Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara en hel påse nötter här som drar lite väl snabba slutsatser. Företaget har inte startat ännu, så att säga att de kommer vara bra/dåliga när de kommer tillbaka är alldeles för tidigt att säga.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Hade varit trevlig om dom kunde sälja lite riktiga vattenkylningsprylar, inga "kit" med skitprylar utan rejäla block med rejäla slangar och rejäla radiatorer.

Som t.ex:
http://www.chilledpc.co.uk/

http://www.aquatuning.de/

http://www.over-clock.co.uk/acatalog/watercooling.html

http://www.vcore.dk/

Om du läste artikeln så sa ju den blivande Butikschefen att de ska "back to basic", inte göra några direkta förändringar i sortimentet....:S ehh

Visa signatur

Online!

Permalänk

Härligt tycker iaf jag. var en riktigt bra och trevlig butik tills det började gå utför. hoppas dessutom att man kan hämta sina varor där igen också. det unferlättade en del.

Och hoppas iaf att folk kan få sina bonuspoäng tillbaka iaf...

önskar den nya ägaren all lycka i framtiden

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk

Lite komiskt är ju att de som förlorat pengar pga konkursen är de som klagar mest när det egentligen är de som har mest att vinna. Hade ingen köpt varumärket, systemet osv hade konkursförvaltaren inte haft ett öre att dela ut.

Personligen tror jag det kommer bli bättre än innan. Förmodligen kommer man att undvika både att skaffa för stort lager (källa sweclockers forum) samt dålig butikskedja (JME). Kommer att handla där om priset är rätt, dock mest sannolikt postförskott/faktura, åtminstone i början.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

DB är bäst!!!

Jag kommer köpa, nätagg, mobo, cpu, gfx kort och ram därifrån direkt för att stötta dem. Så länge de har lika bra priser som innan

Hoppas de skickar med ballonger och godis som förr

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Fan vad glad jag blev när jag läste rubriken, aah! Hoppas det går bäst för er!

Permalänk
Medlem

Yes!

Datorbutiken har alltid varit bäst.

Priserna, sortimentet, hemsidan, leveranstider, erbjudanden - allt glänste.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Köpte min dator från Datorbutiken.com
det funkade ok, gick inte så fort men så é det...

Men det spelar ingen roll... det är ny butik, ny butikschef (förhoppningsvis) ny personal, det enda som "lever vidare" är konceptet och namnet.

Svårt att hurra när man itne har någon som helst aning om vad som "kommer tillbaka"...

www.datorbutiken.se

kul att läsa att de skyller allting, uteslutande på sveriges finansiella tillstånd... hah! jo visst...

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

ska bli intressant att följa detta.
Bättre att köpa på ett sätt man kan få tillbaka pengar då?
Eller ta på faktura om det nu skulle vara så..hmm men men..tummen upp!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

O...o!!!
Då kanske man får tillbaks jobbet som tekniker i Helsingborg?
Niklas!!!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd

Herregud, folk tror mer på loggan än företaget bakom.
Om Niklas Sandgren hade köpt upp precis samma saker, använt samma lokaler och kundregister, men kallat sig ITbutiken, hade nog ingen brytt sig.

Folk hade snarare blivit upprörda över att han tog över deras kundregister.

Permalänk
Medlem

jaa:D det kom oväntat

Permalänk
Medlem

Hur de än kommer tillbaka eller vem det än är som ligger bakom så kommer jag i alla fall aldrig någonsin mer att köpa från Datorbutiken!

Permalänk
Medlem

Kommer JME återuppstå med? Kanske blir något nytt av det hela.
Spännande

Lycka till DB.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har du? Företaget har ju inte öppnat än?
Du har handlat ifrån shoppingsajterna svenska ab tidigare vilka du handlar av nu är en annan femma. Det enda gemensamma är att det är samma namn utåt.

Varför hålla på och vara en sån äcklig jävla besserwisser, du fattar väl vad han menar, nog med det.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Varför hålla på och vara en sån äcklig jävla besserwisser, du fattar väl vad han menar, nog med det.

