D
9.7 Normer och jargong:
Asså ja de e klart, jamenar alla riktiga gamers känner ju till alla förkortningar o slang som cirkulerar på nätet. fast det är olika från spel till spel på hur man tolkar olika förkortningar,(som tex. "y" :som kan både tolkas som alla noobs tolkar den som "yes" men edt igentligen borde tolkas som "why") det finns väldigt många olika Normer o sånt skit
10. En "Gamer":
En riktig gamer som mig själv o mina vänner SKA INTE ha nått annat socialt liv änn sina spel, om man vill ha nya vänner skaffar man dem på nätet. inga undantag(de som spelar typ CSS lr WOW o sen drar ut på kvällarna på fotbollsträningar o sånt skit e inte riktiga gamers!)
11. Övrigt
Nej...

/MvH
MiU | Kaarlberg

Permalänk

1. Beskrivning:
17, Man, Singel, Dyrt, liberal
på dig själv
2. Boende:
Hos föräldrar i radhus i barnvänligt område i Göteborg
3. Arbete/ Studier:
Läser Samhälle/Ekonomi
4. Fritid:
Spelar fotboll, umgås med kompisar och Dator. Har ganska mycket fritid.
5. Kultur:
Allätare, gillar många olika sorters musik, mycket "chill" atm. Kollar mest Action/Äventyr/Thriller men även drama/komedi ibland.
6. Pengar och prylar:
Lägger alla mina pengar på kläder, datorgrejjer och godis/snabbmat, vi har det ganska bra, sitter på ett 5tal bra datorer, platt TV, Mediadator etc
7. Kost:
Äter vanlig kost 6 dagar i veckan, blir väll snabbmat ungefär 1-2 ggr. Småäter en del också
8. Fint/Fult:
Högblankt, slimmat, dyrt, elegant.
9. Spel:
9.1 Bf2, Crysis, Gow, MOUNT & BLADE, Mercenaries 2.
Spelar mest FPS men även RPG och Strategi.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Äger PC och äldre Xbox, spelar bara på PC, hos/med vänner en del xbox360
9.3 Hur länge?
ca 1-2h dag mest på eftermiddagen.
9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar för det mesta hemma, älskar att lira ett bra singleplayer men lirar då och då med polare, mest sport och en del action. Nån gång i månaden blir det väll Internet Café
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
ca 1000kr/år
9.6 Behov och önskemål:
Nej inte direkt, ett nytt grafikkort ligger dock på inköpslistan.
9.7 Normer och jargong:
Nej, vill inte påstå det, ibland stöter man på yngre som beter sig omoget och stoltserar med att de lärt sig nya könsord men oftast tycker jag det är ganska bra atmosfär.
10. En "Gamer":
En person som spelar ett flertal timmar varje dag, använder uttryck som "ffs" "omg" "lol". Klär sig i hoodtröja.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
22årig straight kille. Singel och lever livet. Klär mig inte något speciellt utan det som är skönt. Politik är inte ming grej.

2. Boende:
Ensam i en 1a

3. Arbete/ Studier:
Arbetlös för tillfället. Dock truckkorts-utbildning 23/9-2008

4. Fritid:
Datorn, Polarna, LAN, Film, Gym,

5. Kultur:
Metal/Hårdrock är det jag lyssnar på mest. Lyssnar på det mesta i övrigt.

6. Pengar och prylar:
Just nu har jag inte så mycket pengar över varje månad. Men blir att spendera på bilen en tid framåt. Som det känns just nu iaf.

7. Kost:
Äter på tok för mycke skräpmat. Hemma gör jag gärna köttfärssås med fullkornsmakaroner, smaskens!

8. Fint/Fult:
Beror väll lite på vad det är. Något som är väldigt fint är Ford Mustang Fastback från 1967 eller 68. Gärna "bullitgrön", blå eller röd!

9. Spel:
9.1 Mest FPS, C-S är väll det jag lirar mest skulle jag påstå. Även endel bilspel samt lite role playing ala Diablo 2

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC. Dock är bilspel bättre på konsol.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Är lite olika. Men är mest på kvällarna.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma över internet med polarna.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte så mycket. Bara om det kommer något nytt intressant spel.

9.6 Behov och önskemål:
Kan inte komma på något speciellt för tillfället.

9.7 Normer och jargong:
Språk och språk. Finns vissa förkortningar. Vissa missbrukar detta "språk" mer vissa inget alls.

10. En "Gamer":
En som tycker att det är kul att spela lite då och då. Tycker inte man behöver sitta flera timmar om dagen bara för att kalla sig själv för gamer.

11. Övrigt
Inget speciellt här heller

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

1.
Man 28 år, sambo sedan 6 år, sportigt/casual, inte politiskt aktiv men högerorienterad.

2.
Med sambon i villa i mindre tätort, inga barn ännu men 5 katter och lite fiskar.

3.
Arbetar sedan 2000 som Tullinspektör är även utbildad undersköterska.

4.
Mycket filmtittande, ser/åker på motorsportevenemang (rally, F1) samlar och modifierar diecastmodeller 1:18. Musikintresserad. Umgås och diskuterar gärna med vänner. Cyklar/tränar lite på MTB/XC. Gymmar lite på jobbet.

5.
Är allätare vad gäller musik, men avskyr amerikansk pekmusik (läs hip-hop) gillar musik och filmer som berör, gärna allvarligare historier. En film som känns "jaha den var ju ok" är en dålig film. Älskar sit-coms; Vänner, Spincity, Fraiser mm. Gillar inte skräckfilmer, men är galen i Maffiafilmer. Verklighetsbaserade/dokumentära filmer och böcker gillas skarpt.

