Installera Vista från Firewire DVD?

Permalänk
Medlem

Installera Vista från Firewire DVD?

Hej. Är i behov av snabb hjälp! Har letat runt men hittar ingenting.

Är det möjligt att boota Vista från en extern DVD-läsare? Vet inte mycket mer om den än att det är en firewire-enhet (står Lacie på lådan).

Moderkortet är ett Gigabyte P35-DS4 och det finns "Usb-cd rom" som bootalternativ men det funkar inte.

Tack!

EDIT: Går det att installera Vista från min externa USB 2.0 hårddisk? Isåfall, hur gör jag det?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja antar du ska lägga dvd filer från din OS skiva direkt i roten på disken, välja usb som första boot i bios och sedan köra på..

är icke säker då jag aldrig gjort det själv

Permalänk
Medlem

Tack jag tror jag hittade hur man gör för att boota från USB-disken. Frågan är bara om det funkar från exFat filsystemet då jag inte kunde formatera den som FAT32 som det stod i guiden... segt går det att formatera också :/

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Tack jag tror jag hittade hur man gör för att boota från USB-disken. Frågan är bara om det funkar från exFat filsystemet då jag inte kunde formatera den som FAT32 som det stod i guiden... segt går det att formatera också :/

Vista kan väl bara installeras på NTFS?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draggarn
Vista kan väl bara installeras på NTFS?

Funkar väl med FAT32 också? Även om det kanske inte rekomenderas ^^

Permalänk
Medlem

För mig när jag har installerat Vista så har det inte gått alls, utan jag var tvungen att formatera hårddisken med NTFS...