Phenom II X4 940 ställs mot Core i7 920

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nja; då måste man verkligen vinkla ordentligt.

Så säger du för att du sitter på en AMD

Permalänk

Kolla bara på E5200 vs. 6000+. De båda presterar ungefär lika bra(E5200 snäppet bättre), skillnaden är dock att E5200 klockar till långt över 3GHz och springer då cirklar runt 6000+. Dessutom drar den betydligt mindre ström. Så jag vet inte om AMD är alltid så mycket mer prisvärd...
Visst kan moderkortet vara snäppet billigare på AMD (även om det är ingenting jag har kollat upp själv) men det tjänar man in ganska fort på mindre elkostnader, och då har jag inte vägt in överklockningen i pris/prestanda förhållandet.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

text

OFF-T
Du heter möjligtvis inte Dreas på FB?

ON-T
Dags att köpa AMD aktier?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Så säger du för att du sitter på en AMD

Eller för att man vet vad man talar om?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Har du inte lärt dig läsa?

GDDR5 var inte moget för 4-serien, de hade behövt en 512-bitars bus med GDDR4, vilket tog för mycket plats. 4-serien var designad för GDDR5. AMD hjälpte till med utvecklingen av GDDR5 för att de skulle få ut sin serie snabbare. Annars hade de legat riktigt risigt till. Hur många känner till det här? Det nämns nästan aldrig!

invztr brings the hidden facts

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB