Permalänk
Medlem

Stabilisera kärnor.

Är det någon som har tips på hur man kan stabilisera upplåsta kärnor?
Har en phenom II 555 BE som jag kan låsa upp alla kärnor på. Men när jag kör
Occt fryser datorn. Jag vet att kärnorna kan va dåliga men jag vill verkligen va säker
på det innan jag ger mig. Har ökat vcore till typ 1,475. Har dock inte uppdaterat
Bios, kan det påverka? Tacksam för ALLA tips:)

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på om jag ska trycka på köpa knappen för att få hem en 1090T. Tyvärr är det juletider så det är så mycket annat man måste handla också. Tror ni att processorn kommer att finnas kvar i butiker efter jul. Eller är det de sista exemplaren som håller på att skeppas ut?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Hej! Har en 960T@4GHz, 1,35Vcore och ca 46c i full load. Hur högt kan jag gå? Vilken Vcore och temp bör man sluta vid?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FlummbulleN:

Hej! Har en 960T@4GHz, 1,35Vcore och ca 46c i full load. Hur högt kan jag gå? Vilken Vcore och temp bör man sluta vid?

Om det även stämmer med Thuban är det högst 62 grader C och 1.5V som gäller.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ska köpa en Phenom så här i slutet. Det står mellan X6 1055T och X4 960T. SKa inte överklocka är det tänkt. Har läst att man kan låsa upp 960:n till X6 men det är inte ett 100% säkert kort väll+ läste att AMD försökte ta bort denna funtion.

Men som sagt X4 960T vs X6 1055T, vilken?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-990XA-UD3|CPU: AMD Phenom 2 X6 1605T|
GPU: XFX HD 5770 CFX|RAM: Corsair Vengence 8GB|160GB WD Raptor

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoooN:

Men som sagt X4 960T vs X6 1055T, vilken?

x4 om du ska spela med endast ett gafikkort.
x6 om du ska köra SLI/Crossfire.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoooN:

Ska köpa en Phenom så här i slutet. Det står mellan X6 1055T och X4 960T. SKa inte överklocka är det tänkt. Har läst att man kan låsa upp 960:n till X6 men det är inte ett 100% säkert kort väll+ läste att AMD försökte ta bort denna funtion.

Men som sagt X4 960T vs X6 1055T, vilken?

x6, flera moderna spel vill ha hexacore eller mer

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Skickat beställning på en AMD Phenom II X4 960T 3,0GHz Black Edition, ska bytas mot min sega athlon x2 250

Jag undrar.. var det värt denna tusenlapp eller har jag gjort bort mig totalt ? Funkar den för stunden? efter jag troligtsvis kommer byta till intel system någon gång under 2012.

Hur är denna i spel, klockar den bra, går den stabilt ?

Om någon sitter med en i erat system, citera mig gärna.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ygd3n:

Skickat beställning på en AMD Phenom II X4 960T 3,0GHz Black Edition, ska bytas mot min sega athlon x2 250

Jag undrar.. var det värt denna tusenlapp eller har jag gjort bort mig totalt ? Funkar den för stunden? efter jag troligtsvis kommer byta till intel system någon gång under 2012.

Hur är denna i spel, klockar den bra, går den stabilt ?

Om någon sitter med en i erat system, citera mig gärna.

Det kommer att bli en hyfsad skillnad framför allt om du gör gör mycket samtidigt, sedan finns faktiskt också chansen att det går att låsa upp en eller två kärnor på den.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det kommer att bli en hyfsad skillnad framför allt om du gör gör mycket samtidigt, sedan finns faktiskt också chansen att det går att låsa upp en eller två kärnor på den.

Mina övriga komponenter är Fractal desin newton 1000w, AMD radeon 6950 CUII 1gb, Corsair 4GB (2x2048MB) CL7 1600Mhz DOMINATOR, MSI 770 c-45, 500gb HDD och en Crucial M4 64gb SSD

Lär väl funka rätt okej i spel hoppas jag ?

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Undrar hur mycket snabbare kommer min dator bli om jag byter till AMD Phenom II X4 960T 3,0GHz Black Edition?
Sitter idag på en q6600 intel, spelar mest...