6.
Mycket pengar går in i huset, renovera gör man ju ständigt, räkningar mm. Annars går slantarna till en hel del teknikprylar, resor biobesök och mat på resturang. Glömde nästan Diecastmodeller.
Prylar man har..PS3, 42" plasma, två stora 3-sitssoffor, ett gäng datorer, ett par MP3-spelare, några mobiler, 100+ PC-spel.
Ett 20-tal modeller. Två bilar då både jag och min sambo pendlar.

7.
Gillar att laga god mat om jag får laga till fler än mig själv. Går väldigt gärna ut på resturang och äter gott, kan lägga mycket pengar på god mat.
Gillar rött kött, men även grönsaker och fisk (ex. Sushi) ett gott brittiskt ale (Bombardier) är heller aldrig fel. På jobbet blir det lite av varje; matlåda snabbmat då och då, även findus "plast"lådor slinker ner.

8.
Stilrent är ledordet. Krusiduller och blommigt eller massa färgstarka mönster är inget för mig. Som fondvägg fungerar dock en mönstrad tapet, men det skall vara återhållsamhet vad gäller färgerna.

9.
Blev i Januari 2007 övertalad av några kollegor att testa Wow fast jag svurit på att aldrig göra det, spelade hela 2007 ibland för mycket för mitt eget bästa, tröttnade sedan tvärt och har knappt spelat något alls i år.
Annars blir det mycket FPS, gärna lagbaserad multiplayer speciellt BF2, har lirat i klan/ligor tidigare dock inte nu.
Racingspel/(simulatorer) ligger varmt om hjärtat, Live For Speed/GTR/Richard Burns Rally är exempel på några titlar.
Gillar även RPG/äventyr. Fallout 2 äger. Rankar Outcast som det bästa spelet genom tiderna, på delad andra plats kommer Deus Ex och Mafia. Har tidigare spelat en hel del RTS som Starcraft C&C Generals Warcraft 3, men blivit mindre det sista åren. De två senaste utspelade singelplayerspelen är Half-Life Episode 2 samt Call of Duty 4, är för övrigt löjligt förtjust i Portal.

9.2.
Helt klart PC på första plats, men även lite på PS3:an. Äger även en XBox samt Sega Mega Drive.

9.3
Spelar kanske i genomsnitt 1,5-2h/dag, blir nog mer när höstmörkret kommer.
Svårt att ta en genomsnittlig siffra, då det kan gå dagar utan spelande för att sedan bli 7-8 timmar på en dag. Då jag jobbar på schema så har jag lediga dagar mitt i veckorna, så det varierar väldigt.

9.4
Till 99% hemma, ofta multiplayer med polare.

9.5
Köper högst ett spel/månad, köpte ett nytt grafikkort (HD4870) i augusti i år och en G9-mus nu i september, det är den enda hårdvaran som införskaffats på över ett år.

