Corsair satsar på billiga nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

Corsair satsar på billiga nätaggregat

Den entusiastinriktade tillverkaren Corsair är känd för sina pålitliga nätaggregat. Nu lanseras en modell i den lägre prisklassen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Corsair gör Bra nätagg

Tummen upp för dom

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Yes d gör de, jag har 750w modellen som jag är mkt nöjd med - efter att jag kopplat en "fanmate" till fläkten eftersom den annars är alldeles för högljud i min smak. Detta 400w agg räcker nog till mer än bara "htpc"-datorer. Hög effekt är så överskattat.

Permalänk
Hedersmedlem

dom borde göra ett helt ljudlöst nätagg som är minst 80+.
Strunt samma om det är lika stort som ett vanligt nätagg. de gamla varianterna som fortfarande säljs är ju inget att hurra över.
EDIT: syftar då på de äldre varianterna som saknar fläkt som tex
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312717 lr
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=305409

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

2st PCI-E? VX450 har inte ens 1st 8-pin PCI-E, bara 6-pin.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Deras HX är fett najs.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremPixel
Yes d gör de, jag har 750w modellen som jag är mkt nöjd med - efter att jag kopplat en "fanmate" till fläkten eftersom den annars är alldeles för högljud i min smak. Detta 400w agg räcker nog till mer än bara "htpc"-datorer. Hög effekt är så överskattat.

www.dubbelmoral.se ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänkte inte på att kablarna på mitt 520HX var speciellt långa? Dom var mer lagom. Hade jag haft ett ATX kort och haft samma chassi så skulle dom inte nå att dra bakom moderkorts plåten.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
dom borde göra ett helt ljudlöst nätagg som är minst 80+.
Strunt samma om det är lika stort som ett vanligt nätagg. de gamla varianterna som fortfarande säljs är ju inget att hurra över.

De "gamla" varianter som fortfarande säljs säljer fortfarande riktigt bra.. och de har hurrats över i de flesta recensioner jag läst på nätet. Så jag tror du är lite fel på det med din bedömning..

Jag är en stolt ägare till ett Corsair HX520W, i stort ljudlöst i mitt system, ett av mina absolut bästa köp!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
www.dubbelmoral.se ?

Vet att datorn i min sign inte drar i närheten av 750w. Det jag tkr är bra med corsairs agg är att de är så stabila och prisvärda.

www.kom-med-nåt-vettigt.nu

Permalänk
Medlem

inte dubbelmoral kanske men kanske hycklare, hur? Du skriver att hög effekt är överskattat och att ett 400w nätagg kan användas till mer än bara htpc-datorer som nyheten antydde, sen har du själv ett nätagg som är väldigt överdrivet för ditt system...

Just my 0.02$...

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
inte dubbelmoral kanske men kanske hycklare, hur? Du skriver att hög effekt är överskattat och att ett 400w nätagg kan användas till mer än bara htpc-datorer som nyheten antydde, sen har du själv ett nätagg som är väldigt överdrivet för ditt system...

Just my 0.02$...

Haha, det handlar snarare om att vilja köpa tuffa saker. Som att jag lade ner flera tusen extra för min skärm för att den på sin tid var _bäst_, trots att skillnaden till andra skärmar var liten.
Kör visserligen mitt system på 350W agget som kom med Sonatan. Funkar bra. Det handlar ju annars om att ligga rätt i andel använt så att energieffektiviteten är hög samtidigt som fläkten inte behöver varva upp. Tror några W till hade varit bra för mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Avstängd

Jag har ett Corsair 450VX vilket gav ett intryck av kvalité.

Nu säljs det en massa nätagg som egentligen är overkill. Flesta system kan man lätt köra på ett 300 W nätagg.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas 400-wattaren håller samma höga kvalitet som dom andra aggen, då kommer det bli en storsäljare!

Permalänk
Inaktiv

Köpte ett VX450 nyligen, mycket nöjd

Permalänk

Köper hellre en 400-wattare med 85-90% effektivitet än ett 750 W nätagg som har 80%...

Permalänk
Avstängd

Vafan? Köpte mitt 750W för typ 700:-. Jäklar vad priset gått upp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vafan? Köpte mitt 750W för typ 700:-. Jäklar vad priset gått upp...

Nya dollarkursen, märkte också att just corsairs modeller gått upp mycket i pris. Dock låter 700kr för 750W väldigt billigt, demo-ex, begangnat??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
inte dubbelmoral kanske men kanske hycklare, hur? Du skriver att hög effekt är överskattat och att ett 400w nätagg kan användas till mer än bara htpc-datorer som nyheten antydde, sen har du själv ett nätagg som är väldigt överdrivet för ditt system...

Just my 0.02$...

Lr så kanske jag köpte det för att det var extremt prisvärt och kostnadseffektivt eftersom jag kanske vill uppgradera min burk(med strömhungrigare komponenter) nån gång (nåt som du inte verkar gjort sen år 2002 lr nåt sånt)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Corsairs 400W räcker ju även till en "vanlig" entusiast dator med 1 Grafikkort så tycker att modellen är toppen

Tror att mitt Corsair 450W ska klara av en 580W kontinuerligt bara att Corsair är duktiga med sina specs och "underdriver" dom istället för alla överdrifter man ser på typ Xion, Ace Raw etc. etc.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Köpte mitt corsair 750w för runt 700kr från komplett innan de höjde priset, måste säga att det var grymt prisvärt för det jag betalade.

EDIT: Tycker att det är synd att det saknar modulära kablar eftersom detta orsakar en massa jäkla liggande kablar i chassit

Permalänk
Inaktiv

Borde klargöras i den här tråden att Corsair inte GÖR några nätaggregat. Så vitt jag vet är alla deras nätaggregat tillverkade av Seasonic. Men jag håller med alla kommentarer hittills om att SEASONIC gör bra nätaggregat

Permalänk

Vad exakt menas med "billiga"?

Dålig rubrik.

Permalänk
Medlem

Gillar mitt 750TX grovt, sjukt mycket mer än jag behöver men tyst och effektivt är det.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Antec!!! Neo HE 550w the fight is on.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Hmm det tycks kosta lika mycket som vx450 gjorde innan corsair höjde priserna..

EDIT: ett "billigt" nätagg kostar under 400 imo, och de enda seasonic-aggen i den prisklassen är väl antec's earthwatts. Sedan finns ju fsp för ännu lägre summor..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Gick från ett Qtec 550W (jag vet, pinsamt) till ett HX520 och jävlar vilket bra agg, modulärt, stabila spänningar och tyyyyst

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Vad exakt menas med "billiga"?

Dålig rubrik.

400W för ca 450:- är väl billigt ?

Permalänk
Inaktiv

Corsair borde ta fram sina egna chassin, eventuellt bundlade med deras nätaggregat.

Edit: tysta må de vara, men tjuta högfrekvent kan de lik förbannat göra. Hoppas att tillverkare i framtiden löser de problemen bättre.

Permalänk

Härligt med två PCI-E kablar

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus