Permalänk
Melding Plague

Zegamax Unicorn

Att det finns en marknad för så kallade gamingchassin är inte någon nyhet, nya varumärken dyker upp titt som tätt. Chassit vi ska titta närmare på idag heter Zegamax Unicorn och ska enligt tillverkaren ha något extra att erbjuda. Om detta stämmer återstår att se.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Som vanligt bra recension och detta chassi ser helt klart intressant ut. Inte för dyrt heller, som vissa monster chassi. Tummen upp!

Permalänk
Inaktiv

Smart men inte snyggt.

Permalänk
Medlem

Relativt stilrent chassi faktiskt, man ryggar alltid tillbaka när man hör "Gaming chassi" men det här var faktiskt helt godkänt.

Permalänk
Medlem

Intressant moderkortsplåtslösning, kanske andra chassitillverkare också kommer börja erbjuda det?

Ett litet skrivfel, stavfel eller vad ni nu vill kalla det:

Två av 3,5-tumsenheterna är externa vilket innebär att exempelvis diskettstationer kan installeras här, mm det nu finns någon som fortfarande sådana.

Permalänk
Medlem

Bra och utförlig recension verkar ju vara ett ganska prisvärt chassi. och gillade lösningen med moderkortsplåten.

Permalänk
Avstängd

kanske kan vara något, en utmanare till det lite billigare antec three hundred som ja ska köpa till min lan burk.. iofs ge förslag på ett litet chassi med bra kylning med vanligt atx standard

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Moderkortsplåten helt klart lysande! Tänk om man fått en sån lösning på mitt Antec Three Hundred.. ~suck~

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Praktisk och smart design, tyvärr är jag inget stort fan av fönster på sidan, men bortsett från de så va det ett trevligt chassi.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Var riktigt fräscht faktiskt. Klockrent att man kan ta ut hela moderkortsplåten, det är ju så jobbigt o trångt att jobba inne i chassit ^^.
Dock gillar jag inte "dörren" känns så klumpig, där kunde dem gjort de mer rakt, ungefär som antec P180

Permalänk
Medlem

PowerStation

Hmm... Det ser ut att vara exakt samma chassi som Remax PowerStation, men med en annan front:

http://www.recom.nl/cases.html

I övrigt verkar de bara ha bytt färg på plastdetaljerna och tagit bort alla lysdioder.

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortslösningen var som sagt riktigt smidig!
Hoppas fler chassitillverkare tar efter detta.

I övrigt var chassit inte så mycket att hurra över.
Rätt stilrent iaf.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcnaldo
Hmm... Det ser ut att vara exakt samma chassi som Remax PowerStation, men med en annan front:

http://www.recom.nl/cases.html

I övrigt verkar de bara ha bytt färg på plastdetaljerna och tagit bort alla lysdioder.

Exakt min första tanke, lösningen är inte direkt ny även om den kanske fungerar bra.

Edit: Spire's Pininfarina har en liknande lösning. Ett bättre chassi överlag, antagligen.

http://www.techpowerup.com/reviews/Spire/Pininfarina

Permalänk
Medlem

smidikgt och pratiskt med sidorna men jag är typen som inte gillar massa dörrar framför chassin, som inte gör någon större betydelse förutom utseende

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
smidikgt och pratiskt med sidorna men jag är typen som inte gillar massa dörrar framför chassin, som inte gör någon större betydelse förutom utseende

Fel. Dörrar dämpar oljud från både fläktar och optiska enheter, kanske t.o.m. hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Om det inte vore för att den var för ful för mig, så jag är jag ändå för manlig för en låda som heter Unicorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecka.L
Ett litet skrivfel, stavfel eller vad ni nu vill kalla det:

Två av 3,5-tumsenheterna är externa vilket innebär att exempelvis diskettstationer kan installeras här, mm det nu finns någon som fortfarande sådana.

Märkte också av detta

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hur står det här sig mot coolermaster cm690?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var vidare snyggt, sen är det ju dyrt jämfört med Threehundred som är bättre på det mesta.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Exakt min första tanke, lösningen är inte direkt ny även om den kanske fungerar bra.

Edit: Spire's Pininfarina har en liknande lösning. Ett bättre chassi överlag, antagligen.

http://www.techpowerup.com/reviews/Spire/Pininfarina

Fast både Remax och Spire har väl en 80mm fläkt i bak?

Fördelen med Zegamax är väl att den inte kompromissar, utan fortfarande har en 120mm fläkt bak.

Moderkortstraykonceptet är mycket välkommet, men annars verkar låda som sagt lite billig... Inte riktigt värt pengarna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Den var ju fin

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Hedersmedlem

hehe... angående chassi designs så har få nya ideér om hur man kan göra ett chassi. borde nästan gör en poll på hur många som använder sin DVD eller så dagligen. så om det inte är så ofta kanske kan man placera skiten nån annan stans i ett chassi.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Testpilot

Bra recension dock störde jag mig på en sak, man skriver väl ändå bildtexer under bilderna? i hela recensionen står alla bildtexer över bilderna.

Det är väldigt jobbigt att se/läsa allt i fel ordning.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Mitt PCA70b's borttagsbara moderkortsplåt är bara skit, alltid kul att se en som faktiskt fungerar Fler sådana funktioner i fler chassin tack!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

är inte det exakt samma chassi som den här?
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111560...

förutom fronten...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubbelmacka87
är inte det exakt samma chassi som den här?
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111560...

Scrolla upp, osv.

Raidmax har bara "re-brandat" den lådan, för övrigt.

Permalänk

jo fast snyggare...

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Inaktiv

Äntligen en låda som är genomtänkt, snygg, lagom stor och otroligt billig på en och samma gång.

Den ser ut som en kombination av den här lådan
http://www.microshop.se/shop/showItem.asp?artnr=RC-PWS-BK

och den här...
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=22&id=1677

Permalänk
Medlem

Vid första anblicken utav chassit var det väl häftigt. Vid andra anblicken avslöjades det att den innehöll 80mm...

Lite halvdan, och moderkortsplåten, med tex ett tuniq tower fungerar den ändå inte att fälla upp igen. Fail, så länge man itne kan akta PSU:n.

Dock tycker jag att SweC reviews borde ha en x/10 eller typ x/7 poäng, så att man ser vad ni faktiskt tycker, och sedan har ni förklaringen såsom idagsläget.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Bra test , men nej tack inget för mig.
sedan är det iochför sig trevligt med tempmätningar av testade chassin, men ganska intesägande då det är alldeles för svala lågpresterande komponenter som testas i dom olika chassin, så att kyla dessa inte blir nått problem för nått av dom, man kan se tendeser bara, men inte hur dom kyler när det kommer in mera highend delar.
Att detta chassi inte är nån höjdare på detta ser man ju ganska lätt dock.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300