9.6
Ett playseat för bilspelen, stöd för tangentbord och mus i samtliga PS3 spel och jag skulle förmodligen överge PC:n

9.7
Förutom vissa nördtermer som yttras i rätt sällskap då och då så nej, inga normer vad jag vet.

10.
För mig; En person som har spelandet som hobby.
För allmänheten; Troligtivs fortfarande till viss del en person-kille som är 15år finnig, lite lönnfet utan social kompetens pimplandes Joltcola och som sitter och svär vid datorn när han blir skjuten i CS.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
17 år, Man, singel, stilrent, högerorienterad i det svenska samhället.
2. Boende:
Bor i en 3:a med mor och bror.
3. Arbete/ Studier:
IT - 3D/Visualiersing på Gymnasium.
4. Fritid:
Dator/Gym. (bra combo ^_^) Umgås med vänner om tillfälle ges.
5. Kultur:
Allätare när det kommer till musik. Ganska kräsen när det gäller film. Gillar filmer som 25th Hour, Pulp Fiction, Crash, 21 Gram.
6. Pengar och prylar:
Jag försöker hålla hårt i mina pengar. Jag lägger mina pengar på kläder/datortillbehör/komponenter.
7. Kost:
Jag äter hemlagad mat (husmanskost) för det mesta. Det händer att jag äter ute om man är med vänner.
Jag har svårt att äta frukost men lunch och middag är inga problem. Det brukar bli ett mellanmål på eftermiddagen också så 4 gånger om dagen ungefär.
8. Fint/Fult:
Stilrent. Men jag gillar även mycket färger. Fast det ska vara en bra kombination då med färger. Svårt fråga.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Jag är nog en rätt inkörd FPS-spelare. Dock så kan spel som GTA IV få smita in ibland. Jag är fruktansvärd dålig på RTS eller strategi spel överhuvudtaget.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC. Jag gillar överklockning och datorkomponenter samt att jag spelar mest FPS-spel så PC'n är ganska perfekt för mig.
9.3 Vardagar - ett par timmar på kvällen.
Helger - Hela kvällarna.
9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma och online.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Oj, svårt. Jag har faktiskt ingen aning. Jag vill nog inte veta det heller.
9.6 Behov och önskemål:
Jag är nöjd med det som jag har.
9.7 Normer och jargong:
Man säger ju ord som "FPS-drop" eller "Fryslagg" mycket oftare och det kan ju låta väldigt annorlunda för en person som inte spelar.
10. En "Gamer":
En person som spelar datorspel regelbundet och har koll på kommande spel samt är villig att lägga ut pengar på det som på vilken annan hobby som helst.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
19 år, man, singel, jeans och någon typ av polo, t-skjorta eller skjorta, blandad politisk läggning, med kanske lite lite vänsterdragningar.
2. Boende:
Hemma hos föräldrarna. Ett helt vanligt rött egnahemshus med vita knutar.
3. Arbete/ Studier:
Har avklarat gymnasiet och jobbar ett år som stuvare. Ska försöka komma mig in på någon juridisk linje nästa år.
4. Fritid:
Just nu har jag väldigt mycket fritid, eftersom jag bara jobbar deltid och alla vänner ligger i lumpen. Min fritid går åt till filmtittande, spelande, kaffedrickande, festande på helgerna och sitta hos kompisarna och göra något av föregående och snacka skit.
5. Kultur:
Mest klassisk rock eller psykadelisk rock, men även lite nyare typer av metal och en del gammal pop. Största delen av den musik jag lyssnar på kommer från åren 65-75 (ish).
6. Pengar och prylar:
Just nu sparar jag mina pengar för framtida studier, men före jag började spara blev det mest tekniska grejer, resor och festande. Jag har nog köpt på mig all hemmaunderhållning någon i min ålder kan tänka sig köpa.
7. Kost:
Allt möjligt, men mest husmanskost. Lättlagat före gott, men också nyttigt. Sen äter jag också rätt mycket micromat, speciellt på jobbet.
8. Fint/Fult:
Vitt eller svart spelar ingen stor roll, bara det matchar med annat. Slimmat är väl trevligt det också, men inte för kläder. Jag gillar inte för åtsittande kläder, dock inte för lösa heller.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Allt som är intressant, men RPG och MMORPG är nog de jag gillar mest. Sen är äventyr, FPS eller strategi alltid trevligt som omväxling.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC och Xbox 360.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Ett par timmar om dagen, men det varierar mycket på vad jag gör annars. Vissa dagar kan jag spela 12 timmar (speciellt nu när vännerna är i lumpen och jag har ett nytt MMORPG i handen) medan jag inte spelar alls andra dagar.
9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma, dock åker jag på LAN ibland. Spelen är mest multiplayer med vänner, men också rätt mycket singleplayer. Spelhall har jag aldrig varit på, eftersom det inte finns någon inom hundratals kilometer.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Ett par tiotal euro i månaden, antar jag.
9.6 Behov och önskemål:
En klocka som förlänger dygnet vore trevligt.
9.7 Normer och jargong:
Massor. Det beror bara på var man tittar. Oftast har ju olika spel egna uttryck också.
10. En "Gamer":
Det går inte att säga, eftersom det finns så många olika typer av gamers. Hardcore, casual och allt däremellan. Allt från den stereotypa tonåringen som blir mobbad i skolan och spelar WoW för att göra upp för sina problem till 40-åringen som spelar för att ta det lite lugnt efter jobbet. Själv är jag en gamer, men typisk är jag nog inte.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Re: Är du en "Gamer"?

1. 14 år gammal, kille, singel, jeans och T-shirts, hoodtröjor. Ger fan i allt som har med politik att göra.

2. Bor med mina föräldrar och 3 av mina bröder, 1 av dom har flyttat så jag har fyra. Bor i ett hus, ligger avsides men har samtidigt väldigt nära in till stan.

3. Har tänkt mig att gå någon av dom praktiska linjerna, t.ex målare.

4. Sitter väl vid datorn för det mesta, är på fester då och då.

5. Gillar mest rock och metal. Accepterar dock alla musikstilar, utom hip-hop och rappning. Gillar att titta på sci-fi/fantasy/action/komedi och tittar även på mycket anime. Läser en hel del också, samma kategorier som ovan.

6. Lägger väl mesta av pengarna på godis och annat smått o gott. Sparar till en moppe. Vi har 2 TV-apparater varav 1 är i bruk, 3 datorer och massa moderniteter i köket.

7. Vi äter väl som dom flesta anda svenska familjer. Lagar mest själva, men äter ute rätt ofta med.

8. Gillar svart, silver, vitt, blått och rött. Tycker om stora saker, och om jag sitter i en soffa vill jag helst sitta i en där man sjunker ner riktigt djupt.

9. Spel:

9.1 RPG, FPS och Strategy är väl favoriterna. Spelar mest gamla fina klassika Blizzard spel som Wc3, Starcraft och Diablo 1&2.

9.2 Använder mest dator, gillar även gamla konsoler som Nintendo 64 och Super Nintendo.

9.3 Spelar minst 4 timmar om dan, på eftermiddagen när man kommit hem från skolan för det mesta.

9.4 Spelar mest hemma men åker på lan så ofta jag kan.

9.5 Inte så mycket. Tankar mest olagligt och spelar inte spel som kostar pengar per månad och sånt där.

9.6 Längtar mest efter kommande spel som Diablo 3, Starcraft 2 etc. Annars, inget märkvärdigt.

9.7 Tja, man använder ju lite chattspråk i verkliga livet. Ord som lol, ofc, ffs och massa annat. Jag anser tyska vara något av ett gamer-språk, då jag själv ofta använder ord som über och sånt.

10. En typisk gamer är, enligt mig, någon som lägger ner mycket tid på att spela spel och är djupt intresserad av hur spelen funkar. Man blir ingen gamer bara genom att slösa bort halva livet framför datorn, en gamer vet hur ett spel är uppbyggt och kanske till och med har eller håller på att göra ett eget litet kul spel.

