Permalänk
Medlem

vaio, motera loss tangentbord

Jag spillde lite öl på min laptop i torsdags. Inte mycket, typ en klunk eller så och nu så kan jag inte använda mellanslagstangenten. Jag har letat runt i lite forum och förstått att jag ska ta låss tangetbordet och rengöra det.
MEN
Jag har inte koll på vilka skruvar det är jag ska lossa på baksidan, så jag tänkte kolla om det är någon här som har lite koll på antingen Vaio i allmänhet eller modellen jag har, AR41L 17", innan jag ger mig på den med skruvmejsel och t-röd.

Den är ett och ett halvt år gammal så sonys garanti har gått ut, vilket är synd efter som det var snabba på att fixa datorn förra gången en strulade (de expressbudade den från min skola till frankrike och den kom tillbaka på tre aretsdagar). Men nu kostar det typ 150 pix att ringa till suporten och det är ju nästan ett halvt externt tangentbord.

--- uppdatering ---

Efter att ah spanat runt lite så tror jag att det är så enkelt att skruvaran rakt under tangentbodet är de som ska skruvas låss. Ska fixa det i helgen. kommer med en till uppdatering efter det.

---Uppdatering igen----
Det gick åt helvete. jag lossade alla skrivar jag hittade, men tangentbordet det satt som sten....