Geforce GTX 295 är verklighet

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar vem som blir först med att erbjuda ett grafikkort där man bygger in resten av datorn?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kanske kan bli en värdig utmanare till 4850x2... beroende på pris.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Kanske kan bli en värdig utmanare till 4850x2... beroende på pris.

GTX260 Core 216 är bättre än ett HD4870 så det lär nog bli mot HD4870X2 den tar upp kampen.

*tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har vi tur är det likvärdigt med 470x2 med priskrig som följd. Om det blir mycket bättre blir det troligtvis bara dyrt.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Har vi tur är det likvärdigt med 470x2 med priskrig som följd. Om det blir mycket bättre blir det troligtvis bara dyrt.

Ja är det något vi kan vara säkra på är att det blir dyrt!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalked
nja... kommer du ihåg 8800gt? det var riktigt mycket prestanda för de pengarna

Ja! Det gör jag och jag var mycket nöjd med mitt köp. Har ju fan till och med kvar kortet än idag Fast dock har min Nvidia upplevelse inte varit helt positiv, men mycket mycket mer positiv än negativ iallafall.

Tycker det är ganska roligt att Nvidia först säger att 2 GPU-lösningar är en dum lösning, sen får de rejäl smisk av ATis HD4870 X2 och ska nu själva lansera en sån lösning...!
Men om man bortser från det så är det ju ganska roligt att de släpper fler alternativ av grafikkort, och inte bara döper om gamla kort för att sälja som nya för en gångs skull... håller tummarna för detta kort. Väntar ivrigt på bench-resultat.

Permalänk
Hedersmedlem

Nvidia har alltid gjord multi-GPU kort på det svåra sättet men dom gör säkert som ATI denna gången så man får bra vinst på dom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Nvidia har alltid gjord multi-GPU kort på det svåra sättet men dom gör säkert som ATI denna gången så man får bra vinst på dom.

Tvärtom, två ihopklistrade kretskort är det enkla sättet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det känns som en konstig tid att lansera kortet för nvidia... Oavsett om man nvidia, ati elelr ingen fanboy över huvud taget (som i stort sett hela diskussionen går på) så finns det både för och nackdelar.

GTX 260 216 är lite snabbare än 4870 men kostar i regel lite mera (inga jätteskillnader). Ett dubbelkort med 2st 260-216 kretsar blir både dyrt och varmt. Priset kommer vara väldigt högt med tanke på utvecklingskostnader osv. Blir det en dubbel-pcb så blir det ännu dyrare...

Det största problemet för nvidia i det här fallet är inte priset utan multi-gpu stödet och hur nära man hamnar den nya generationen.

AMD har haft god tid på sig att optimera en hel del vilket nvidia inte har. Detta i kombination med att AMD tex kommer lansera RV870 i Q2 gör det svårt att motivera ett GX2. När korten väl börjar bli optimerade är det således dags för en ny generation. Vi har ju sett ökningarna i prestanda på CF setuperna med de senare drivrutinerna.

Summan av kardemummam blir ju i stort sett ett kort som är lite vassare än 4870x2 men som kostar mera och som släpps (läs blir tillgängligt för massan) några månader innan den nya generationen. Om det bli lyckat eller inte får vi se, som jag sagt tidigare så var det kritiskt för nvidia att få ut kortet (de nya) innan julhandeln... Tror faktiskt att det stämmer..

Att vissa klagar på AMDs rutiner tyder ju mer på ovana hos användaren än AMD, deras grafikrutiner är ju förbannat bra.

Permalänk

Innan releasen av r700 så snackades de ju ändå vilt om 870 och ATI såg ut att högtflygande planer. Snöpligt att GX2an förmodligen först kommer att leda men sen inte alls långt efter bli omkörd.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Antar att argumenten sinat för din del då du plockar fram det klassiska "han är fanboy argumentet". Nåväl, nu gäller ju detta Nvidia och inte ATI. Vad gäller deras prissättning så syftar jag främst på GTX-serien som åtminstone till en början låg en bra bit över Radeon 48XX trots att de presterade likvärt. Nu har de ju fått anpassa priserna nedåt en hel del senaste tiden.