11. Nä, inget övrigt.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
22 år, man, singel , jeans o t-shirt, skiter i politik
2. Boende:
Ensam i en 2:a
3. Arbetslös för tillfället
4. Brukar sitta vid datorn,Spelar Bowling på fritiden (tävlar) och spela gitarr
5.Musikstil är väl blandat typ Dance,Hiphop,Rap,Metal,RockSerier blir en del typ Simpons,Family guy Prison break ,CSI osv osv
6. sparar så mycket jag kan så man harråd att köopa det man vill, pryar är nog de vanliga , Dator, förstärkare, tv typ
7. brukar äta när jag är hungrig
8. Hmm svart slimmat e nog de jag tycker om tror jag tyvärr har jag inget av det hemma
9. Spel:
9.1 Bilpel för det mesta typ GRID , GTR EVO ,CS när man var yngre
9.2 Dator eftersom jag inte har nått annat att spela på/med
9.3 2 timmar om dagen ca
9.4 Hemma
9.5 inte mycket
9.6 billigare spelkontroller och skönare stolar med force feedback
9.7 vet ej
10. Sitter och spelar 95% av fritiden
11. de va nog allt

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
14, Man, Singel, Jeans/Shorts & T-Shirt oftast, bryr mig inte om politik

2. Boende:
Hos föräldrar. Jo det är en "4:a", jag delar ett rum med min store bror.

3. Arbete/ Studier:
Jag går i 8:an, men jag tror nog att jag vill bli en Cock eller något sånt där.

4. Fritid:
Jag är med kompisar, lirar Fotboll & Basket, är hemma och kanske lirar PS3 och dator.

5. Kultur:
Jag gillar mest Reggae & Rock/Metal, jag gillar alla sorters musik och kollar på Anime serier t.ex. Naruto och Bleach, men kollar också på Vänner, Dexter och sånt där, men jag gillar alla sorter av serier & filmer bara dom är bra.

6. Pengar och prylar:
Ja, jag käkar mest ute med mina kompisar med mina pengar, eller köper busskort. Hemma har vi en 52" Plasma TV, en 32" Plasma TV, 5 datorer, en PS3, 2 hemma bio system för 10000kr och många nadra grejer.

7. Kost:
Jag äter mest hälsosam mat, men några gånger struntar jag i det och äter Pizza och sånt. Jag äter många gånger per dag (Nej, är inte tjock, väger bara 50-55KG), jag lagar mat själv några gånger (Makaroner, Nudlar & Korv osv.) och äter ute 1-2 gånger i veckan.

8. Fint/Fult:
Hmm, vitt och stort tror jag

typer av produkter, möbler, kläder etc.
9. Spel: MMORPG, FPS & PS3 spel.

9.1 Vilka spel spelar ni? World of Warcraft (Classic och The Burning Crusade) som jag har slutat med just nu. PS3 spel som FIFA08, Resistance; Fall of Man, Star Wars; The Force Unleashed, Motorstorm OSV. Kanske lite CS nån gång.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest? PS3 och PC. Gillar PS3 mest.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet? När jag brukade lira WoW satt jag typ och spelade hela tiden på min fritid, när jag inte var med kompisar.

9.4 Var och hur spelar ni? Sitter och spelar hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande? Hmm, PS3 spel kostar run 300-700 Kronor och World of Warcraft kostade runt 100-130 kronor i månaden.

9.6 Behov och önskemål: Jo, jag och min bror ska nog köpa 2st fåtöljer, som har allting inbyggt typ, ett av mina önskemål

9.7 Normer och jargong: Mjo, det finns det nog, som "Lol, noob" och sånt där, men sånt använder jag inte mig av.

10. En "Gamer":
Spelar runt hela tiden, olika spel men till det mesta lirar han/hon ett mycket beroendeframkallande spel så han/hon inte träffar många så mycket osv.

11. Övrigt
Nej

Permalänk
Medlem

Re: Är du en "Gamer"?

1. Beskrivning:
21, Man, Singel, jeans (inte för tight och inte för pösiga) och huvtröjor, inte intresserad av politik
2. Boende:
Föräldrar och lille syster. Villa
3. Arbete/ Studier:
Svetsar
4. Fritid:
Dator och konsoller (bor i en liten kommun, finns absolut inget att göra än att dricka alkohol och det orkar man inte med)
5. Kultur:
Musik: Det mesta utan dödsmetal
Film: Allt utan ren drama
Serier topp 3: Scrubs, Prisonbreak & Supernatural.
6. Pengar och prylar:
Snus och tv spel
Dator, Ps3, Ps2 och Xbox
7. Kost:
Det mor lagar
8. Fint/Fult:
Fint: Kvinnor med lite form
Fult: Jag efter en smutisg dag på jobbet.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Mmorpg, Rpg och lite fps
World of warcraft, Olika här, Call of Duty 4
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Playstation2 & 3 och Dator.
Datorn är favoriten.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
allt mellan 2-6 timmar mellan 4-11
9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma
online
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Lite över 100 i månaden på wow och beror helt på vad för spel som släpps till PS3
9.6 Behov och önskemål:
Inga.
9.7 Normer och jargong:
Förkortningar på Engelska ord ibland även meningar
10. En "Gamer":
En person med Spelglädje
11. Övrigt
Nej

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
18 årig man, singel sen några månader, vad ska man säga "rock halvmetal stil" svart rött vitt(bara), jeans och kavaj brukar det vara. Ointresserad av politik och har alltid varit.

2. Boende:
Med familjen, självinrett rum är inte en ända färg här inne som inte är röd vit eller svart (förutom min egen hud då, eller så är jag indian).

3. Arbete/ Studier:
3an i gymnasiet, går medieprogram, rätt slappt nuförtin faktiskt, en del praktik blir det.

4. Fritid:
Sitter och ugglar framför burken som nu, är med kära vänner eller lajar med gitarren.

5. Kultur:
musik, vad ska jag säga mer ?

6. Pengar och prylar:
Nja vad ska jag säga, bor ju med familjen, halft påkostad dator inköpt nyligen, blir en t200 samsung om ett tag.