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk

Även jag är intresserad av en X6, mer exakt 1090T. Det är sista uppgraderingen jag kan göra på mitt mobo. Tänkte förlänga livslängden på mitt system ett par år till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite på att ominstallera Windows 7 då jag bytte processor från 955BE till 1090T. Kommer jag att tjäna något på det.

Anledningen är att Firefox verkar slöare sedan uppgraderingen, men detta kan ju lika gärna vara mjukvarurelaterat. Allt annat verkar fungera lika bra som innan, om inte bättre då jag snart kör crossfire.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Jag har funderat lite på att ominstallera Windows 7 då jag bytte processor från 955BE till 1090T. Kommer jag att tjäna något på det.

Anledningen är att Firefox verkar slöare sedan uppgraderingen, men detta kan ju lika gärna vara mjukvarurelaterat. Allt annat verkar fungera lika bra som innan, om inte bättre då jag snart kör crossfire.

Man ska inte behöva ominstallera Windows men kräver dock att man ska uppdatera bios till moderkortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Superlight:

Man ska inte behöva ominstallera Windows men kräver dock att man ska uppdatera bios till moderkortet.

Nja, om den känner av prollen med den nuvarande biosen, så är det inte nödvändigt att göra detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tja, min processor har börjat BSODA pga överklocken i spel som BF3. Jag funderar på att åtgärda det genom att höja vcore lite, men sitter redan på 1.48v, så en höjning skulle innebära 1.5-1.5125v. Börjar kännas rätt högt för luftkylning och 3 år gammal CPU. Googlade lite snabbt och folk säger att 1.55v är max rekommenderade, men ville kolla med er först om det är säkert

Alternativet är ju att klocka ned, men det är ju inte fullt lika kul =/

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Tja, min processor har börjat BSODA pga överklocken i spel som BF3. Jag funderar på att åtgärda det genom att höja vcore lite, men sitter redan på 1.48v, så en höjning skulle innebära 1.5-1.5125v. Börjar kännas rätt högt för luftkylning och 3 år gammal CPU. Googlade lite snabbt och folk säger att 1.55v är max rekommenderade, men ville kolla med er först om det är säkert

Alternativet är ju att klocka ned, men det är ju inte fullt lika kul =/

Det är på gränsen ja, men om du bara häller den i "rätt" temps så bör det funka.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

temp

hej jag har en fråga jag tycker min temp är lite hög har en x4 965 men min temp är vid tex användning av facebook ca 45-50 grader spelade bf3 förut få kom den upp i ca 70 grader har prövat med både cortemp fast det funkade tydligen ej och så prövade jag HWmonitor det vissade samma resultat sedan skulle jag vara säger då stängde jag av datan och startade upp bios där var det ca 67 och det tar ändå en tid att stänga av för jag har ingen ssd vad är bra för temp på den processorn...

jag har prövat ta av kylaren och bytat kylpasta det blev lite lägre temp men bara nåra grader har den vid 65 med maxat bf3 amd rekomenderar ju 63 som max det är ju bara 2 grader över men jag tycker endå det är väldigt mycket.....

tack på förhand

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

har nyss köpt en 1100T BE och när jag kollar på CPU-Z står det 0.8Mhz men på bios står det 3,6Mhz vilken stämmer och hur fixar jag detta ?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kanskekanske:

har nyss köpt en 1100T BE och när jag kollar på CPU-Z står det 0.8Mhz men på bios står det 3,6Mhz vilken stämmer och hur fixar jag detta ?

Det är Cool n Quiet som klockar ned under låg belastning, för att spara ström och minska slitage.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan installerade jag för skojs skull betaversionen av BIOSen för FX bulldozer till mitt Asus moderkort som jag kör med 1090T.

Resultatet var att allt fungerade, men överklockningsmöjligheterna var starkt begränsade. Bios-versionen orkade inte klocka i närheten av min tidigare frekvens så det var bara till nedgradera biosen till tidigare version.

Skulle vara kul att höra andras erfarenhet ang att köra FX-bios på Phenom II.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)