Haha tyvärr men jag tog tillfället i akt att påpeka att även du gillar AMD så blir det rätt tjatit i längden när du totalt subjektivt förespråkar AMD o dissar konkurrenterna... Därav uttrycket "du gillar AMD, vi vet", det har som lyst igenom dina tidigare inlägg.
På ett sätt är det iofs lättare att ha tålamod mot, nu ordet: FANBOYS som du då du iaf verkar insatt och ha mer koll än personer av typen: "Jag har ett kort från denna tillverkare, alltså älskar detta märke oavsett". Det senare typen verkar vara av majoritet när det gäller fanboys...
Men å andra sidan blir man bara mer less på de personer som faktiskt är insatta men ändå är så otroligt subjektiva och trångsynta.
Men, då du enbart syftade på den senaste generationen korts prissättning så visst håller jag med i att Nvidia var helt fel ute...

Och för att ge dig lite mer vind i seglen men på samma gång krossa ALLA dina övriga argument kan jag väl avsluta såhär:

fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy

Mmmmmmmmm, moget

(jag var tvungen att piffa till inlägget lite, e glad såhär på fredagskvällen)

Permalänk
Avstängd

Tro det eller ej,jag erkänner att jag är intelfan för tillfället.Men igår visade min jobbarpolare mig ett paket från nån stor kedja(minns ej)som innehöll bland annat en amd x2 6000 och jag rekommenderade paketet till honom för det var så otroligt prisvärt för en som kanske bara kör lite medeltunga spel och mest surfar kör ordbehandling chattar etc etc.Sen att moderkortet hade AM2 stöd så han kan byta till en phenom om han behöver fler kärnor på cpun är ju bara ett plus:)
MvH albanen..

P.S glömde nämna att jag tar en bärs och glor på film:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ett 4870x2 är ju om man skall vara noga 2 st 4870 1Gb som vanligtvis är klart snabbare än nya GTX260. Att 512mb 4870 är svagare råder det ingen tvekan om, men det hör liksom inte ihop med jämförelsen i den här tråden.

Men om man får spekulera:
Det vore dumt av Nvidia att släppa ett kort som inte klart "återtar tronen". För många av de potentiella köparna tänker alldeles för mycket med k***n för att det skall vara en bra idé.

GTX260 216 håller inte isf om inte:
Kortet har högre klock än nuvarande 260 - fullt möjligt med tanke på linjebreddssänkningen till 55 nm.

Kortet har bättre utnyttjande av två-gpulösningen.

Jag tror inte på det sistnämnda och inte på att Nvidia släpper ett "second best" toppkort. Alltså misstänker jag att de nya 55nm korten kommer att vara klockbara som bara den

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
ATi lösning är billiga skalbara GPUs. Nvidias GTX var monolitiska för att de trodde att det skulle vara billigare än skalbara chips - de hade fel.

Nvidia är hycklare för att de sa att monolitiska chips var framtiden och att AMDs HD4870x2-lösning skulle vara dyrare än Nvidias motsvarighet (GTX280). GTX fick smisk och var inte mycket billigare, tog ett tag innan Nvidia sänkte priserna till mer acceptabla nivåer.

Du drömmer, GTX216 kostar 3000+kr och inte 2000-2500. Rimligt är att kortet kostar lite mindre än dubbelt så mycket för att göra det till en mer prisvärd lösning än vanlig SLI - samtidigt som det inte kan vara för billigt för att inte konkurrera ut GTX280.

Ursäkta mig, men senast jag kollade så var 250$ nånstans mellan 2000-2500, eller?
Och om ett sådant 260 kort kostar så mycket så har jag väl rätt?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Tvärtom, två ihopklistrade kretskort är det enkla sättet.