7. Kost:
Serverat

8. Fint/Fult:
Gillar tik, men även vissa moderna grejer kan vara snyggt, särskilt när det handlar om datorer, tv, prylar etc.

9. Spel:
1. Fps för det mesta, BF2,COD4, ibland även wic
2. Datorn
3. Ett par h blir det, dock mer surf än spel.
4. Hemma, framför datorn, eller framför TV:n.
5. Inte mycket heh....
6. eeh...
7. Inom "gamer kretsen" blir det ju en del lollande, icke irl.

10. Tror inte direkt att det finns någon "ideal" gamer... varierar helt enkelt.

11. Övrigt
Nja inte direkt.... jag gillar white stripes haha.

Permalänk

1. Beskrivning:
16 år man (pojke?). Singel, är väl lite mer svängd åt vänster än höger. Klär mig väldigt alldagligt, t-shirt, jeans ibland någon hood.
2. Boende:
Bor hos min moder i (klichémässigt nog) i källaren. Med oss bor också våran syster.
3. Arbete/ Studier:
Studderar på Luleå NTI, siktar väl mot civilingenjör men faller antagligen på programmerare i slutändan.
4. Fritid:
Har en hel del fritid, förutom när provtiden kommer (som denna vecka) sitter faktiskt mest framför datorn. Sportar aldrig går dock ut med kompisar ibland.
5. Kultur:
Lyssnar på Metal och ibland lite rock. När det gäller filmer och annan kultur är jag nog väldigt mainstream. Älskar House MD, Batman The Dark Knight, osv.
6. Pengar och prylar:
Vi försöker att inte spendera för mycket pengar. Mamma är vikarie just nu och varit det ett par år så våran inkomst är inte så hög. Tyvärr går det mesta åt min syster och hennes häst som är otroligt dyra i drift så hon är väl den med alla prylar. Annars har vi alla varsin dator, även om min systers och min mammas är gamla. Vi har alla mobil, men då är det jag och mamma som har gammalt, osv.
7. Kost:
Mamma lagar, blir väl kanske skräpmat en gång i veckan men annars normal svensk husmanskost.
8. Fint/Fult:
Högblankt, slimmat men lite utåt stickande. Gillar eleganta komplicerade mönster som ändå inte är för komplicerade utan mer komplicerade på ett simpelt sätt.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Spelar alla slags spel, domineras väl av FPS och MMORPG (Wow, tf2, cod4) men spelar även en del RTS (cnc3, wc3)
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC och Nintendo DS. PC är för mig den absolut bästa spelkonsollen.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Jag spelar väl kanske 4-5 timmar om dagen. Det kan var närsomhelst, från sent på natten till tidigt på dagen osv.
9.4 Var och hur spelar ni?
Sitter mest hemma och gibbar med kompisar över Ventrilo eller dylikt. Ibland annat så blir det något lan (kanske en gång varannan eller varje månad)
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte så mycket. Testspelar först ofta releases och överväger sedan att köpa. Blir ofta inte det iallafall eftersom spel är så dyrt : )
9.6 Behov och önskemål:
Där har jag faktiskt det mesta. Jag skulle behöva och önska att all hårdvara inte gick sönder hela jävla tiden. Stinger musen är det fel på och ska skickas tillbaka imorgon, Corsair Dominator dog äntligen och de ska jag också skicka tillbaka. Mitt Headset sprack och Maxfps har skickat nytt. Så det är bara en hel del frustration man skulle vilja slippa.
9.7 Normer och jargong:
Nja, språket utvecklas väl alltid. Men några normer eller så finns det väl inte. Språket har ju utvecklats på ett väldigt långt sätt och många äldre skulle aldrig fatta ett ord av det vi sa.
10. En "Gamer":
Spelar mycket och har ett litet socialt liv utanför spelen.
11. Övrigt
Nope

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
22, Man, sambo, Fred perry, Tiger,Henri Lloyd, ni fattar, Kunde inte bry mig mindre just nuetc.
2. Boende:
Sambo
3. Arbete/ Studier:
Kör lastbil
4. Fritid:
Är med fjälan, vänner, flummar.

5. Kultur:
Allätare

6. Pengar och prylar:
Lägger mesta på bilen till mig själv och diverse skit till honan

7. Kost:
Äter standard mat hemma, inte ofta. Äter inte mycket, oftast inte på flera dagar. Finns bättre tidsfördrifter:)

8. Fint/Fult:
Vet inte, ljusa färger med höglans?

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Spelar knappt länger, när det väll spelas så är det Warhammer online och Opposing Fronts.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Vanligtvis xbox & Nintendo för spel

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
spelar ca 3h i veckan just nu max, då sker det under natten.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma/LAN, Singel player/ Multiplayer.
Spelar mest hemma för att varva ner lite, lan sker ca 2 gånger om året

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Nästan inget, köper dock alla mina spel. Förr låg det på ca 10k år, nu ligger det på max 2000kr år.

9.6 Behov och önskemål:
En bra ratt till 360 skulle inte var fel. Annars inget.

9.7 Normer och jargong:
Hatar allt som har med det att göra.

10. En "Gamer":
En riktig gamer är en person som kan se förbi grafik och se själ, känsla och spelglädje. Och nån som ger alla spel en chans.

11. Övrigt
-

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:

19, man, singel, "ledigt"/"normalt" jeans t-shirt skjorta ibland, inte så intresserad av politik men mer vänster än höger, dock anser jag att skillnaderna mellan partierna i Sverige är minimala

2. Boende:

Korridorsrum 22kvm med sk. kokskåp

3. Arbete/ Studier:

Civ. ing. Rymdteknik LTU

4. Fritid:

Främst film och serier. Spel ibland. Har ganska mycket fritid. kanske 2h timmar schemalagt per dag (utslaget över en vecka ibland 3-4h/dag, för det mesta 1,5h/dag ibland inget) sen lägger man några timmar på självstudier (varierar även detta) men har överlag mycket fritid.