Han kanske bara vill påpeka vad folk inte verkar förstå, att det inte är samma företag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Fan va roligt.. Gött med lite konkurrens för att sänka priserna på komponenter. Tyckte nämligen att kompletts priser är i högsta laget sedan datorbutiken slog igen.

Det har nästan uteslutande att göra med att dollarn har stigit och svenska kronan förlorat värde.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Sist men inte minst, kommer Dbmannen tillbaka i forumet?
– Dbmannen kommer tillbaka, i en form eller annan!

Han tvärdog två veckor innan konkursen och idag har han plötsligt
återuppstått.
Vilket sammanträffande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Kommer JME återuppstå med? Kanske blir något nytt av det hela.
Spännande

Lycka till DB.

Tyvärr inte, JME är helt uppköpt av Shoppingsajterna.se
Därmed gick JME med i graven.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Musikälskare

JA!!!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
JA!!!!

Vilket då?

Permalänk
Medlem

grattis datorbutiken

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Inet är också ett bra exempel på butiker som gott i konkurs.
Förr gick Inet under benämningen Felnet bland många. Men idag många år senare tycker jag dom funkar bra även om jag fortfarande aldrig skulle våga köpa en färdig bygg dator av dem utan bara delar.

Jodå, köpte själv min enda "färdiga" pc av dom när de låg inne i centrala stan..Datorn var inte byggd när jag skulle hämta den och senare när jag började förstå pc lite bättre, upptäckte jag att jag fått ett enklare och mycket billigare moderbord än vad jag beställt och uttryckligen frågat efter och betalt..
Gert hette den ägaren och jag skulle mer än gärna träffa honom idag.

Detta är från tiden när Pentium 90 vart bland det vassaste som fanns.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Lär inhandla phenom mer ram och nytt graffe där så snart det finns upp igen, OCH om priserna ligger i nivå med de förra såklart:P

Visa signatur

Amd athlon 4000| Gigabyte Ds4 790X | Grafikkort XTX Radeon HD5850 black edition| 4gb Corsair xms Pc 6400| 1.7 tb hdd

Permalänk
Avstängd

Ballt, iofs så bryr jag mig bara om priser när jag handlar. Sen ska det komma fram någorlunda snabbt och vara en sida man kan lita på.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ett tips till de nya ägarna skulle vara att få tillbaka "Trygg E-handel" stämpeln så fort som möjligt. Det kan hjälpas mot såna som mig

Permalänk
Medlem

Jag antar att meningen nu är att de som var nöjda med datorbutiken.se ska vara glada eftersom samma gamla system o.dyl. kommer att användas, medan de som var missnöjda skall vara glada eftersom det är nya ägare och inte har någonting med förra datorbutiken.se att göra?

Permalänk
Medlem

Det är ganska komiskt att läsa alla inläggen.

Folk går idag in på Inet och handlar trots att detta företag har gått i konkurs flertalet gånger. Hört någon siffra om 4-5ggr.

Det är givetvis trist att folk blivit av med pengar iom konkursen.

Men det kan man inte lasta den nya ägaren för.
Han har sett en chans att köpa upp det gamla och starta nytt, jag hade utan tvekan gjort samma sak om jag hade haft kapitalet och tiden.

Säger bara LYCKA TILL!

Permalänk

Hmm, verkar otaktiskt att använda sig av samma namn mm. Folk förknippar väl inte datorbutiken med något bra längre? Har ju varit uppe i media och plus mm. Känns inte så förtroendeingivande.

Permalänk
Medlem

Inet är grymma idag iaf, har beställt flera ggr och har aldrig tagit mer än 2 dagar oavsett när jag beställt på dygnet och dom packar bra och när jag behövt deras service så har det funkat fint. Dock hamnade ett paket en gång i Örebro 5mil därifrån paketet skulle hamna, vet inte om det var posten eller inets.