Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD kontrar Nvidias prissänkningar

Permalänk
Melding Plague

AMD kontrar Nvidias prissänkningar

Nvidia rapporterade nyligen om en prissänkning för Geforce GTX 200-serien. AMD vill givetvis inte vara sämre och planerar nu en egen prissänkning. Radeon HD 4870 blir billigare än någonsin.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

synd att dollarn är så dyr då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

199USD.. inte farligt...

Permalänk
Medlem

Supert!!! Detta är vad de flesta väntat på Nu hoppas vi prissänkning även på giganten HD 4870X2:D.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte dollarn längre!!!! Tänk vad underbart med detta pris i dollar, med ett dollarpris på 5.98 kronor:D:D

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Jag gillar inte dollarn längre!!!! Tänk vad underbart med detta pris i dollar, med ett dollarpris på 5.98 kronor:D:D

Åh fy fan vad det hade suttit fint.

Alltid trevligt med sänkningar dock.

Permalänk
Medlem

Nice, kanske blir ett köp nu om priset passar

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kommer HD4870 ner till dryga 2000:- slår jag lätt till...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förövrigt så är dollarns värde 8,32 Kronor (klockan 20:57)
199dollar=1655,68 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maango
Förövrigt så är dollarns värde 8,32 Kronor (klockan 20:57)
199dollar=1655,68 kr

+Moms...

Permalänk
Medlem

+tull

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades på en prissänkning för 4850 också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Kommer HD4870 ner till dryga 2000:- slår jag lätt till...

Pixmania säljer ett Sapphire 4870 för 2000kr

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Pixmania säljer ett Sapphire 4870 för 2000kr

Jag skulle gissa att det förmodligen vore smartare att köpa det från Dimitrij på plattan och få två påsar heroin på köpet!
Iallafall kunde ju inte kundservicen vara sämre.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Nice! Synd bara att det inte gäller hela 4800 serien

Permalänk
Medlem

Åå vad underbart!
Jag älskar verkligen ATI för tillfället, de gör ju verkligen så priserna sjunker!
Ska bli kul o se vilket kort man köper kring jul..

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem

Kul! Som sagt, tänk om dollar låg på ~6kr

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Undrar bara hur länge man får vänta tills prissänkningarna når svenska butiker.. är det veckor eller år vi pratar om..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Undrar bara hur länge man får vänta tills prissänkningarna når svenska butiker.. är det veckor eller år vi pratar om..

Så fort lagren tar slut och våra butiker måste beställa hem nytt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Jag skulle gissa att det förmodligen vore smartare att köpa det från Dimitrij på plattan och få två påsar heroin på köpet!
Iallafall kunde ju inte kundservicen vara sämre.

Det är inget som helst fel på Dimitrij's kundservice. Han vet verkligen hur han ska behålla sina kunder.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men kan vi inte snälla hålla isär AMD och ATI?
Visst, AMD äger ATI, men de är väl fortfarande två enskilda företag? Eller har jag missuppfattat?
Alltså borde rubriken vara "ATI kontrar Nvidias prissänkningar".

My 2 cents

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Som jag förstått det så är det bara ett företag, AMD. Men AMD har valt att behålla Namnet ATI för grafikorten av förklarliga skäl.

Visa signatur

// (+_+)@=(^@)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Inte för att vara sån, men kan vi inte snälla hålla isär AMD och ATI?
Visst, AMD äger ATI, men de är väl fortfarande två enskilda företag? Eller har jag missuppfattat?
Alltså borde rubriken vara "ATI kontrar Nvidias prissänkningar".

My 2 cents

//Gorian

Nejnej. Amd sparkade alla på ati och utforskade sedan ati's fabriker och sa: wtf! Kan dom inte stava? vilka puckon, det heter ju CPU inte GPU, lolz.

^^

Permalänk
Medlem

Och jag som köpte 4850 för 1700-1800.

Permalänk
Medlem

najs jag som började tröttna på min 7950gt!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bladdan
najs jag som började tröttna på min 7950gt!

Känner lite samma sak faktiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Stackars Nvidia Undrar hur mycket de kan sänka innan de går med förlust på sina GTX-kort?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Inte för att vara sån, men kan vi inte snälla hålla isär AMD och ATI?
Visst, AMD äger ATI, men de är väl fortfarande två enskilda företag? Eller har jag missuppfattat?
Alltså borde rubriken vara "ATI kontrar Nvidias prissänkningar".

My 2 cents

//Gorian

Nej, ATI existerar inte som företag. Däremot finns ju varumärket fortfarande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

och jag sitter fortfarande på 1950pro.. nej när nästa generation kommer så ska jag nog spara ihop till ett kort med bra prestanda och HDMI. Ska kanske satsa på Displayport om det blir vanligt

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd

Men om dollarn är stark så borde ju det bli billigare för oss, med tanke på om det var värd $1 = 6kr förr och nu är det 8kr... alltså om dom sänker med $1 så blir det 8kr nu istället för 6kr

Hur som helst så blir det en 4870 nästa gång.. fast är det värt att köra 4850+4870 i stället för 2x 4850?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.