5. Kultur:

Lyssnar på det mesta men gillar framför allt de äldre metall och rock banden t.ex Led zeppelin, Iron Maiden, Metallica (äldre låtarna). Lyssnar även rätt mycker på The Beatles och The Beach Boys. Gillar inte hip-hop överlag men det finns undantag och sub-genrer som jag tycker är ok.

Ser väldigt mycker film gillar nästan alla genrer men det finns ju såklart enskilda filmer som jag tycker är jättedåliga, t.ex Pearl Harbour även om jag gillar action (eller vad man nu ska kalla den) och ww2 filmer i allmänhet. Tycker speciellt mycket om sci-fi och gillar för det mesta inte komedier.

Följer en hel drös serier t.ex house, supernatural, stargate atlantis, eureka.
Men har aldrig fastnat för prison break, heroes, lost som *alla* andra verkar älska.

6. Pengar och prylar:

Förutom de viktiga sakerna som hyra, mat osv går de flesta pengarna till teknik och elektronik prylar. Planerar en datoruppgradering när Core i7 kommer. Lägger ner rätt mycket pengar på film, främst hd dvd då så även om det inte kostar så mycket per film blir det rätt stora pengar totalt. (senast idag kom det 10 hd dvd med posten och har ett antal till som är på väg)
Planerar även att köpa en tv någorlunda snart.

7. Kost:

Massa pasta lagar mat själv förvånansvärt ofta minst 5 ggr per vecka men visst blir det färdigmat ibland och pizza/kebab ibland.
Hur ofta jag käkar varierar på när jag vaknar om jag inte har någon lektion på förmiddagen så sover jag oftast till efter 12 så frukost blir det inte alltid. Äter oftast ingen lunch heller blir snarare runt 18 tiden och kanske något kvällsmål framåt 10 tiden. Om jag är uppe sent 4-5 blir det även något till litet "mellanmål" vid 2 tiden.

8. Fint/Fult:

Gällande datorprylar ska det vara stilrent och inte en massa konstiga former. Hellre kantigt än formgivet/slimmat. Gillar ordentliga prylar, t.ex de pytte små dvd spelarna som ofta säljs för några hundralappar gillar jag inte alls designen på. elektronik ska helst vara svart.
Mobiler ska vara sk candybar form, gillar inte vikbara, skjutbara. En mobil jag speciellt gillar designen på är SE T650i, den kantiga formen med hälften metall.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?

Mest rts, lite hack'n'slash ala diablo och lite mmorpg ibland. Spelar starcraft, warcraft 3, diablo (rätt sällan), diablo 2 (ännu mer sällan) och det händer att jag känner för att aktivera WoW ibland men blir sällan mer än en månad i taget och spelar det inte så mycket när det är aktiverat heller.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?

Absolut mest PC har en 360 men används sällan köptes mest för att kunna spela Mass Effect långt innan det kom till pc. Körde en del GTA4 men det var rätt länge sen.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?

avg. 1-2h/dag kvällar

9.4 Var och hur spelar ni?

Hemma, händer väl att man drar på något lan. Både single och multiplayer.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?

Beror på om datoruppgraderingar räknas in personligen skulle jag inte göra det eftersom när jag uppgraderar så är det främst inte för att få bättre spel prestanda utan eftersom jag gillar att hålla på att bygga och pilla med hårdvara. Överklocka och sånt.

Men ca 6000kr detta året eftersom jag köpte 360'n annars skulle det nog "bara" blivit ca 2000kr

9.6 Behov och önskemål:

Nja inte direkt.

9.7 Normer och jargong:

Ja alla gamers kan väl jargongen. Är lite olika beroende på spel men är ganska generell. Själv är jag mycket van vid WoW jargongen eftersom jag spelade seriöst tidigare, pre-bc raida man i stort sett varje dag körde även en del PVP. Efter TBC kom körde jag en del Kara men tröttnade och slutade med att raida. (wow jargong här t.ex)

10. En "Gamer":

Finns ju en generaliserad bild av hur en gamer ser ut (finnig tonåring ni vet) men detta stämmer inte enligt mig finns gamers ur alla samhällsskickt och åldersgrupper. Skulle våga påstå att de flesta gamers inte är tonåringar.
Kort sagt är det en person som spelar en hel del och har bra koll på spel-marknaden.

11. Övrigt

Nope kommer inte på något.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

1. Beskrivning:
15 årig man, singel, old fashion rock n' roll, Ganska mörkt, jeans och hood brukar det vara. Vet inte direkt, men ogillar EU/EMU :).

2. Boende:
Med familjen, i villa.

3. Arbete/ Studier:
9an i högstadiet, ska börja i gymnasiet (Som är en fortsättning på högstadiet här i detta skitland).

4. Fritid:
Gitarren och datorn.. också ute och räggar nu som då

5. Kultur:
Music såklart, men komedi när det kommer till film ;p

6. Pengar och prylar:
Snus och mat m.m. när man är någon annanstans än hemma

7. Kost:
Husmanskost, men också väl mycket skräpmat

8. Fint/Fult:
Vet inte riktigt

9. Spel:
WoW och CS, men CS mycket sällan.. Försöker spela litet

10. En gamer sitter framför datorn med 3m höga torn (åtminstone 5 torn) av energy drinks och lirar antingen WoW eller CS!

11. Övrigt
Olaglig som attan ibland.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
18, Man, Singel, Många olika typer av plagg men för det mesta färglatt och ganska unikt klädd.

2. Boende:
Hos föräldrar i ett separat hus som ligger på tomten.

3. Arbete/ Studier:
Beskriv vad ni arbetar med eller vad ni studerar.

4. Fritid:
Gymmar mycket, även en del paintball. lyssnar mycket på musik. Har ganska mycket fritid men går bort en del p.ga långa transportsträckor.

5. Kultur
Väldigt mångsidig gällande musik. Gillar Hårdrock,mesta dels av metal, stonerrock, rock. Band som Brant Bjork, Kyuss, Arch Enemy, 3 doors down, Johnny cash, Ian brown, Joe Satriani väldigt mångsidigt helt enkelt

Filmer som jag föredrar är för det mesta Action och filmer som är flippade, även en del anime kan fungera såsom Paprika,akira osv.

6. Pengar och prylar:
Lägger mycket av mina pengar på cheeseburgare och annan mat, annars sparar jag till resor.

7. Kost:
Äter allt jag kan få i mig, håller mig till så energirik mat som möjligt hälsovärdet på maten skiter jag fullstänigt men mycket energi ska det vara, tränar och har väldigt hög energiförbrukning så jag måste få i mig energi.

8. Fint/Fult:
STILRENT! t.ex Apple, inga lampor, neon och tönterier.
Kläder kan dock vara allt möjligt, har ingen direkt riktlinje när jag handlar kläder därför skilljer sig mina plagg väldigt markant.

9. Spel:

9.1 Vilka spel spelar ni?
FPS,MMO,(RTS)
Spelar för det mesta om något
FPS: CS 1.6, L4D, BF: Heroes
MMO: Tibia
RTS: Company of Heroes, Starcraft, Total War: spelen

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Endast dator. Diggar dock Xbox och PS3 stenhårt

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Väldigt olika 0-4h per dag på kvällarna oftast efter middagen,

9.4 Var och hur spelar ni?

Hemma fördet mesta samt Internetcaféer ibland. Spelar nästan bara Online.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket något spel var 3-6 månad.

9.6 Behov och önskemål:
Pall med värme för fötterna

9.7 Normer och jargong:
Sjävlklart, specielt med MMO spel särkilt WoW där folk kan babbla obegripligt i flera timmar.
10. En "Gamer":
Jag anser att det finns flera typer av "Gamers" men majoriteten av gamers ser ut på följande vis i den miljön jag vistas i:

Ingen vidare intresse för kläder tar på sig det som finns
Otränad, förskräcklig hållning
Överviktigt/Väldigt smal
Håller sig bland sina egna dvs att de endast umgås med "gamers"
Metal/Techno är det de lyssnar på
Ointriserade av skolan

11. Övrigt
----

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
15, Man, singel, Jeans och t-shirt samt hoodtröja, ingen aning, fastnar inte för nutidens politik, men jag skulle gärna bli intresserad. (och kunna påverka) Bild hoppar jag.
2. Boende:
Hos föräldrar i deras villa. Tre våningar + källare + garage, stor trädgård med mycket fina blommor och flertalet äppelträd. Även körsbärs, päron och nått annat. Samt en tall. Och en liten sjö tvärs över vägen, med grannens privata badbrygga.
3. Arbete/ Studier:
Går i 8:an,och vill gärna fortsätta till Chalmers efter gymnasium.
4. Fritid:
Ute med moppen och kompisar, spelar trumpet och elbas. Har börjat spela lite på flygeln hemma, så sitter där typ en timma varje dag. Har fritid från halv fyra eller något…
5. Kultur:
Kan lyssna på allt som inte går på radion, eller metal och annan skit. Gärna klassisk musik, men framförallt fina piano arrangemang. Men mestadels är det techno som står på.
6. Pengar och prylar:
Har två systrar i åldrarna 21-23, så mammas och pappas pengar försvinner dit mest. Får inte massa saker, och min egna månadspeng och pengar jag jobbar mig till gick åt till datorn. Började samla till datorn i början av 6:an. Blev klar efter ett och ett halvt år, och då hade jag bara köpt godis ibland. Är ganska duktig på att samla alltså, och nu är det moppe som allt ska till.
7. Kost:
Äter allt som mamma lagar Hon lagar varje dag, men ibland gör jag maten. Äter frukost, lunch i skolan, lunch hemma, fika, kvällsmat. Dricker väldigt mycket vätska, 4 glas varje måltid. Minst.
8. Fint/Fult:
Stiliga saker. Aluminium, blankt utan att det sticker i ögonen.
9. Spel:
9.1 Lite BF2, COD4, Age of Empires serien, racing etc.
9.2 Spelar på PC, endast.
9.3 Kanske en timma per vecka nu, har gått ner något otroligt sedan min MX518 pajade och jag inte har lagat den än

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma, via nätet ibland. Annars är det Singelplayer som gäller. Åker på LAN ibland, kanske varannan månad.
9.5 Nästan inget alls, måste spara pengar målinriktat.
9.6 Behov och önskemål:
Ett gaming-OS, som är utformat för spelare. Gärna byggt på Linux, men med ett gigantiskt utbud av spel som enkelt laddas ner via nätet. Fler spel med Open-GL.
9.7 Normer och jargong:
Ja, och om man är en spelare och skall prata med någon ny man inte känner så kan det bli konstigt ibland. Bara polare som förstår vad man pratar om, så att säga.
10. En "Gamer":
Förmodligen som mig, lite färre hobbyintressen men många fler timmar vid spelen. Lyssnar på Trance, vill gå på de lokala discona, men ingen kommer endå sakna en så man stannar hemma vid datorn.
11. Övrigt
Nae. Ta gärna med någon fråga om man är ”populär” i klassen/på jobbet etc, om man varit mobbad och om man tycker sig vara social.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
20år, man och singel. Simpel t-shirt och ett par jeans. Aldrig brytt mig om politik.