Ja så kan man också se det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Ursäkta mig, men senast jag kollade så var 250$ nånstans mellan 2000-2500, eller?
Och om ett sådant 260 kort kostar så mycket så har jag väl rätt?

Ursäkta mig, men senast jag kollade på priserna i Sverige så kostade korten i regel över 3k, utom Gigabytes variant som kostar 2800kr och uppåt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Jag tror att den kommer att prestera som två gtx 280 i SLI:

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd

Asch, ännu ett grafikkort som inte passar i chassit. Dags att börja modda lite så man kan få fatt i ett nytt då.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Jag tror att den kommer att prestera som två gtx 280 i SLI:

Mer troligt att det presterar som 2 st GTX216 i SLI

Problemet är inte prestandan, utan priset

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

MMM! *Gräver i stora plånboken efter dryga miljonen så man kan köpa sig ett vindkraftverk och en mindre lägenhet och bygga datorn där i o sen köper man sig 2 stycken för ca 20k tot* mmm Mhsigt värre vilken fet E-Penis jag kommer få <3

Eller så håller jag ta på min miljonlapp o mina 2st HD4870 som är _Tysta_ presterar fullt spelbart i Crysis o alla andra spel jag faktiskt spelar, och allt detta för under 4k.. vad väljer en vanlig hederlig svensson egentligen? Det kommer inte låta 100Fps Vs 60Fps utan snarare 15k Vs 5k tror jag.

EDIT: Priser och prestanda är helt hypotetiska jag tar inga som helst klagomål på dem!

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jag kan vara glömsk och förvirrad eller att jag missförstår den citerade texten, men var det inte nVidia som kritiserade AMD:s lösning som ovan tycks indikera att de nu anammar?

Japp det stämmer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vore klart intressant att veta inom vilken prisklass den kommer hamna på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

"Helt färdigutvecklad bortsett från ett par tester" står det i nyheten. Är det som när man har tretton rätt på stryktipset bortsett från två eller tre matcher då?

Visa signatur
Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
"Helt färdigutvecklad bortsett från ett par tester" står det i nyheten. Är det som när man har tretton rätt på stryktipset bortsett från två eller tre matcher då?

nej det är det inte. så nu vet du det.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Ursäkta mig, men senast jag kollade så var 250$ nånstans mellan 2000-2500, eller?
Och om ett sådant 260 kort kostar så mycket så har jag väl rätt?

typ 2000, men du får tänka på att det ska fraktas över atlanten också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, först tror dom inte på ATIs lösning på multi GPU lösningar... men som tåget ATI rusa förbi så ändra dom sig.

Fast helt blåsta är dom inte, tror starkt att dom har rätt angående att traditionella CPU:n är död... krävs inte lika många uppgraderingar som med GPU.

Försöka köra ett vanligt operativsystem så som Windows XP eller Linux på en GPU så kommer du förstå att CPU:n är långt ifrån död. GPU:n är extremt bra i ytterst få tillfällen. Photoarbete, videokonvertering, hårdvaruacceleration när det gäller HD, 3d-grafik, etc. Du skulle aldrig kunna driva ett av dagens operativsystem på en CPU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Är det för mycket att hoppas på att nVidia släpper ett tyst grafikkort igen? Jag vill ha en nytt från dem (orkar verkligen inte med AMDs drivisar, ärligt de suger) men vill ha ett tyst. Som mitt 7900GTO. Det är lagom ljudnivå.

Edit: Och sen är AMDs kort inte speciellt aktuella (även om de har underbara prislappar) eftersom de låter som orkaner vad jag hört. Och jag är väl inte så farligt sugen på att byta kylare och kladda men det är inget direkt no-no.

AMD:s nya låter mycket när fläkten varvar upp. I idle så låter inte ens mitt HD4870X2 mycket (mycket mindre än min kompis 7900GTX). Sedan så måste jag fråga en sak: har du ens haft någon längre erfarenhet med ATI:s drivrutiner efter ditt 7900GTO köp? I fall du inte har det skulle jag inte uttala mig så mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Det lär ju slå 4870x2. Nvidia skulle nog inte lansera en produkt som följer ATIs strategi som nvidia först ratade om den produkten inte var konkurrenskraftig.
Lär inte vara billigt och inte speciellt svalt heller.

