Microsoft lanserar Antipiratdagen

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Antipiratdagen

För att uppmärksamma problemen med piratkopiering anordnar Microsoft Antipiratdagen. Med flera kampanjer hoppas mjukvarujätten informera om baksidorna med den olovliga kopieringen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

skulle vara kul att kolla på en förläsning på/om Antipiratdagen ^^

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Låter spännande, undrar om det ger så mkt dock.

Permalänk
Medlem

bra ta fast dem som tjänar pengar på piratkopiering ( pekar på kina )
ge fan i privatpersoner...

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
bra ta fast dem som tjänar pengar på piratkopiering ( pekar på kina )
ge fan i privatpersoner...

Agree

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

töntigt........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker piratkopiering är helt ok så länge man inte själv tjänar pengar på det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Microsoft....

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

http://www.talklikeapirate.com/
Enda dagen som behövs i min mening

annars känns det rätt krystat med en antipirat-dag. De härjar redan så frukansvärt mycket så man nästan mår illa av det och det här känns mer som ett sätt att få folk vänligare inställda nu när folk börjar få upp ögonen för allt fulspel de sysslar med (inte just MS, utan anti-piratrörelsen som helhet). Lite som att strössla det sura äpplet...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Är det ett sådant stort problem i Kina? Trodde det innebar avrättning på fullsatt fotbollsarena om man sålde piratat material där borta. Ryssland å andra sidan trodde jag var det big thing när det handlade om att käna pengar på piratmaterial.

Permalänk
Avstängd

e det bara jag som mår lite illa av fest och stämningar sammanslaget

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller vill ni ladda ner mer

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Är det ett sådant stort problem i Kina? Trodde det innebar avrättning på fullsatt fotbollsarena om man sålde piratat material där borta. Ryssland å andra sidan trodde jag var det big thing när det handlade om att käna pengar på piratmaterial.

Ganska skoj faktiskt, när jag var där i början på året så kunde man köpa en DVD med dem senaste filmerna och på den DVD'n vad det reklam från andra företag! Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Låt stackar MS få 1 dag om året så kan vi andra röja runt dom andra 364 dagarna.

Permalänk
Medlem

Niice!

m$ <3

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
bra ta fast dem som tjänar pengar på piratkopiering ( pekar på kina )
ge fan i privatpersoner...

/agree

Det är en sak och piratkopiera. Men att tjäna pengar på piratkopior är lite för lågt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
bra ta fast dem som tjänar pengar på piratkopiering ( pekar på kina )
ge fan i privatpersoner...

Jag har aldrig förstått den här dubbelmoralen. Användare av piratmjukvara:
- tjänar in den summa som varan egentligen kostar
- befäster producentens särställning genom att skapa en konstgjord dominans på marknaden, vilket i slutändan faktiskt gynnar producenten
- gör oftast inte ett smack för att hjälpa de fria alternativen frammåt

För övrigt kommenterar Microsoft själva Kina med dessa ord (att läsa källan kan löna sig):

Citat:

In addition, Microsoft commended the Chinese government for its recent sentencing of two illegal operators found guilty of manipulating the Microsoft Open License program and selling unlicensed software to unsuspecting customers.

Microsoft slänger sig med lite floskler också:

Citat:

Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq “MSFT”) is the worldwide leader in software, services and solutions that help people and businesses realize their full potential.

Jag visste inte att det var Microsoft som hjälpt mig att inse min fulla potential i livet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
är det bara jag eller vill ni ladda ner mer

Det tror jag inte(A)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

och till vilken nytta?
fan låt polisen/åklagare etc gör ngn nytta och få fast mördare/våldtäkts män

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Om det inte vore för piratkopiering hade Microsoft aldrig haft den framgång dom haft. Det var p.g.a. att det var så lätt att piratkopiera windows som det spreds. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moo
Om det inte vore för piratkopiering hade Microsoft aldrig haft den framgång dom haft. Det var p.g.a. att det var så lätt att piratkopiera windows som det spreds. ^^

Varför sprids inte Linux lika bra då?

Permalänk

hahaha piratebay uppmärksammar oxå microsofts lilla anti-pirat dag:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Jag ger mig fasen på att om ett halvår dyker det upp en rapport som sa att detta inte gjorde ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Varför sprids inte Linux lika bra då?

för windows hann först ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Är alla andra dagar piratdagar då eller?

Hehe, jag kan gå med på att låta bli att piratkopiera saker och ting en dag om året.

Låter som en bra kompromiss.

Permalänk
Medlem

Arrrrrrrghhhhh, I'm a Pirate...yarr harr^^ från o med nu så ska jag prata sådär hela den 19:e september nästa år o frammåt^^

Och som Kilroy sa, En väldigt fin kompromiss^^

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Tycker piratkopiering är helt ok så länge man inte själv tjänar pengar på det.

Fast det kan tolkas olika, du "tjänar" ju pengar då du inte betalar.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Fast det kan tolkas olika, du "tjänar" ju pengar då du inte betalar.

Nej, man sparar pengar.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

blir spännande vad FÖRETAGEN ska göra mot ex piratkopieringen av nike skor och märkeskläder, kopierade dvds som säljs över disk osv. för det är väl det som är en stor utbredd piratverksammhet som piraterna tjänar pengar på...

eller handlar det om företag som ser varenda kopierad programvara osv. som ett minustal i sidan?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Haha!! Såg ni deras anti-piracy-film? Kul att de använder sin egen programvara i allafall.. Windows Movie Maker i sitt esse. Det var den sämst redigerade informationsfilm jag sett, och från ett av världens största företag. Helt underbart.

Tankas här:
http://www.microsoft.com/presspass/presskits/antipiracy/defau...