Permalänk
Medlem

Yay, installerat för tredje gången. Första gången startade spel direkt även om de var installerade i XP men nu säger den att hårdvaran inte stödjer spelet =/.

EDIT: Var tvungen att installera i w7, då funkade det. >_>
EDIT2: Wow alt+tabba ur tar <0,5 sec.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
När jag rebootar eller stänger av datorn så fastnar den vid shutting down.

Nån annan som haft det problemet? Var inte så från början för mig.

Också märkt av det, en gång, men inte startat om datorn sen dess så. Tror det kan ha att göra med osignerade drivrutiner här med eftersom den omstarten jag gjorde då var precis efter jag installerat Virtual CloneDrive.

Ska göra en omstart och starta i Safemode, ta bort VCD och se vad som händer nu.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Också märkt av det, en gång, men inte startat om datorn sen dess så. Tror det kan ha att göra med osignerade drivrutiner här med eftersom den omstarten jag gjorde då var precis efter jag installerat Virtual CloneDrive.

Ska göra en omstart och starta i Safemode, ta bort VCD och se vad som händer nu.

Tror det var i samband med VCD för mig också, har försökt att ta bort skiten men går inte :/.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jaha då har man installerat Windows7 på lappen en HP dv7 1095eo
fungera klockrent, inte ett problem utom chipset drivarna som behövde compatibelt mode, sen så inga gula ? alls, trådlösa + nätverkskort fixa w7 själv vilket inte vista gör.
inga trassel alls med övriga drivare.
Datorn känns hyffsat snabbare.
ska testa lite mer imorrn om prestandan verkligen är bättre eller om det bara är som det känns, desktop känns inte riktigt lika nerhängt ut med visuella effekter som Vista, men snyggt ändå, en del verktygs ikoner var lite fulare kanske tex batteri signalstyrka och några till, men det är ju en beta.
Verkar väldigt lovande för framtiden.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jaha då har man installerat Windows7 på lappen en HP dv7 1095eo
fungera klockrent, inte ett problem utom chipset drivarna som behövde compatibelt mode, sen så inga gula ? alls, trådlösa + nätverkskort fixa w7 själv vilket inte vista gör.
inga trassel alls med övriga drivare.
Datorn känns hyffsat snabbare.
ska testa lite mer imorrn om prestandan verkligen är bättre eller om det bara är som det känns, desktop känns inte riktigt lika nerhängt ut med visuella effekter som Vista, men snyggt ändå, en del verktygs ikoner var lite fulare kanske tex batteri signalstyrka och några till, men det är ju en beta.
Verkar väldigt lovande för framtiden.

Drog in Windows 7 på min HP Pavilion dv5-1095eo. Upplever verkligen den som snabbare. Vistan va skit på den laptopen enligt mig då.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

ehh.. jag har tappat bort min screenshot tool ? "pinnade" ikonen/länken till den nere i taskbar .. tog bort "unpin" den efter ett tag .. nu är den helt borta ?

Edit skrev i sökfältet "Snipping Tool" - den hittade inget .. då dök "problem steps recorder" upp ! wtf är det ?

Edit2 sökte på snippingtool gav bättre resultat. Skapade en genväg till "C:\Windows\System32\SnippingTool.exe"

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Tror det var i samband med VCD för mig också, har försökt att ta bort skiten men går inte :/.

Lyckades få bort VCD i Safe Mode, men verkar som om den fortfarande stannar i Shut Down fasen. Dock har jag nu 18 nya uppdateringar som installeras som måste kommit under natten. Förhoppningsvis finns det en lösning i någon av dessa.

EDIT: Haha, frågan är om uppdateringarna kan installeras, verkar inte som något har lösts sen jag tog bort VCD, inte äns installation av itunes. Gud, palla formatera och installera om? NÅgon får komma upp med en bra lösning nu, haha.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

jag behöver lite hjälp vart får man tag på en nyckel till det?

fick låna en redan bränd win 7 skiva av en kompis det är betan 7000. men jag fick med en lapp med en registrations nyckel men den fungerar inte... antar att han redan använt den.

Permalänk

För mig funkar Virtual CloneDrive klockrent, jag startar dock om datorn direkt efter att jag har installerat det...

Apropå hotfixen från ATI så var det nån som sa att den bara behövs om man kör crossfire. Personligen så fick jag sämre prestanda med den än med drivrutinen man kan ladda hem från Windows Update. Iaf i Fallout 3...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Jag har Svenskt XP Home på min laptop men såg att man kunde köra upgrade på win 7 install skivan. Frågan är vad händer med det den uppdaterar då den eller är det så att det gamal XP hamnar i windows.old?

Vill int ebehöva ominstallera allting

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
jag behöver lite hjälp vart får man tag på en nyckel till det?

fick låna en redan bränd win 7 skiva av en kompis det är betan 7000. men jag fick med en lapp med en registrations nyckel men den fungerar inte... antar att han redan använt den.