Ja det lär slå HD4870X2 men att döma från hur GTX260 i SLI står sig mot HD4870X2 så kommer det nog bli ett rätt tight race.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Så typiskt att det blir drama mellan AMD o Nvidia fans. Aja, får se vad priset hamnar på, förväntar mig inte att det blir uner 4k spänn.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Själv njuter jag av likvärdig prestanda NU.
God jul!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
AMD:s nya låter mycket när fläkten varvar upp. I idle så låter inte ens mitt HD4870X2 mycket (mycket mindre än min kompis 7900GTX). Sedan så måste jag fråga en sak: har du ens haft någon längre erfarenhet med ATI:s drivrutiner efter ditt 7900GTO köp? I fall du inte har det skulle jag inte uttala mig så mycket.

Alltså, mitt 7900GTO är extremt tyst. Det hörs inte över nätaggregatet i datorn och det är det tystaste jag varit med om. Och mina drivrutinsproblem hade jag på X850-tiden så det var ett tag sen. (:

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
GTX260 Core 216 är bättre än ett HD4870

Sedan när? Om det nu skulle vara snabbare är det med den nya 180 drivern från nVidia, men 8.12 är runt hörnet som boostar Radeon korten också. När GTX260 "core 216" lanserades så fanns inte 180 drivers och det kunde unte ta ned HD4870 1GB från tronen i majoriteten av spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Haha tyvärr men jag tog tillfället i akt att påpeka att även du gillar AMD så blir det rätt tjatit i längden när du totalt subjektivt förespråkar AMD o dissar konkurrenterna... Därav uttrycket "du gillar AMD, vi vet", det har som lyst igenom dina tidigare inlägg.
På ett sätt är det iofs lättare att ha tålamod mot, nu ordet: FANBOYS som du då du iaf verkar insatt och ha mer koll än personer av typen: "Jag har ett kort från denna tillverkare, alltså älskar detta märke oavsett". Det senare typen verkar vara av majoritet när det gäller fanboys...
Men å andra sidan blir man bara mer less på de personer som faktiskt är insatta men ändå är så otroligt subjektiva och trångsynta.
Men, då du enbart syftade på den senaste generationen korts prissättning så visst håller jag med i att Nvidia var helt fel ute...

Och för att ge dig lite mer vind i seglen men på samma gång krossa ALLA dina övriga argument kan jag väl avsluta såhär:

fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy fanboy

Mmmmmmmmm, moget

(jag var tvungen att piffa till inlägget lite, e glad såhär på fredagskvällen)

Riktigt barnsligt inlägg. På vilket sätt stämmer inte det han skriver?

Nu till nyheten, absolut inget oväntat att nVidia skulle släppa en modell med dubbla grafikprocessorer. Kortet kommer knappast ta ned HD4870X2 från tronen, men kan komma nära. Dock har ju HD4870X2 funnits ett tag och en efterträdare är på väg. AMD har redan börjat tillverkningen med 40nm grafikprocessorer och nVidia har precis fått sin dieshrink till 55nm. AMD har betydligt högre yield på sina grafikprocessorer än vad nVidia har, och kommer även att ha på 55nm då nVidia's grafikprocessorer är större, vilket innebär större förlust.

Det blir finansiellt tufft för nVidia att konkurrera mot HD4870X2 prismässigt då dom omöjligt kan tillverka det lika billigt och därmed måste minska sina marginaler eller i värsta fall sälja med förlust för att åtminståne täcka marknadsandelar.

Blir intressant att följa som vanligt... AMD sitter på en säker tron nu med skyhög yield, tidig övergång till 40nm och kan både öka transistorantalet och klockfrekvenserna. Vi får se hur det kontras.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]