Permalänk

Frukostdrink?

Tjena,
Jag skulle vilja gå upp i vikt då jag är riktigt jävla spinkig ;).
Borde la egentligen börja styrketräna eller liknande, men är ingenting jag orkar mig på för tillfället. Mår ju dessutom bra i övrigt.
Läste och funderade lite och kom fram till att jag äter hyffsat, men blir nog för lite frukost och tänkte börja med att ta itu med det.
Grejen är den att jag ofta har svårt att äta på morgonen och får kanske bara i mig ett par smörgåsar.

För att komma till saken...
Någon som har något bra tips på någon energirik frukostdrink? Typ mjölk, banan, havre, ägg? Och annat mysigt som kan vara bra?
Så mycket kcal och så lättsvalt som möjligt ;).

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Re: Frukostdrink?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Tjena,
Jag skulle vilja gå upp i vikt då jag är riktigt jävla spinkig ;).
Borde la egentligen börja styrketräna eller liknande, men är ingenting jag orkar mig på för tillfället. Mår ju dessutom bra i övrigt.
Läste och funderade lite och kom fram till att jag äter hyffsat, men blir nog för lite frukost och tänkte börja med att ta itu med det.
Grejen är den att jag ofta har svårt att äta på morgonen och får kanske bara i mig ett par smörgåsar.

För att komma till saken...
Någon som har något bra tips på någon energirik frukostdrink? Typ mjölk, banan, havre, ägg? Och annat mysigt som kan vara bra?
Så mycket kcal och så lättsvalt som möjligt ;).

Tacksam för tips

Kan ta en drink som jag brukade göra efter jag tränade på gym. Ungefär som den du skrev. Havregryn, mjölk, ägg, banan, oboy och glass. smakade rätt bra. Lite grynigt med de där havregrynen men vad gör man inte?:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Köp Gainer i valfri smak, blanda med mjölk och drick 2-3 stycken om dagen. Oboy är bara socker...

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Köp Gainer i valfri smak, blanda med mjölk och drick 2-3 stycken om dagen. Oboy är bara socker...

Skulle ju inte bara vara oboy i min heller. I en gainer är det 10-50% socker så den är ju knappast sockerfri. Sen är ju inte socker något farligt heller.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Sån där gainer, är inte det bara om man tränar? Eller kanske bara nåt jag fått för mig
Tränar i alla fall som sagt inte.

Permalänk
Medlem

Gainer är ungefär 2/3 kolhydrater och 1/4 protein. Inte bara om man tränar men det är nog vanligast att de som dricker gainer också tränar.

Kör på det så slipper du krångla med att blanda egna saker som kanske inte blir goda.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ät ett paket bacon varje morgon, med lite stekt potatis.....och ett par ägg..... :|....fan, nu blev jag hungrig!
Lycka till, nu ska jag äta

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

För att snabbt gå upp i vikt ska du äta kolhydrater och proteiner. Som någon ovan nämnde är gainers ett bra tips och då 2-3 om dagen. Men glöm inte att styrketräna samtidigtså att du kommer i fin form

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd

För att gå upp i vikt (fett) är det kaloriöverskott som gäller. Käka mer energi än vad du gör av med så kommer du öka i vikt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Skulle ju inte bara vara oboy i min heller. I en gainer är det 10-50% socker så den är ju knappast sockerfri. Sen är ju inte socker något farligt heller.

Nej du, det är inget socker i gainer (förutom gainomax då men det räknas inte).

Sen hur var det med socker och diabetes typ-2 nu igen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

kör med såntdär "gym-pulver" och slarva inte med måltiderna så kommer du nog öka i vikt.