Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

IT-jättar världens mest värdefulla varumärken

Permalänk
Melding Plague

IT-jättar världens mest värdefulla varumärken

Affärstidningen Businessweek publicerar årligen en sammanställing över de 100 högst värderade varumärkena världen över. I hård konkurrens med söta drycker, exklusiva bilar och ansedda banker är det är det IT-jättar som dominerar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visste att Coca Cola var stora, men inte att dom var större än IBM.
Kom som en överraskning för mig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oracle
Vet knappt vad det är ens.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Visste att Coca Cola var stora, men inte att dom var större än IBM.
Kom som en överraskning för mig

Det är värdet av märket. IBM kan vara större i omsättningar men det behöver inte värdera deras varumärke högre. Pallar inte genomgå en ekonomisk analys nu iaf.

Men det är kul att H&M har letat sig upp på listan. Vad som verkligen förvånar mig är General Electric. De är nog bra mycket kändare än vad jag hade kunnat tro.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Oracle
Vet knappt vad det är ens.

Skulle du jobbat i IT-branschen hade du garanterat vetat att Oracle är världens största leverantör av databaser. _Tror_ att de är världens tredje största mjukvaruföretag totalt sett. (Efter Microsoft, IBM)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Vad som verkligen förvånar mig är General Electric. De är nog bra mycket kändare än vad jag hade kunnat tro.

GE hör till världens största företag. Var först med att marknadsföra glödlampan om jag inte minns helt fel. Tillverkar enorma mängder industrimaskiner, kärnkraftverk och atombomber(!).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Always Coca cola

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Behold the power of the Coke!
Intressant att såpass många it-företag hamnar så högt upp faktiskt.
Att nr 1. Coca Cola värderas till nästan det dubbla av nr 5. Nokia är rätt imponerande också, annars är top 4 rätt jämna.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Är väl inte ovanligt att coca cola finns som nr1 på listan.. tänk er att coca cola säljer i stort sett hela värden alltifrån usa till ett uland nere i afrika, asien.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Stark amerikansk närvaro på listan.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

ur långt ner kom AMD på listan?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Att McDonalds hamnar efter både Nokia och Intel på listan är för mig väldigt överraskande (och glädjande).. Jag trodde nog att det varumärket skulle toppa listan tillsammans med Coca-Cola Company, men men.. Glädjande i alla fall att svinkompaniet McDonalds inte ligger i topp!

Att så många IT-företag befinner sig på topplistan är också lite överraskande (och glädjande)! Det indikerar väl helt enkelt bara vilket enormt genomslag IT och datorer haft under de senaste 20 - 50 åren!?

Visa signatur

PC (specs fully satisfying, to me)

Permalänk

Tro fan Coca Cola ligger högt. Vad tror ni alla anställda på top 20 företagen dricker..

Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

I KNEW IT! Toyota kommer ta över världen, det är alla dessa Toyota Prius som säljs, de är fan överallt, i filmer, serier och man ser en på typ varje gata när man är ute i stan.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElonB
Stark amerikansk närvaro på listan.

Indeed. Tänkte dock inte så mkt på det förrän jag såg Budweisser på 33:e plats. Det finns knappt nån utanför USA som tycker att den duger till annat än att vattna blommorna med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Tro fan Coca Cola ligger högt. Vad tror ni alla anställda på top 20 företagen dricker..

Umm, Jolt cola skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är väl inte ovanligt att coca cola finns som nr1 på listan.. tänk er att coca cola säljer i stort sett hela värden alltifrån usa till ett uland nere i afrika, asien.

Tänk på att coca cola company äger mååånga av alla andra drycker också.

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

varför gilette är med ju för att dom DOMINERAR rakblads marknaden å jag tror inte att det är alla emosar som höjer varumärket

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Attans... kunde inte ni haft med ned till plats 35 så IKEA kunde leta sig in också

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Mest intressant tyckar jag nästan google är, större än alla bilföretag utom toyota.

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att mobiloperatören 3 inte finns med på listan. Det snackas mycket om 3 ute på stan just nu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Tro fan Coca Cola ligger högt. Vad tror ni alla anställda på top 20 företagen dricker..

Skulle vara kul å se vart Pepsi kom, usch för den drycken
Stod väl för några år sen att dom var större än Cola, vet ej om det var i marknadsvärde eller omsättning. Kanske bara rykten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hur Merca kan vara med på den där listan är ett stort frågetecken. Är det nån som överhuvudtaget har frågat nån konsument vad dom egentligen säger? Min svärfar va för ett par år sen Mercedes-fantast, men nu för tiden så är det rent ut sagt skit, finns inget av kärnvärdet kvar i deras bilar. Har ni suttit/kört E500 t ex? Mer plastig och värdelös bil får man leta efter, och man får leta i prisklasser som är väldigt långt under va Merca är. E500 kostar 700 000 j*vla kronor.
Och allt detta för att dom prompt skulle gå ihop med Chrysler. Vad trodde dom, att dom skulle få bättre bilar av att gå ihop med ett amerikanskt skitmärke?
Istället för att ta dom bra sakerna från Merca till Chrysler, tog dom dom dåliga från Chrysler till Merca

Nu har jag fått skriva av mig, tack för att du läst.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
I KNEW IT! Toyota kommer ta över världen, det är alla dessa Toyota Prius som säljs, de är fan överallt, i filmer, serier och man ser en på typ varje gata när man är ute i stan.

Ja, till och med statisktiken på bilprovningen visar att det är det märke med minst fel... Kanske är därför också.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
Tro fan Coca Cola ligger högt. Vad tror ni alla anställda på top 20 företagen dricker..

Babajaga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Tycker det är konstigt att mobiloperatören 3 inte finns med på listan. Det snackas mycket om 3 ute på stan just nu.

Vilken stad? Bremen? Jakarta?

Permalänk
Medlem

Men vart är IKEA då?
De borde ju vara med på den listan tycker jag, bortglömda?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Hej!

Microsoft på tredje plats! Håller för övrigt med om att IKEA saknas...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Intressant lista. Skiljer sig oerhört mot Forbes lista.

Hittas här

Edit: Är iofs inte direkt någon lista för varumärkets värde kom jag på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vichle
Indeed. Tänkte dock inte så mkt på det förrän jag såg Budweisser på 33:e plats. Det finns knappt nån utanför USA som tycker att den duger till annat än att vattna blommorna med.

Det finns anledning till att budweisser finns med i systemets sortiment.
Bra reklamer, bra öl(förutom bud-light) som är omtyckt av många fler än just amerikaner. det är konstigt att heineken inte är med där.

Märks att fler folk blir rika när märken som MB, Luis-vuitton, Gucci och Rolex kommer med.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett oseriöst inlägg och en kommentar till det inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Men vart är IKEA då?
De borde ju vara med på den listan tycker jag, bortglömda?

De finns ju med. De är 35:a.