Alla fick väl i princip samma nyckel (eller snarare en av fem möjliga), så att den är använd bör inte vara problemet. Titta i på sida 34 i den här tråden för att se vilka de var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
För mig funkar Virtual CloneDrive klockrent, jag startar dock om datorn direkt efter att jag har installerat det...

Apropå hotfixen från ATI så var det nån som sa att den bara behövs om man kör crossfire. Personligen så fick jag sämre prestanda med den än med drivrutinen man kan ladda hem från Windows Update. Iaf i Fallout 3...

ATI's drivrutin segade ned systemet sjukt mycket. Internet sidan flimrade så fort man bläddrade ned. Funkar mycket bättre med Windows drivrutin som installeras automatiskt.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag har Svenskt XP Home på min laptop men såg att man kunde köra upgrade på win 7 install skivan. Frågan är vad händer med det den uppdaterar då den eller är det så att det gamal XP hamnar i windows.old?

Vill int ebehöva ominstallera allting

Windows går bara att uppgradera med samma språk, du kan inte uppgradera en svensk installation med en engelsk skiva.

Permalänk
Medlem

Attans. Då får det bli en ominstallation endå.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Windows går bara att uppgradera med samma språk, du kan inte uppgradera en svensk installation med en engelsk skiva.

dessutom går 7 bara att uppdatera men windows vista service pack 1

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

på xp kan man ju skriva över en installation utan att fomatera, går det att göra på w7 också? jag vill ha kvar att spel osv men slippa vista.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått i gång Counter-strike 1.6 ?

När jag startar det får jag 6fps och skärmen blinkar svart, även efter formateringen! :-/

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

CS 1.6 ? spelar nån det fortfarande ? ..lägg ner det där lego spelet .. Source spel funkar prima för mig.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Nån som fått java att funka i win7? Installationen bara stannar i början för mig.

EDIT: Fungerar tydligen iaf, även fast installationen inte slutfördes.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
CS 1.6 ? spelar nån det fortfarande ? ..lägg ner det där lego spelet .. Source spel funkar prima för mig.

Äh, 1.6 är så mycket roligare än Source.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur jag kan köra "dualboot", mellan XP och Windows 7? Jag bootar med min brända Windows 7 skiva och kommer till vart du vill installera windows men jag kan inte skapa ny partition där. Jag ser bara partitionen där XP ligger på.

Hur gör jag för att skapa en ny partition?

EDIT: Använde Partition Manger för att skapa en ny partition och därefter installera Windows 7.

Efter några timmar testande så gick jag åter till XP för det kändes allmänt seg på en äldre burk.

Permalänk
Medlem

nån annan här som har haft problem med utorrent ? hastigheten går ner till kb/s från mb/s direkt och stannar där . .

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hänt med nerladdningslänken på sidan? Kan inte klicka på den. Helskumt!
Kört lite med 64-bitars win7 men är intresserad av 32-bitars till min bärbara. Fick dock inte igång nerladdningen... Jaja, får prova igen sen!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Upplever samma problem som pscs3, nedladdningslänken vill inte funka...
varken i firefox eller ie.

Permalänk

Är det någon som har lyckats installera Ati:s senast W7 beta till x64 ? Min stannar bara på analyze.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag känner mig som en 1337-haxX0r när jag browsar igenom sidans myriad av html och hittar:
DETTA ÄR 32-BITARS WIN7:
http://wb.dlservice.microsoft.com/download/6/3/3/633118BD-6C3...
Kopiera länkadressen och klistra in i nytt fönster.

Iofs samma som gällde när microsofts servar bombarderades av villiga beta-testare, men i vilket fall. Det fungerar fortfarande!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Är det någon som har lyckats installera Ati:s senast W7 beta till x64 ? Min stannar bara på analyze.

Du behöver ju inte installera dom... De vanliga verkar funka bra.

Jag körde in W7 för en timme sen och har kört in det vanliga, Razer+Logitech drivisar, AVG Free, Firefox, moderkorts drivisar och lite diverse annat.

Ljudet funkar inte som det ska och GTAIV ville inte installera om man inte satte det på XP, annars verkar det gå bra. Inte märkt nån större skillnad från Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Är det någon som har lyckats installera Ati:s senast W7 beta till x64 ? Min stannar bara på analyze.

Kan vara så att du har det här problemet kanske?
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid...

De verkar ha en lösning i så fall. Jag får det här problemet om jag ska installera Catalyst 8.12 eller Avivo (samma jobbiga installer), men beta drivrutinerna funkade en gång att installera, men jag kan inte installera om beta drivrutinerna (jag testade bara för skojs skull). Jag har inte testat lösningen i länken ovan eftersom jag fick igång AVIVO genom att leta reda på installatiosnfilen direkt.

Permalänk
Medlem

IDG test av Windows 7 var väldigt intressant! Överväldiga positiva intryck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av be quiet!
Funkar nu för mig iaf

Japp för mig med, snart klar med installation :).