Java-problem med Window och JFrame

Permalänk

Java-problem med Window och JFrame

Hej

Jag håller på att lära mig en del om Java.
Just nu så tänkte jag göra ett grafiskt spel som har massa streck och ringar och annan skit, men det är inte så viktigt. ^^

Jag har använt mig av JFrame innan, men nackdelen med detta är den färdiga ramen runt fönstret. Då provade jag Window och märkte att den inte hade någon ram eller nått. Underbart, precis vad jag vill ha.
Men efter ett tag så märkte jag att man inte kunde fokusera fönstret, sen så skapades det inte någon "detta-programmet-körs"-ruta nere i Start-fältet. (Jag använder Windows XP asså).

Jag vill att fönstret ska fungera som en JFrame, men utan ram runt sig, detta inkluderar topramen också, så inga färdiga knappar eller nått.
Hur gör jag då?
Man kan ju använda Window och lägga in funtioner så att det fungerar som jag vill. Men borde det inte finnas funktioner i JFrame som tar bort saker istället. Jag har kollat rätt mycket, men i och med att jag är ganska dålig på engelska så har jag antagligen missat nått.

Tack för mig!

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit

Permalänk
Medlem

Du kan ta bort fönsterramen på en JFrame med metodanropet setUndecorated(true).

Permalänk

a

Underbart! funkade fin fint:D Tänkte som sagt att de borde haft något som tog bort ramarna och det! Tusen tack!

Visa signatur

"SönderCrew" Is the shit