2. Boende:
I villa med mina föräldrar.

3. Arbete/ Studier:
Arbetslös och har varit i lite över ett år.

4. Fritid:
Har fritid 24/7(fråga 3) och där spenderar jag 95% av min tid framför datorn eller vid mitt xbox 360. Resterade 5% så är jag förmodligen på väg ner till affären.

5. Kultur:
Lyssnar mest på Rock\Hård Rock\Metal. I filmväg sväljer jag det mesta, förutom tråkiga drama filmer, finns självklart undantag. När det gäller serier så har jag nog sett det mesta, tittar även väldigt mycket på anime.

6. Pengar och prylar:
Pengarna går oftast till elektronik eller pizza. Får bara ut 3200kr/mån av försäkringskassan, så det blir inte så mycket att spendera.

7. Kost:
Äter det som ställs på bordet den dagen eller så gör jag mig något lätt, typ smörgåsar eller dylikt. Blir även pizza någon gång i månaden med någon kompis.

8. Fint/Fult:
Gillar stilrent och svart, alltid gjort.

9. Spel:
9.1
Det som är roligt just nu. Har spelat MMORPG's väldigt länge även Battlefield serien(FPS).
9.2
Datorn har jag alltid haft roligast med och det är den bästa spelmaskinen. Självklart är det roligt att spela på mitt 360 också, men det är aldrig samma känsla som att sitt framför datorn där man har 100% kontroll och inte svag styrning med några spakar (:
9.3
Vaknar väl runt ~12:00-13:00 sen så spelar jag när känner för det tills så sent som jag känner för.
9.4
Spelar hemma, det kan bli något LAN då och då men det är mest för att umgås och inte för att spela.
9.5
Inte mycket, då jag l*ddar ner alla min spel.
9.6
Större och bättre saker är väl något man alltid vill ha.
9.7
Logik och mina egna regler.

10.
Finns ingen typisk gamer, värsta jag vet att dra alla över samma kam.

11.
Ingen kommentar.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

1 - 25, sambo, klär mig bekvämt, d.v.s. hemma = mjukisbralla och T-shirt, även ett par fina tofflor. Är inte så värst intresserad av politik annat än att jag önskar det vore annorlunda

2 - Bor i en 3-rums villa tillsammans med sambo och två katter och två hundar. Ett särskillt rum för min och min sambos datorer, där vi även har vår PS2'a, en säng och en liten TV står.

3 - Jobbar som larmoperatör på Securitas, min sambo jobbar som Lokalvårdare.

4 - Min fritid går åt till de, som tidigare kallas och kanske fortfarande kallas för, nördiga intressena. D.v.s. Rollspel, Datorer, Magic the Gathering, läsa fantasyböcker och sist men inte minst film, mycket film.

5 - Vi gillar mestadels rysare och skräck, men även andra genrer går fint hem hos oss båda, som sagt vi tittar mycket på film. Musik är det Goa / Psy-trance som spelas flitigt.

6 - Tyvärr går inte pengarna på så mycket mer än det essentiella, så som räkningar och mat. De gånger vi får några pengar över så unnar vi oss lite skräpmat och kanske går på bio. Vi har Nintendo Wii, PS2, PS3, varsin dator samt en undanstoppad Xbox.

7 - Vi äter hemlagad mat nästan hela tiden och det är nästan uteslutande min sambo som lagar mat, även om jag kan så är hennes mycket godare

8 - Jag gillar vitt, grå, svarta saker och min sambo är med för bjärta färger, så som orange och ljusgrön, gult m.m.

9: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

9.1 - Vi spelar mycket MMORPG. WoW, Aion beta, Lineage 2, SW:G, LotrO och sen massor med Quake Live (mest jag som spelar QL dock)

9.2 - Vi är nog eniga om att våra datorer är roligast (mest för att vi inte har så många spel till våra konsoller)

9.3 - Det är olika hur mycket jag/vi spelar. I regel är det ett par timmar om dagen som går till att spela. Helg / vardag är mer eller mindre likadant i det avseendet.

9.4 - Vi spelar hemma, nästan uteslutande. Kan bli ett litet LAN någon gång ibland, men nu var det längesedan.

9.5 - Vi lägger mindre och mindre på vårat spelande i takt med att det blir finare väder ute men ungefär 300:- i månaden (tid för onlinespel).

9.6 - Kan inte komma på något på rak arm.

9.7 - Självklart finns det "språk" mellan gamers, sen att jag drar mig för att använda det i vardagslivet är en annan sak. Ibland så kan jag använda mig av det vid spelande, men i regel inte. WoW är väl en klassiker, som flera före mig nämnt att WoW kan vara ett ganska stort samtalsämne på fester och dyl.

10 - En gamer är en person som gärna spenderar sin tid med att spela olika spel. Vem som helst kan vara en gamer, många av mina vänner är i vuxen ålder (om man nu kan säga så) med både barn och fru. Ordet gamer tror jag har fått en negativ klang, då många som inte är gamers själva tror att bara för att man är en gamer så är man en ung, finnig kille som inte annat gör än att spela. Det är helt fel.

11 - Inget att lägga till för formuläret men väl en kommentar. Spel för mig är tyvärr inte vad de var när jag var yngre, jag njöt mer av spelen förr. Inte för att de var mer välgjorda då, utan helt enkelt för att jag kunde njuta mer av dem. Nu finns tyvärr inte tiden till det. Hur mycket jag än vill.

Jag önskar min herre lycka till med detta arbete.

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?